Gaming Muis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.203 views

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-02 23:21
Ik zoek een?
Een goede muis om mee te gaan gamen. Liefst een goede grip erop en een stille klik (hiermee bedoel ik dat ie niet al te luid mag zijn, ik wil hem liefst niet merken... maar ik weet niet of je zoiets in mijn prisjcategorie vind). Iets dat goed en snel reageert.

Wat is je budget?
Tussen de 40 en 60 euro klinkt redelijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De nieuwe van logitech (pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury) vind ik er wel appealing uitzien, maar die zijn nog niet op de markt of wel?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zowat een all-around muis-gebruik, specifiek voor te gaan gamen.

Zelf dacht ik aan deze:
pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury
pricewatch: Corsair Vengeance M65 Performance Zwart
pricewatch: MadCatz R.A.T. 3 Matte Black

En nog een vraagje, waarom is deze zo cheap?
pricewatch: Sharkoon Shark Force Zwart

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Sharkoon is meestal goedkoper, plastic is gewoon van mindere kwaliteit en de sensor is ook niet zo best. Je kan er verder wel gewoon een aantal jaar mee vooruit hoor, ligt eraan hoe intensief je hem gebruikt.

Zelf heb ik de corsair m40 raptor, mooi muisje zonder al te veel poespas, grip is super, maar elke klik hoor je goed.

De m65 in jouw lijstje is in principe hetzelfde, maar andere sensor en een extra knop, dus zal ook wel een goed hoorbare klik hebben.

Als ik jou was zou ik gewoon wat youtube filmpjes opzoeken en kijken of het je bevalt.

• crepkon
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:27
Zelf heb ik de R.A.T. 3, klikken hoor je wel en ik moest zelf wat aan de grip wennen doordat deze iets meer een open structuur heeft. Opzich vind ik de muis fijn werken qua reactie en precisie, maar de software die erbij komt is niet erg gebruiksvriendelijk. Ook heeft de muis eens in de 4 weken de neiging om geen connectie met de pc meer te hebben, dit kan ik oplossen door even de usb stekker uit en weer in de pc te pluggen. Niet ideaal, maar ben verder ook niet op zoek gegaan naar een andere oplossing :)

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik gebruik de pricewatch: Sharkoon Drakonia al een kleine twee jaar en hij bevalt goed. In het begin was het erg wennen aangezien je je ringvinger en je pink langs de muis moet leggen in plaats van eromheen te krommen. (alsjebegrijptwatikbedoel :P)

De precisie van de muis is niks op aan te merken. Je kunt knoppen, gevoeligheid, kleur van het lampje, etc.. instellen via de meegeleverde configuration tool.

Als ik een nieuwe zou kopen zal ik toch voor een ander model gaan. Dit omdat de Drakonia van glad plastic is gemaakt. Mij lijkt mat een stuk comfortabeler.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:29
Zelf heb ik de pricewatch: Steelseries Sensei echt een uitstekende muis, alleen hij is wel aan de prijs. Dit komt zeker ook omdat er wat gimmicks opzitten, maar de precisie van deze muis heb ik nog in geen enkele andere muis gezien. Ik bezit hem 2maal waarvan ik er één voor mijn laptop gebruikt. Ik kan echt niet meer zonder deze muis, het is puur een kwestie van gewenning. Het mooie aan de Sensei is wel is dat hij zowel left als right handed te gebruiken is.

@Floris112

Die Drakonia is ook een super muis van horen. Een maat van me heeft op mijn aandringen een game muis gekocht en hij wilde er zo rond de 30 euro aan uit geven. Hij dacht wat kan een goede muis nou doen. Inmiddels heeft hij hem nu een jaar en hij kan echt niet meer zonder. Het geeft je zoveel meer plezier en precisie.

[ Voor 23% gewijzigd door Daniel. op 17-08-2014 12:00 . Reden: Opmerking van Drakonia ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 13:29
Ik ben op dit moment ook op zoek achter een nieuwe muis. Mijn huidige muis is een CM Storm Xornet, heel goede muis voor wat hij maar kost, maar begint na 2 jaar last te krijgen van double clicks.
Ik zou mezelf semi-professioneel (FPS) gamer noemen en zweer tot nu toe toch wel bij optische muizen. Aangezien ik low sense speel maakt DPI mij echt niet uit, ik snap zelf nog steeds niet waarom ze hier zo mee uitpakken bij alle nieuwe muizen.

