• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Mijn oude tv is overleden en ben dus opzoek naar een nieuwe. Nu lees ik veel over Ultra HD, mooier beeld maar nog weinig content. Ik heb al een paar UHD tv's bekeken en dat ziet er idd goed uit.

Ik ben echter benieuwd naar jullie mening. Is het verstandig om een UHD tv te kopen ipv een full HD? Gezien het gebrek aan content?
Zijn er hier mensen die een 4K hebben aangeschaft en hun ervaring willen delen?

Ik ben iig geïnteresseerd in de KDL 65X 9005 of de 55 inch, dit ivm met de aanschaf van een ps4. Wat is qua gaming prettiger een 55 of een 65 inch,

Thanks! :)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:23
ligt eraan welke afstand je zit, maar je tv kan bijna niet groot genoeg zijn:) ik was gegaan voor een full hd 65 incher.

persoonlijk zie ik nog de meerwaarde niet in van een 4k tv, zekers omdat de content er bijna nog niet is.En er hele goede full tv te krijgen zijn

• nishan
freaky35 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:02:
ligt eraan welke afstand je zit, maar je tv kan bijna niet groot genoeg zijn:) ik was gegaan voor een full hd 65 incher.

persoonlijk zie ik nog de meerwaarde niet in van een 4k tv, zekers omdat de content er bijna nog niet is.En er hele goede full tv te krijgen zijn
Dank voor je snelle reactie. De zitafstand is ongeveer ca. 3 meter (er is speling). Idd de content is schaars, al hoop ik dat Netflix snel met uhd content komt.

Een 65 inch FHD van sony is wel een stuk goedkoper dan een UHD tv.

Zal een full hd tv een beter beeld geven dan een uhd tv die een ge-upscaled beeld geeft van hd materiaal?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58

Sick Nick

Drop the top!

Juist andersom, een UHD kan FHD prima upscalen naar iets wat er beter uit ziet dan FHD (maar uiteraard niet zo goed als echt native 4K content). Dus het zal er wel beter uit zien maar het komt het beste tot z'n recht met 4K content natuurlijk. Dat is er nog niet veel, wel wat netflix content en natuurlijk kan je een PC aansluiten en zo 4K bekijken.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mn ouders zijn voor een OLED gegaan, dat is FullHD op 55"

Iedereen valt hier van zn stoel zodra de tv aangaat, de wow factor is een stuk hoger dan bij 4k en het scherm is echt heel scherp op onze kijkafstand van 3 meter.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je een indrukwekkende klapper wil maken is OLED er zeker een :)

Verder is het bij Sony ook zo dat je gewoon een betere TV krijgt in de X9 serie tov van de W9, nog los gezien van resolutie. Kleur, contrast en geluid.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:16

Bever!

3

Sick Nick schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:21:
Juist andersom, een UHD kan FHD prima upscalen naar iets wat er beter uit ziet dan FHD (maar uiteraard niet zo goed als echt native 4K content). Dus het zal er wel beter uit zien maar het komt het beste tot z'n recht met 4K content natuurlijk. Dat is er nog niet veel, wel wat netflix content en natuurlijk kan je een PC aansluiten en zo 4K bekijken.
Goede bluray ziet er beter uit dan netflix 4k

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 00:29

Turfschipper

Hup NAC

Hier is een live stream met een jaarlijks TV shootout.

http://new.livestream.com/accounts/632436/events/3297676

Voor de geinteresseerden, ;-). Volgens mij begint het zo. Duurt 2 dagen en dan kiezen de aanwezigen de beste TV van 2014.

• nishan
Oké, dus UHD is mooier dan FHD en OLED is weer mooier dan UHD?

Ik vraag me dan toch af wat de standaard gaat worden, gezien beide technieken vrij nieuw op de markt zijn. Ik lees meer over 4K dan over OLED..

Ik kan wel een OLED kopen maar wat als 4K straks de standaard wordt?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Eerlijk gezegd zou ik de meerprijs voor UHD niet willen betalen tenzij je met alle geweld een early-adopter wilt zijn. Het prijsverschil is te groot.

