Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

17" multimedia laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Erwin81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Naast gewoon huis,tuin en keukengebruik ook voor fotobewerking, 3d design, af en toe een game (bijv. simcity) en een filmpje kijken

Wat is je budget?
ongeveer tussen de 750 en de 1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, eigenlijk alleen soms op vakantie. Staat voor 95% op dezelfde plek Hoeft dus niet dagelijks mobiel te zijn maar wel verplaatsbaar

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zolang het maar een degelijk merk is waar ik (hopelijk) zonder problemen een jaar of 4/5 mee vooruit kan. Ik heb het liefste een laptop met een mat of niet spiegelend full hd scherm. Ook zou het fijn zijn dat er fatsoenlijk geluid uit komt en er een ssd in zit of in past naast een gewone hdd

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin81 op 17-08-2014 16:44 . Reden: prijs bijgesteld ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
En welke laptops heb je zelf al gevonden? Aan wat twijfel je?

Er wordt hier verwacht dat je zelf ook wat onderzoek doet. Dit kan heel gemakkelijk met de pricewatch waarbij je je voorkeuren kan ingeven en aanpassen.

• Erwin81
Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik kom zelf op de volgende modellen uit... maar weet eerlijk gezegd niet wat nou de pro's & con's zijn van deze laptops. Als het om looks gaat vind ik de behuizing van asus dan wel het mooist maar ze bieden zoveel verschillende versies aan...

MSI GP70 2PE(Leopard)-081NL

Asus N750JK-T4171H

Asus N750JK-T4068H

Toshiba Satellite P70-A-11N

• Erwin81
Na verder onderzoek kom ik toch wel uit bij asus, nu kom ik deze 2 modellen tegen, kan iemand mij het verschil uitleggen? Andere tips/ info/ suggesties zijn natuurlijk ook erg welkom!

http://tweakers.net/price...0jk-t4158h/specificaties/

http://tweakers.net/price...0jk-t4068h/specificaties/

• Death1ord
Enige verschil is dat de eerste Asus een iets snellere processor heeft. i7-4710HQ vs i7-4700HQ. Als ik me niet vergis is die eerste een Haswell Refresh en de andere een gewone Haswell (de refresh is gewoon een geupdate versie die 0.1 Ghz sneller is).

Dus die i7-4710HQ is de betere keuze uit die twee. Die i7 is een van de snelste laptop CPU die je kan verkrijgen en als je inderdaad 3D design etc gaat toepassen kan dit inderdaad van pas komen.

Er zit enkel geen SSD in maar ik denk dat er een M.2 Sata slot aanwezig is zodat je zelf makkelijk een SSD kan toevoegen. Dat gaat zeker wel nodig zijn omdat het jammer zou zijn goede hardware te hebben die wordt opgestopt door de trage HDD.

• Erwin81
Oké duidelijk verhaal. Wel apart dat de betere ook nog goedkoper is. Ik zou dan ook idd. wel een SSD willen plaatsen maar volstaat naast de SSD de normale HDD dan nog of kun je deze dan ook beter vervangen door bijv. een grotere schijf met 7200 rpm?

[ Voor 10% gewijzigd door Erwin81 op 17-08-2014 21:46 ]

• Death1ord
Voor gewone data is de HDD die aanwezig is meer dan voldoende. Het marginale snelheidsverschil tussen 5400 rpm en 7200 rpm is het niet waard om nog eens geld eraan uit te geven.

Indien je sowieso meer data opslag wilt, kan je natuurlijk altijd een andere HDD erbij kopen.

Verwijderd

Wat wel handig is om naar te kijken of er een mSATA of m.2 SSD in geplaatst kan worden of dat er een extra gat vrij is voor een HDD/SSD. Anders moet je je DVD brander verwijderen wat niet altijd gewenst is.

• Erwin81
En hoe kom ik daar achter?

• Death1ord
Ik heb ook al gekeken maar ik vind het nergens concreet. Ik vermoed dat deze laptop het niet heeft omdat de configuraties enkel spreken over de 2.5" 9mm HDD/SSDs. Wat ik wel heb gevonden is dezelfde serie laptop bij de mediamarkt waar er zowel een SSD als een HDD in zit inclusief een optische drive. Dat betekend dat er zeker een 2e HDD bay aanwezig is waar je theoretisch gezien gewoon een HDD/SSD zou moeten kunnen in verwerken.
Pagina: 1