Toon posts:

nvidia gtx 480 upgraden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een gaming rig van Alienware waar 2xnvidia geforce gtx 480in zitten. Ik wil die graag gaan upgraden, maar heb geen idee hoe dat moet en waar ik op moet gaan letten.( heb het interne geheugen willen upgraden maar heb er echt 3 dagen over gedaan om t aan de praat te krijgen) Om dit niet nog eens door te moeten maken vraag ik maar eens mensen die er meer vanaf weten. mijn budget is 600 euro wat ik ervoor wil uit trekken.

Heb een Intelcore I7 970 @ 3.20 ghz
alienware 0xdj4c moederboard
2x 1535mb Nvidia Geforce GTX 480

Dat is wel t belangrijkste. Gaarne zou ik een Nvidia kaart terug zetten als dat kan ik vind het opzich fijne kaarten.

Verwijderd

Hoeveel monitoren heb je? Wil je weer twee videokaarten?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nvidia is qua prijs/kwaliteit lichtelijk ruk op dit moment.

Een deftige upgrade is een AMD R9 290, de Club3D versie heb je voor iets van 330 euro. Het goedkoopste goede Nvidia equivalent kost je 80 euro meer, en dan heb je 1GB VRAM minder, een minder grote geheugenbus en doorgaans dezelfde performance.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Gaarne zou ik 2 video kaarten willen en 1 monitor maar

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
- Op welke resolutie game je?
- Welke voeding heb je momenteel?
- Waarom wil je 2 videokaarten?
- Wil je alleen je videokaart upgraden of nog meer componenten (SSD? RAM?)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
^ De 480 was echt een monster qua stroom-verbruik, dus als er een PSU in zit die dat in SLI trekt, is hij krachtig zat voor alles wat momenteel op de markt is. ;)

Ik zou lekker 1 780 of 290 nemen, voor een SLI/CFX setup daarvan is de CPU te zwak.

Verwijderd

Topicstarter
zo even mn kast open getrokken de voeding zat goed dicht gebouwd.. :P
Ik speel momenteel met een resolutie van 1920-1080
De voeding New Area 51 ALX F1200E-00 J297R 1200W power supply for dell.
Ik heb er geen benul van wat t doel is voor 2 video kaarten :p als het met 1 kan is ook prima
Ik heb mn 6gig ddr3 al verdubbeld met corsair 12gb set ddr3 verder eigelijk geen idee wat ik nog meer kan doen om mn computer sneller te laten draaien. Elk advies is welkom

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

1 R9 290 is zat om alle moderne spellen op ultra vloeiend te trekken op fullHD

Een SSD zou een handige investering zijn voor de gevoelsnelheid van je pc, laat je Windows sneller laden, net als de games die erop staan.

Een mooi 500GB past ruim in het budget als je een R9 290 neemt.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel 3 hardeschijven erin zitten een van 2 terabyte en 1 van 1.5 terrabyte en een kleine voor windows alleen alles Raid met Sata 2 verbindingen

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Toch zou ik er een SSD naast zetten. Ik ben van 2x2tb in raid 0 naar 1 256gb ssd gegaan en het verschil in performance is enorm door de lage acces tijd. Bij het overzetten van grote bestanden dan wint de raid opstelling nog heel soms.

Neem een R9 290, zijn even snel als de GTX780 en kosten een stuk minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 16-08-2014 17:13 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou bijv. dit voorstellen:

pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
pricewatch: Crucial MX100 256GB

- Geweldige videokaart met 3 fans - stil, koel en de prestaties zijn extreem goed.
- Crucial SSD: de SSD gebruik je om je Windows op te installeren en enkele programmas als photoshop etc. Daarnaast kan je hier je meest gespeelde games ook op opslaan waardoor de laadtijden echt aanzienlijk zullen verminderen.

Je gebruikt je hardeschijven voor massaopslag (muziek,films,foto's). Een SSD verslaat een Raid0 HD opstelling in elk opzicht!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga t uitproberen goed in mn budget kan ik nog biertjes drinken dit weekend!
Dank jullie wel voor de goede hulp. En ik laat wel weten hoe het afloopt!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-02 10:21
Een tip die ik nog wil geven: controleer voor de zekerheid even of de GPU past (qua lengte). De Sapphire Tri-X is ongeveer 30-30.5cm lang en is daarmee een van de langere GPU's. Sommige Alienware kasten zijn van binnen niet al te ruim en precies berekend op de vooraf geleverde apparatuur, dus het kan geen kwaad het even na te meten.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA
Pagina: 1