Ik zou nu nog FHD kopen en dan een paar jaar wachten. Als UHD aanslaat zullen die prijzen ook kelderen en koop je UHD voor hetzelfde geld als een FHD nu kost. Dan kun je twee keer een state-of-the-art TV kopen en heb je in totaal niet veel meer uitgegeven dan als je nu al UHD koopt.

En als over een paar jaar blijkt dat UHD niet is aangeslagen dan heb jij een leuke hoeveelheid geld in je zak kunnen houden.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

UHD is al niet meer zoveel duurder dan FHD. Een H7000 of een HU7500 scheelt maar €300 ofzo en er staan weer refundacties te wachten. UHD heb je nu voor dezelfde prijzen als de top FHDs van vorig jaar.

Bij Sony scheelt het wel veel meer maar krijg je dus overall gezien ook echt een betere TV.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ArmEagle

Duzz.

Ik zit ook deze overweging te maken (of misschien een full HD beamer te neme9n). Mijn grootste probleem is dat slechts een merk van 4K TVs computer aansluitingen (DisplayPort/DVI) heeft. En videokaarten hebben op dit moment nog geen HDMI2.0.

Bovendien 'moet' ik met een (3D) 4K TV daar wel op gaan gamen met mijn PC, ook al heb ik nu een alleraardigste 27" 2560x1440 monitor.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-02 12:02
Zou gewoon een 65VT60 halen. Beeld: erg mooi. Gaming: perfect. Prijs: acceptabel. UHD: neen :)

Nickname does not reflect reality

• nishan
Brad Pitt schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:33:
Zou gewoon een 65VT60 halen. Beeld: erg mooi. Gaming: perfect. Prijs: acceptabel. UHD: neen :)
Plasma, is idd ook erg mooi. maar gamed dat wel chill? :)

• Brad Pitt
nishan schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:03:
Plasma, is idd ook erg mooi. maar gamed dat wel chill? :)
Juist..! :) Veel minder lag. Alleen niet 302 uur een HUD op het scherm laten staan uiteraard :P

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:05
nishan schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:41:

Ik vraag me dan toch af wat de standaard gaat worden, gezien beide technieken vrij nieuw op de markt zijn. Ik lees meer over 4K dan over OLED..

Oled is een techniek op beeld op een scherm te toveren en zegt niets over resolutie (zoals je ook CRT, LED en plasma-schermen hebt met verschillende resoluties).

4K is een resolutie en zegt dan weer niets over de techniek die wordt gebruikt.

Nu zijn beide technieken nog redelijk nieuw, in de toekomst zul je wellicht OLED-tv's zien met 4K. Of ze moeten tegen die tijd weer iets nieuws hebben uitgevonden natuurlijk :)

Het een sluit het ander dus niet uit, wil ik maar zeggen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11
nishan schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:41:

Het voordeel van Ultra HD/4k ten opzichte van Full HD is eigenlijk alleen dat het scherper is/meer detail bevat. OLED is een ander soort beeld, een verdere doorontwikkeling van LED-tv's. OLED heeft meer voordelen dan 4k, omdat het bijvoorbeeld helderder, meer contrast en betere zwartwaardes kan produceren.

En aangezien OLED en 4k totaal wat anders is, kunnen ze allebei de standaard worden, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken ;) Sterker nog, grote kans dat je over 5 jaar alleen nog maar OLED 4k tv's hebt :P

The devil is in the details.

• nishan
Ik vraag me af hoe het met de levensduur van OLED zit, volgens mij is dat nog vrij onbekend. OLED 4K tv zou de bomb zijn ghehe.

Ik heb mijn oog dus laten vallen op de Sony KDL 65x9005, wat 4k betreft. Kunnen jullie een goede OLED aanbevelen? :)

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Als je perse oled wilt, zou ik wachten op oled 4k. Wordt deze maand gelanceerd door LG. (Ik geloof morgen in amerika in de winkel te koop al)

Zal wel heel duur zijn nog, rond de 4 duizend voor een 55 incher. Maar de prijzen zullen snel dalen, net als dit jaar met 4k.

