Partitie Issue

Pagina: 1
Acties:

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hi all,

Ik heb een vreemd probleem met schijven groter dan 2TB. De Intel software in windows laat de schijven correct zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ikjlnQ88OjcfVzhlZ81BvDbo/full.png

Maar de windows disk manager laat hele andere volumes zien
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QBSsDvcS8tDmKCdfwW6fdHHW/full.png

Het vreemde is, tijdens het booten laat hij ook die rare waardes zien. De PC is een HP XW8600. Volgens google moet ik de disken converen naar GPT, maar helaas lost dat het ook niet op.

Weet iemand de oplossing?

Verwijderd

Begin eens met te vertellen wat voor schijven je hebt en exact welke grootte; want ik zie allerlei groottes door elkaar en vraag me af of dat wel klopt. Om je te helpen dien je wel genoeg informatie te geven.

Gebruik je RAID of iets in die geest, of alleen losse schijven? Welke schijven hebben GPT en welke hebben een MBR-partitietabel? Kun je ook een screenshot laten zien waarop alle schijven staan in Schijfbeheer / Disk Management?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat je dan rechtermuisknop op het vak waar Disk 1 staat moet doen en dan omzetten naar GPT, Let wel op dat je dan wel alle gegevens / partities kwijt bent. Of je hebt een 32 bit windows.

[ Voor 68% gewijzigd door rikadoo op 16-08-2014 19:26 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Windows 32-bit kan prima GPT ondersteunen. Booten vereist echter UEFI-ondersteuning (dit is een Windows beperking) en dat werkt volgens mij niet met 32-bit versies; maar dat weet ik ook niet helemaal zeker.

• Rev!
  • Niet online
Ik gebruik windows 8 64bit. De schijf groottes kloppen wel (240GB SSD, 2TB, 3TB, 4TB, 300GB)

Gelukkig heb ik het al opgelost, zo te zien een probleem van HP
http://h30499.www3.hp.com...td-p/5865675#.U--bZWOjd20

Verwijderd

Als je een topic opent en het zelf weet op te lossen, is het altijd netjes als je vertelt hoe je het hebt opgelost. Zo hebben anderen ook nog wat aan je topic, mochten ze via google of wat dan ook jouw topic vinden. :)

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:29:
Windows 32-bit kan prima GPT ondersteunen. Booten vereist echter UEFI-ondersteuning (dit is een Windows beperking) en dat werkt volgens mij niet met 32-bit versies; maar dat weet ik ook niet helemaal zeker.
klopt idd, ik dacht ook dat Windows 32 bit geen schrijven van meer als 2TB ondersteunde, maar kan me vergissen.

@TS mooi dat het is opgelost.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:52:
Als je een topic opent en het zelf weet op te lossen, is het altijd netjes als je vertelt hoe je het hebt opgelost. Zo hebben anderen ook nog wat aan je topic, mochten ze via google of wat dan ook jouw topic vinden. :)
Ik plaatste toch de link met oplossing erbij ;)

Maar voor de duidelijkheid
As I dug deeper, it seems another key to success is to go from the 750GB state to the full 3TB being available was to shift from RAID + AHCI to IDE Separate SATA emulation mode in BIOS, and do the creation of a single 3TB partition then, and only thereafter shift back to "RAID + AHCI" BIOS mode. That single partition will be created, and will persist, using this trick.

Verwijderd

Bedankt voor die toevoeging; hopelijk is het nuttig voor anderen!
Pagina: 1