Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Directe lan verbinding upload problemen.

Pagina: 1
Acties:

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
Hallo,

Ik heb wat kleine probleempjes met mijn upload snelheid. Ik stream regelmatig dus ik zou het fijn vinden als ik mijn max upload snelheid zou kunnen behalen van 9 mbps (± 1000 kb/s - 10000 kbps). Nu kan ik maar een max van 900 kbps halen wat vertaald naar een snelheid van 100 kb/s. Ik heb getest of het mogelijk aan mijn pas getrokken lan kabel lag door een groot bestand naar de nas weg te schrijven, en dit gebeurd op volledige snelheid(100 mbit, wat eigenlijk een gbit verbinding hoort te zijn maar dat vind ik nu niet zo belangrijk).

Ik zal een paar screenshots plaatsen:

Mijn behoorlijk slechte upload snelheid over internet op het moment:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/913x214q90/539/CNRa9F.png

Mijn upload snelheid over lan naar nas:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/424x268q90/674/D4htEE.png

- ik weet dat het kort is om te kijken naar upload speed, maar heb de test al eens eerder gedaan met een 3 gb bestand en die bleef constant op 11-12 mb/s hangen.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • router geherstart
  • Switch geherstart
  • direct op router aangesloten
  • laptop herstart
Oh ja, een andere laptop in huis die dmv een switch op onze router is aangesloten haalt wel de volledige 9 mbps upload snelheid :S. Ik heb niks kwa torrents of andere upload programmas laten draaien tijdens de test dus dat kan het ook niet zijn.

Al vast hartstikke bedankt voor alle hulp en reacties^^

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 18:20

Plato112

Da is toch nie normaal!

100 kb/s en 100kbps is precies hetzelfde. Ik denk dat je 100KB/s bedoelt?

Speed limits are like herpes.

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 10:31
Ik denk dat je 100 kB/s bedoelt?

• RareAMV
ja 100 kB/s, zoals in het plaatje :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:24
Wat haal je bij speedtest.net voor een upload snelheid? Ik ken die bovenste site niet echt. Het lijkt er op dat je NAS misschien maximaal 100 mbit werkt?

• RareAMV
Termi schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:32:
Wat haal je bij speedtest.net voor een upload snelheid? Ik ken die bovenste site niet echt. Het lijkt er op dat je NAS misschien maximaal 100 mbit werkt?
speedtest.net haalt exact hetzelfde. Nas heeft gigabit netwerk, switch geeft aan dat ik maar 100 heb terwijl er niks tussen mijn gigabit nic zit en de switch. Zou het misschien mijn driver kunnen zijn? Ik zal eens mijn desktop opstarten en zien wat die doet ;) (had ik al veel eerder moeten doen denk ik 8)7 )

speedtest.net:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3693647379.png

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:29
Welk pakket neem je af bij Ziggo?

Zowel de upload als download passen niet bij de huidige pakketten welke Ziggo aanbied

Het is ook heel strak 1Mbit, misschien een QoS instelling op de router?

• RareAMV
nooberke schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:42:
Welk pakket neem je af bij Ziggo?

Zowel de upload als download passen niet bij de huidige pakketten welke Ziggo aanbied

Het is ook heel strak 1Mbit, misschien een QoS instelling op de router?
90/9, heb het probleem waarschijnlijk gevonden, het is mijn nic in mn laptop die problemen veroorzaakt, op mijn desktop probleemloos. Volle 9 mbit upload op dezelfde kabel. Denk dat ik de drivers eens opfris...
Pagina: 1