Ik denk zelf, dus niet zeker, dat je voor 2,5 duizend die 55 inch rond kerst ergens kan scoren. (Inclusief actie en beste prijs)

[ Voor 19% gewijzigd door Turfschipper op 17-08-2014 17:47 ]

• Brad Pitt
stalscu schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:46:
Ik denk zelf, dus niet zeker, dat je voor 2,5 duizend die 55 inch rond kerst ergens kan scoren. (Inclusief actie en beste prijs)
Met de huidige problemen rondom de OLED productie lijkt mij dat een extreem positieve voorspelling :)

• freaky35
nishan schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:51:
Ik vraag me af hoe het met de levensduur van OLED zit, volgens mij is dat nog vrij onbekend. OLED 4K tv zou de bomb zijn ghehe.

Ik heb mijn oog dus laten vallen op de Sony KDL 65x9005, wat 4k betreft. Kunnen jullie een goede OLED aanbevelen? :)
65 inch op 3 meter, dan heeft 4k zeker nut in verband met de kleinere pixels.
Oled is nog erg prijzig en staat als techniek nog in de kinderschoenen,daar zou ik nu persoonlijk niog niet aan beginnen.

Wel moet het beeld met oled erg mooi zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 17-08-2014 18:29 ]

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 22:36
3 meter is helemaal niet heel ver. Ik zou lekker gaan voor de 55 inch en de rest van het geld investeren in een goede receiver en lekkere boxen.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Brad Pitt schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:50:
[...]

Met de huidige problemen rondom de OLED productie lijkt mij dat een extreem positieve voorspelling :)
Welke problemen?

Lg is een fabriek uit de grond aan het stampen, en als die in gebruik komt, knallen de prijzen om laag. De yields zijn ook flink omhoog gegaan.

Weet niet waar je het over hebt mbt productieproblemen eerlijk gezegd. Gaat juist steeds beter.

Nog even een correctie. De ec9300 ligt morgen in de winkels in amerika (voor 3500 dollar). De oled 4k wordt verwacht einde september.

Ik ben het met je eens dat ik positief ben over de prijs. Maar productieproblemen kan ik nergens lezen, tenzij ik niet begrijp wat je bedoelt.

[ Voor 24% gewijzigd door Turfschipper op 17-08-2014 19:16 ]

• nishan
stalscu schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:00:
[...]

Welke problemen?

Lg is een fabriek uit de grond aan het stampen, en als die in gebruik komt, knallen de prijzen om laag. De yields zijn ook flink omhoog gegaan.

Weet niet waar je het over hebt mbt productieproblemen eerlijk gezegd. Gaat juist steeds beter.

Nog even een correctie. De ec9300 ligt morgen in de winkels in amerika (voor 3500 dollar). De oled 4k wordt verwacht einde september.

Ik ben het met je eens dat ik positief ben over de prijs. Maar productieproblemen kan ik nergens lezen, tenzij ik niet begrijp wat je bedoelt.
Wordt die oled 4k een gebogen scherm of een gewoon flat? Ik heb die curved tv's bekeken bij de MM, maar ik ben er niet echt weg van.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:18
Brad Pitt schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:50:
[...]

LG heeft het goed voor elkaar, die introduceren in de VS nu ook al een 1080p OLED voro 3400 dollar. Dat is echt alwel b etaalbaar :)

Alleen nog postzegelformaat (55")

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Helaas eerst curved. Snap dat ook niet hoor. Op zowat alle techforums lees je dat ze wachten op de flat versies, en ze blijven maar met curved komen.

Zal toch goed verkopen denk ik dan.

• nishan
downtime schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:00:
Eerlijk gezegd zou ik de meerprijs voor UHD niet willen betalen tenzij je met alle geweld een early-adopter wilt zijn. Het prijsverschil is te groot.

Ik zou nu nog FHD kopen en dan een paar jaar wachten. Als UHD aanslaat zullen die prijzen ook kelderen en koop je UHD voor hetzelfde geld als een FHD nu kost. Dan kun je twee keer een state-of-the-art TV kopen en heb je in totaal niet veel meer uitgegeven dan als je nu al UHD koopt.

En als over een paar jaar blijkt dat UHD niet is aangeslagen dan heb jij een leuke hoeveelheid geld in je zak kunnen houden.
Ik ben inmiddels 20 reviews verder.. De stroom informatie over hedendaagse tv's en technieken is eindeloos! haha. Ik denk dat ik toch maar voor een 'state of the art'' Full HD tv ga zoals downtime het in bovenstaande post beschrijft.

