20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
het is gewoon een maakcontact. als je hem indrukt sluit hij de 2 draadjes kort. als je hem los laat visa versa
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Heb je een reset knop? Wissel dan de draadjes die van de aan/uit knop gaan om met die van de resetknop. Je resetknop is dan de aan/uit.
Ik heb de schakelaar door laten meten en daar is volgens de winkel niets mee.
Alle keren indrukken piept de multimeter keurig.
"Reepje" helaas ik heb geen idee van een reset knop ?
Waar zou ik deze kunnen vinden ?
Wat zou ik anders nog kunnen doen?
Verwijderd
Ik denk dat er hier de weerstand gemeten wordtReepje schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:47:
Er valt daar niets door te meten, want er gaat geen permanente stroom doorheen: het is een druk schakelaar.
Heb je een reset knop? Wissel dan de draadjes die van de aan/uit knop gaan om met die van de resetknop. Je resetknop is dan de aan/uit.
Als tijdelijke oplossing kan je ook met je schroevendraaier de 2 pinnen kortsluiten.
Als de winkel zegt dat de knop het prima doet ligt het probleem waarschijnlijk in de kabel zelf of ligt het probleem ergens anders.
Verwijderd
Zoals het nu lijkt was dat het probleem.
Tot nu toe start de pc weer al vanouds elke keer op met de aan en uit knop.
Dus dank iedereen voor de tips en zij hebben mij dus enorm geholpen om het probleem te tackelen.
Verwijderd
Ik hoop dat je nu een wat degelijkere voeding erin hebt zitten...
De oude voeding heeft toch 7 jaar prima gewerkt en mag nu met pensioen.
Verwijderd
Welke is het dan?verwp01 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:55:
Denk het wel.
In principe is het maar 7 jaar, goede voeding kan namelijk stukken langer mee dan maar 7 jaar. 7 jaar is een typische leeftijd voor een voeding met niet al te beste condensators.De oude voeding heeft toch 7 jaar prima gewerkt en mag nu met pensioen.
De pc is bij een gerenomeerd bedrijf gerepareerd dus ik ga ervan uit dat er geen rommel is in geplaatst.
Dat zegt helaas niets. De kennis van voedingen is bijzonder laag, zelfs bij de 'goede' computerwinkels.verwp01 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:40:
Ik heb geen idee van het merk wat erin is gekomen alleen dat deze 430 watt is.
De pc is bij een gerenomeerd bedrijf gerepareerd dus ik ga ervan uit dat er geen rommel is in geplaatst.