Zelf twijfel ik dus nog tussen:
- pricewatch: CM Storm Xornet (heel licht, ~20EUR, ligt zeer goed in de hand (na wat wennen))
- pricewatch: Logitech G402 Hyperion Fury ('nieuw', meer customizable buttons (~50EUR)
- pricewatch: Corsair Raptor M45 (zou perfect passen bij een K30 keyboard, heeft goede sensor ~50EUR)
- pricewatch: Razer Deathadder 2013 (door velen geprezen, ~70EUR)

De reden waarom ik zoveel twijfel is omdat ik steeds wat op men geld zit (omdat ik merk dat ze door de term gaming erop te plakken altijd de prijs absurd verhogen ten opzichte van wat anders is) en daarbovenop ben ik bang dat ik de vorm, die ik ondertussen gewend geraakt ben, van mijn Xornet zal missen. Na veel googlen en youtuben word ik er totaal niet wijzer op, ofwel zijn het allemaal unboxing videos ofwel zijn ze getest door mensen die er niet serieus mee gamen. Ideaal had geweest om ze allemaal eens zelf uit te proberen... :-(

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-02 09:15
Ik ben zelf nog altijd van mening dat je een muis niet aan de hand van specs kan kiezen. Een muis is vrij persoonlijk en iedereen heeft een net wat andere grip en formaat handen. Mijn tip is om eens in een mediamarkt oid. alle muizen uit te proberen zodat je een goed beeld krijgt wat voor vorm/soort muis je het lekkerste vind werken. Daarna kan je nog altijd een webshop induiken :+

Zelf heb ik laatst een G502 gekocht omdat die voor mezelf nou eenmaal het lekkerste in de hand lag, terwijl ik van andere mensen hoor dat ze hem helemaal niet fijn vinden werken.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:08
Aangezien TS niet meer reageert kan ik dit topic wel even kapen. :+

Ik twijfel ontzettend tussen een Razer Deathadder 2013 en een Roccat Kone XTD Optical. De afgelopen 5 jaar heb ik een normale (oude) razer deathadder gehad, maar ik ben toe aan iets nieuws :P

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-02 23:21
Awsom schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:06:

Ik twijfel ontzettend tussen een Razer Deathadder 2013 en een Roccat Kone XTD Optical. De afgelopen 5 jaar heb ik een normale (oude) razer deathadder gehad, maar ik ben toe aan iets nieuws :P
Ik kijk hier nog eens op, en zie al de reacties. Ik ben dit gewoon vergeten te bookmarken 8)7
In ieder geval bedankt aan iedereen die heeft gereageerd. Ik ben er nog niet uit, maar ik ga idd eerst eens kijken wat het beste in de hand ligt!
Na wat nalezen zie ik toch wel dat iedereen Razer prijst en kwalitatief vind!

Verwijderd

We zijn inmiddels wat verder in de tijd, wat is het bij jullie geworden en hoe bevalt het?

Ik ben zelf ook op zoek naar een nog betere muis (speciaal voor BF4)

Ik heb de Corsair M95 nu ongeveer twee jaar

+ punten
Goede software
Klikt goed
Beweegt goed
Reactie goed
Extra knoppen goed instelbaar

- punten
Bij gebruik van de extra zijknoppen, is het net niet zo comfortabel als ik zou willen.
Ik kan er (net) niet voldoende ontspannen mee gamen.
Denk dat er een betere is 8)7 .....maar niet welke?

Prijs is niet belangrijk dit ben je na een week lekker gamen weer vergeten.

Wel zou ik de toetsen 1 2 3 4 en de r kwijt willen op de muis. Ongeveer 5 extra programmeerbare toetsen.

Hoop op een reactie van een ervaringsdeskundige :P

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:08
Awsom schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:06:

Bij mij is het uiteindelijk gewoon weer de Deathadder geworden. Ik heb de kone ook een week of twee geprobeerd maar ik kon niet wennen aan de andere pasvorm en heb toen maar een deathadder 2014 gehaald.

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-02 11:37
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vervanger voor mij stokoude Logitech G3. Ik had ook nog een Diamondback van Razer liggen maar die knoppen zijn veel te groot vind ik. Kan veel sneller klikken met de G3.
Probleem is wel dat ik de muis links neem maar de knoppen niet omdraai. Zoek dus iets uniform dat niet speciaal gemaakt is voor rechtshandigen.

[ Voor 26% gewijzigd door extreme8eight op 04-03-2015 10:13 ]

PSN: extreme8eight

• Daniel.
  • Laatst online: 15:29
Als je veel shooters speelt en niet zoveel MMO's is volgensmij een muis met zo min mogelijk knoppen het fijnst.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik ben erg tevreden over dit muis pricewatch: Maxxter Gaming Mouse
Het is erg goedkoop (5 euro) en ook nog erg goed. Het geklik hoor je wel.
Voor een 5 euro muis is het echt een top muis! 10/10

Edit:

Bij Action te koop!

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchredgaming op 08-03-2015 13:41 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• legendareN
  • Laatst online: 14-02 20:59
pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized

voor fps games is een muis als dit toch wel het beste.

• dawgtag
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-01 23:59
Ik heb sinds vandaag ook een Steelseries Sensei [RAW] Rubberized.
Maar als ik hem inplug werkt ie niet,plug & play toch ?
Of moet ik eerst steelseries engine 3 installeren en dan pas de muis inpluggen.
Usb poort is goed,want als ik mijn oude muis weer inplug werkt die wel.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Een aankoopadviestopic daarvoor kicken lijkt me niet de juiste weg. Begin een nieuw topic in Overige Hardware waar je duidelijk uitlegt wat het probleem is, waar de rest van je systeem uit bestaat, welke OS je gebruikt, wat je zelf al aan troubleshooting hebt gedaan e.d.

Je vraag zomaar dumpen op het forum is niet hoe het werkt :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.