Het is puur voor films en gamen, 3d geef ik niet zo veel om. Is er een ultieme game tv op dit moment? Ik neig toch naar Sony, vanwege de ps4. :)

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Een high end full hd is nu inderdaad interressant. Maar het blijft persoonlijk. Ik wil echt een 4k, en anderen willen weer perse oled, of wachten op 4k oled.

Over 5 jaar is bijna alles 4k oled, dat weet ik haast zeker. (Hele goedkope tvs misschien uitgezonderd, maar die wil je sowieso niet)

Of UHD aan slaat? Is gewoon een resolutie die omhoog gaat, net als dat altijd al gaat. Het enige wat kan gebeuren is dat 8k, 4k in haalt. In bv Japan zijn ze zelfs al bezig met 8k tv uitzendingen. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren voorlopig. Alsin komende tien jaar.

Dus maak je daarover maar geen zorgen. Even voor de fun.... Een 8k scherm betekend dat je geen verschil meer zou zien tussen echt en wat er op je tv te zien is.

Dus.... Je kijkt naar buiten door je raam, en ziet bv een man lopen.

Nu hang je dat scherm op, met een filmpje dat iemand langs loopt, en dan kan je dus niet meer zien of je je nu Tv kijkt, of door een echt raam.

Haha, beetje off topic, maar dat klinkt wel heel tof natuurlijk.

Maar ok.... High end full hd is een prima keuze hoor, ;-).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het in een ander 4k-aankoopadviestopic ook al gezegd: koop een goede full HD televisie, lcd of plasma, wat jij mooier vindt en houd een groot deel van je budget nog even op je spaarrekening. Er is nauwelijks 4k content en voor dat op TV de overhand krijgt zijn we zeker 4-5 jaar verder (zo niet meer). Ja, Netflix biedt het een en ander in 4k aan, maar ook dat is maar zeer beperkt.

De hierboven genoemde VT60 van Panasonic is waarschijnlijk de beste televisie die je momenteel kunt kopen, op voorwaarde dat je een beetje kunt verduisteren (plasma doet het niet heel geweldig in direct zonlicht). Ik heb zelf net een nieuw huis gekocht met een erg lichte woonkamer, waardoor ik mijn plasma op termijn waarschijnlijk voor een lcd of oled ga vervangen.

Oh, en nog een klein misverstand uit de wereld halen: led en lcd is feitelijk hetzelfde. LCD slaat op de vloeibare kristallen die per pixel de kleur en intensiteit bepalen van die van de backlight. In het geval van een "led-tv" zijn dat leds die 9 van de 10 keer in de rand zitten en in het geval van een conventionele lcd zijn dat een paar ccfl-lampen (soort tl-buizen) achter het scherm. De term "led tv" is dus eigenlijk een foute term, maar goed, marketing is machtig :P Oled is wel echt een andere (veel mooiere) techniek die hopelijk snel doorbreekt. Die techniek combineert de voordelen van plasma (prachtige kleuren en contrasten, goede kijkhoeken) met die van led-lcd (energiezuinig, plat, licht...)

Maar om op je vraag terug te komen: koop een goede full hd televisie en geniet daar de komende jaren van tot je merkt dat 4K een standaard begint te worden op tv (of op een ander medium waar je veel naar kijkt). Het heeft mijns inziens weinig zin om nu bakken met geld extra uit te geven aan een resolutie die nauwelijks nuttig in te zetten is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• nishan
Grrrrrene schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:07:
Ik heb het in een ander 4k-aankoopadviestopic ook al gezegd: koop een goede full HD televisie, lcd of plasma, wat jij mooier vindt en houd een groot deel van je budget nog even op je spaarrekening. Er is nauwelijks 4k content en voor dat op TV de overhand krijgt zijn we zeker 4-5 jaar verder (zo niet meer). Ja, Netflix biedt het een en ander in 4k aan, maar ook dat is maar zeer beperkt.

