Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LibreOffice] Iconen Galaxy veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje.
Mijn interface van LO staat in het Nederlands.
Dit vind ik gemakkelijk werken. Toch zit ik met een probleempje waar jullie mij misschien kunnen mee helpen.
Ik maak gebruik van het theme Galaxy. Maar door dat ik LO in het Nederlands gebruik zijn de knopicoontjes vet [b], cursief [i] en onderstrepen [u] blijkbaar ook in het nederlands.
Ipv [B], [I] en [U] staat er nu [V], [C] en [O].
Ik weet dat dit te maken heeft met localizationfiles, maar hoe krijg ik het voor mekaar dat de interface toch in het Nederlands blijft maar dat ik de originele knoppen te zien krijg??
Als ik de interface op Engels zet, veranderen de knoppen naar [B], [I] en [U].
Kan iemand mij hierbij helpen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:17:
Ik weet dat dit te maken heeft met localizationfiles,
Ik ben niet zo thuis in LO, maar kan je niet uitzoeken waar die files staan en die zelf aanpassen?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:49:
[...]

Ik ben niet zo thuis in LO, maar kan je niet uitzoeken waar die files staan en die zelf aanpassen?
Ja ondertussen heb ik dat gedaan. Die zaten in een zip-bestand. Ik had ze uitgepakt en vervolgens die van NL vervangen door de Engelstalige. Dan weer gezipt en terug gezet. Maar voor één of andere reden toen ik LO terug opstartte zag ik toen geen enkele icoon meer. Dus dat werkte niet.
Er is me wel iets raar opgevallen, ondanks dat ik bij de installie enkel Engels en Nederlands aangklikt had, zitten er toch iconen tussen voor andere talen die ik niet geslecteerd had. Bizar.

Nu, ik heb ondertussen wel nog verder gezocht en heb wel een oplossing gevonden. Misschien dat er nog mensen zitten met hetzelfde probleem, dus post ik hier eventjes mijn oplossing. Ik weet niet of hij perfect is, maar hij werkt wel.
Open Writer, rechtsklik op het icoontje dat je wilt wijzigen (bv [V] van Vet). Je krijgt een submenu te zien.
Kies daar voor "Werkbalk aanpassen". Selecteer met de muis het icoontje dat je wens te wijzigen.
Dan, klik je op de knop "Wijzigen" en kies je voor "Pictogram wijzigen".
Vervolgens klik je op "Importeren" en kies je een icoontje van 16x16. Je krijgt een foutmelding te zien op het scherm, negeer die en klik op "ok". Je icoontje is gewijzigd. :)
Deze handeling moet je voor ieder icoontje dat je wenst aan te passen herhalen. Dus voor [C] Cursief en voor [O] Onderstrepen.
Als je het voor ieder programma gewijzigd wilt zien, dan raad ik je aan om het zeker te veranderen in Calc.
Let op: ik heb wel de oorpsronkelijke B, I en U icoontjes eerder geunzipt en in een aparte map geplaatst om ze van daaruit te selecteren.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk was :P

*Edit: Mijn LO versie is 4.2.5.2

• philippw
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 13:07
Leuk dat je de tweede optie zelf hebt ontdekt. Wou het meteen als antwoord plaatsen. :-)

Is er een rede, waarom je nog 4.2 gebruikt? 4.3 is de huidige Fresh-release (en al op 4.3.2).