Clonen 128gb ssd naar 480gb ssd

Pagina: 1
Acties:

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01 22:11
Hallo,

Al veel gezocht en gelezen maar nog niet echt achter wat nou het beste en makkelijkste werkt om de gehele C partitie van mijn huidige Samsung 830 128gb ssd naar m'n nieuwe Kingston 3K 480gb ssd te clonen.

Ik draai op Windows 8.1 64-bit.

Lees veel dat je de image tool van Windows zelf niet moet gebruiken, is dat echt zo?

Macrium een aanrader om te gebruiken?

Nu was ik benieuwd, ik heb alleen een C-partitie nu.
Als ik me nieuwe Kingston aansluit krijgt die een andere letter toegewezen. Als ik daar mijn huidige inhoud naar cloon zit ik dus met die nieuwe driveletter neem ik aan, ik wil die eigenlijk ook graag weer op C hebben alleen kan je toch deletter niet veranderen waar systeem op staat?

Hoe dat te doen, als het al mogelijk is :P

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hoe kom je er bij om die kingston te kopen? Slechtere keuze is er bijna niet, en duur.
Ik zou zeggen, ruil voor een Samsung of Crucial, daar krijg je de cloning software bij en al je problemen zijn opgelost.

• dominition
Ik heb hem voor €100 euro nieuw gekregen dus vandaar :)

Is gewoon een goede schijf dus ga niet wat anders kopen.

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:37
http://www.todo-backup.com/ heb ik vandaag nog gebruikt bij de schoonfamilie op windows 8. werkte prima.
Na clonen rebooten > in bios bootvolgorde veranderen en presto, je nieuwe drive heet C:\

[ Voor 36% gewijzigd door increddibelly op 16-08-2014 21:51 . Reden: appendix A, bootvolgorde ]

• Reepje
  • Niet online
ok, 100 euro dan heb ik niets gezegd, maar je kan toch beter je samsung dan als bootschijf blijven gebruiken. Je kan dan de kingston er gewoon erbij doen, als D ? Ik denk dat de samsung namelijk wel betrouwbaarder is. Snelheidsverschil merk je ook niet lijkt me.

• dominition
Zou kunnen, maar ik wilde m'n samsung als back-up gaan gebruiken, heb nu nog een oude hdd die als extra back-up gebruikt wordt.

Wil Windows programma's en games dan op de Kingston hebben, mooi bij elkaar. En de Samsung als back-up gebruiken.

• Reepje
  • Niet online
Even ter info. De 4k iops zijn de belangrijkste reden dat een ssd erg snel is.
De Samsung heeft lezen schrijven 80.000 en 30.000 iops
De Kingston heeft lezen en schrijven 6.200 en 6.200 iops.

Echt, doe jezelf een lol.

• dominition
Ik weet niet hoe je daar bij komt maar de max 4k iops zijn 74,000/32,000 IOPS ;)
http://www.kingston.com/datasheets/sh103s3_en.pdf

• Reepje
  • Niet online
Right, even nakijken...

Ja, ik kijk bij een andere test. volgens onze eigen pricewatch kloppen jouw getallen.

Ik zou zeggen maak een cloon en vergelijk met de samsung. Zijn vast wel mensen benieuwd of je wat van de snelheid merkt. En doe een as ssd benchmark, dan weet je ook gelijk wat je kingston doet. Altijd leuk om te weten.
Pagina: 1