De hierboven genoemde VT60 van Panasonic is waarschijnlijk de beste televisie die je momenteel kunt kopen, op voorwaarde dat je een beetje kunt verduisteren (plasma doet het niet heel geweldig in direct zonlicht). Ik heb zelf net een nieuw huis gekocht met een erg lichte woonkamer, waardoor ik mijn plasma op termijn waarschijnlijk voor een lcd of oled ga vervangen.

Oh, en nog een klein misverstand uit de wereld halen: led en lcd is feitelijk hetzelfde. LCD slaat op de vloeibare kristallen die per pixel de kleur en intensiteit bepalen van die van de backlight. In het geval van een "led-tv" zijn dat leds die 9 van de 10 keer in de rand zitten en in het geval van een conventionele lcd zijn dat een paar ccfl-lampen (soort tl-buizen) achter het scherm. De term "led tv" is dus eigenlijk een foute term, maar goed, marketing is machtig :P Oled is wel echt een andere (veel mooiere) techniek die hopelijk snel doorbreekt. Die techniek combineert de voordelen van plasma (prachtige kleuren en contrasten, goede kijkhoeken) met die van led-lcd (energiezuinig, plat, licht...)

Maar om op je vraag terug te komen: koop een goede full hd televisie en geniet daar de komende jaren van tot je merkt dat 4K een standaard begint te worden op tv (of op een ander medium waar je veel naar kijkt). Het heeft mijns inziens weinig zin om nu bakken met geld extra uit te geven aan een resolutie die nauwelijks nuttig in te zetten is.
Dank voor je uitgebreide reactie! Ik vind de VT60 een interessante optie, ik heb wel een lichte woonkamer, echter maar aan 1 zijde ramen die ik kan verblinden qua reflectie. De tv komt dan met zijn rug naar de ramen toe te staan. Maar dit is voor jou een reden om een andere tv aan te schaffen dus, in welke mate heb je hier last van? Hoeveel inch is jouw tv? En is plasma geschikt om te gamen? (vanwege inbranden/retention etc. bij bepaalde games) of kun je dan beter LCD/LED nemen? Wat ik weleens gelezen heb over plasmaschermen is dat de tv bij wit beeld een bromtoon geeft, herken jij dit bij jouw tv? Het wordt of een Panasonic of een Sony, dat weet ik al wel! :)

:

• freaky35
bromtoon is bij de huidige reeks niet zo waarneembaar is mijn ervaring(ik heb een gt60) in elk geval, plasma's kunnen inderdaad een bromtoon geven.

Met fel daglicht zijn plasma's helaas in het nadeel, ze hebben toch de neiging om te verbleken met echt veel daglicht, vooral met veel zonlicht natuurlijk.

Kijk je vel overdag en in een behoorlijk verlichte ruimte, dan is een plasma niet geschikt kan je het echter wat verduisteren en vind je dat geen probleem, dan kan het prima

Met langdurig gamen, moet je wel wat mee uitkijken, vooral health bars ect willen nog wel eens retentie geven of in branden...

[ Voor 64% gewijzigd door freaky35 op 18-08-2014 01:21 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nishan schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:07:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik vind de VT60 een interessante optie, ik heb wel een lichte woonkamer, echter maar aan 1 zijde ramen die ik kan verblinden qua reflectie. De tv komt dan met zijn rug naar de ramen toe te staan. Maar dit is voor jou een reden om een andere tv aan te schaffen dus, in welke mate heb je hier last van?
Plasma's hebben vooral last van direct opvallend licht (hoewel dat met lcd ook niet fijn is), maar überhaupt haal je er niet het maximale uit in een goed verlichte ruimte (daarom staan/stonden plasma's vaak in een apart, donker hoekje in winkels).
Hoeveel inch is jouw tv?
42, maar dat was toen ik hem kocht (3 jaar terug ofzo) de norm. Nu zou ik voor een 50" gaan denk ik.
En is plasma geschikt om te gamen? (vanwege inbranden/retention etc. bij bepaalde games)
Qua snel bewegende beelden: absoluut. En ook de input lag is erg laag, maar plasma heeft nog altijd last van retentie en inbranden. Ik heb daar zelf totaal geen last van omdat ik veel verschillende zenders kijk en game op de pc, maar als je veel hetzelfde spel gaat spelen, zeker in de beginfase, kan dat wel tot problemen leiden.
Of kun je dan beter LCD/LED nemen?
Dat kun je beter zelf bepalen denk ik.
Wat ik weleens gelezen heb over plasmaschermen is dat de tv bij wit beeld een bromtoon geeft, herken jij dit bij jouw tv? Het wordt of een Panasonic of een Sony, dat weet ik al wel! :)

:
Om eerlijk te zijn hoorde ik dat vooral in het begin wel ja. Met een film als Ice Age is dat irritant kijken (het is inmiddels wel minder geworden, maar zeker niet weg). Als je daar gevoelig voor bent, moet je goed opletten welk model je neemt. Naar verluid hebben de huidige modellen daar minder last van. Bedenk je ook dat je een heel unieke situatie nodig hebt om daar last van te hebben: fel wit beeld en verder geen geluid.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Brad Pitt
stalscu schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:00:
Welke problemen?

Er zijn meer merken dan LG. nieuws: Samsung zet rem op productie van oled-tv's

Waar zijn in de winkels de Samsung OLED's, Sony OLED's, de Panasonic OLED's? Als het allemaal zo maklelijk, en concurrerend t.o.v. LCD's, te maken zou zijn zouden er meer merken reeds in de winkels staan.
nishan schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:07:
Wat ik weleens gelezen heb over plasmaschermen is dat de tv bij wit beeld een bromtoon geeft, herken jij dit bij jouw tv? :
Bromtoon bij wit: jezeker. Ventilatorenherrie: jazeker, als een malle (65VT60). Inderdaad dingen waar je ook rekening mee moet houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 18-08-2014 08:53 ]

• nishan
Ja die bromtoon ga ik registreren, dat weet ik nu al. En luide ventilatoren, Tjah ook niet echt mijn ding. Welke tv je ook kiest, er is altijd wel iets haha.

Ik ga me toch focussen op een Sony, maar weer een keer terug naar de winkel! :D

Dank voor jullie feedback!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Brad, alleen lg is massaal gaan produceren. De rest niet, omdat lg hun oled systeem heeft gepatenteerd en de rest hun eigen oled systeem niet goedkoper kan producuren.

Dus de bal ligt bij LG. Het is idd de vraag wat de rest doet. Ik denk dat die allemaal lg schermen gaan inkopen, of de patentrechten.

Maar dat is wel even af wachten nog ja. Maar de lgeetjes komen er aan, ;-).

[ Voor 24% gewijzigd door Turfschipper op 18-08-2014 16:47 ]

• Brad Pitt
stalscu schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:46:
De rest niet, omdat lg hun oled systeem heeft gepatenteerd en de rest hun eigen oled systeem niet goedkoper kan producuren.
Dat zijn toch productie-problemen dan.
Maar dat is wel even af wachten nog ja. Maar de lgeetjes komen er aan, ;-).
Geen fan van LG, de VT60 doet het voorlopig nog prima dus heb geduld.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nee. Daar zijn ze gewoon mee gestopt om verder in te investeren. Omdat lg een betere forumule heeft. Dat kan gebeuren. (Achter de schermen zijn ze natuurlijk wel bezig. Want als ze niet snel wat doen dan pakt LG ze allemaal in) De samsung oled fabrieken staan on hold, en die van lg komen momenteel uit de grond. (Oktober gaat ie in gebruik als het goed is)

Wacht even een maandje, en dan heb je al 2nd gen oleds, en ook al een paar first gen 4k oleds.

Overigens heb je wel sony en samsung oleds, maar die zijn veel duurder dan die van lg. En lg heeft een grotere keuze.

Tegen de techniek van lg is niet op te boxen voorlopig. Ik denk zelf dat sony en samsung lg schermen gaan gebruiken komend jaar.

Even af wachten nog, maar het staat nu wel op het punt om definitief door te breken. En eerlijk is braaf, het ziet er fantastisch uit. Ben heel erg benieuwd naar hoe de 4k oleds eruit zien. Zal helaas nog wel even buiten mijn budget blijven. Maar kom toch maar op met die dingen!

[ Voor 39% gewijzigd door Turfschipper op 19-08-2014 00:05 ]

Pagina: 1