aan en uit knop schakelaar desktop

Pagina: 1
Acties:

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04-2025
Hallo Allen,

Ik heb een Medion desktop de MD 8333 waarvan de aan en schakelaar achter het frontpannel heel slecht werkt.
Ik heb het frontpaneel al verwijderd en met het keine knopje probeer ik de pc aan te zetten maar dan miet ik deze knop wel soms 10 x indrukken.
Kan het ergens anders aan liggen behalve aan die knopje ?
Ik volg de draad aan de knop en kom dan uit op het een stekker die op de moederbord bevestigd word met de benaming atx-sw.
Wie heeft er nog suggesties of tips en trucs?

Bedankt voor alle hulp.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

schakelaar zal wel gaar zijn. nieuw schakelaartje zoeken.

het is gewoon een maakcontact. als je hem indrukt sluit hij de 2 draadjes kort. als je hem los laat visa versa

Iperf

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Contactjes met een mesje beetje polijsten zodat er weer goed contact gemaakt wordt. Voor deze schakelaar is maar een kort contact nodig als de 2 punten kortgesloten worden, dan slaat die al aan. Het is dus niet zo dat de stroom continue door de schakelaar gaat.

• verwp01
Bedankt voor alle tips ik ga daarmee aan de gang en ik laat de schakelaar vanmiddag even doormeten.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Er valt daar niets door te meten, want er gaat geen permanente stroom doorheen: het is een druk schakelaar.

Heb je een reset knop? Wissel dan de draadjes die van de aan/uit knop gaan om met die van de resetknop. Je resetknop is dan de aan/uit.

• verwp01
Even een update ,

Ik heb de schakelaar door laten meten en daar is volgens de winkel niets mee.
Alle keren indrukken piept de multimeter keurig.

"Reepje" helaas ik heb geen idee van een reset knop ?
Waar zou ik deze kunnen vinden ?

Wat zou ik anders nog kunnen doen?

Verwijderd

Probleem wat je omschrijft heeft duidelijk niks met de schakelaar nodig, maar met een gare 5Vsb condensator in de voeding. :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Thomg

Aww yiss

Reepje schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:47:
Er valt daar niets door te meten, want er gaat geen permanente stroom doorheen: het is een druk schakelaar.

Heb je een reset knop? Wissel dan de draadjes die van de aan/uit knop gaan om met die van de resetknop. Je resetknop is dan de aan/uit.
Ik denk dat er hier de weerstand gemeten wordt :7

Als tijdelijke oplossing kan je ook met je schroevendraaier de 2 pinnen kortsluiten.

Als de winkel zegt dat de knop het prima doet ligt het probleem waarschijnlijk in de kabel zelf of ligt het probleem ergens anders.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-02 13:32
Wat The_Mask hierboven al zegt, zoals het beschreven wordt denk ik ook direct aan een probleem met de voeding... dat is wat mij betreft het beste wat je zou kunnen testen. Kan je ergens een (goede) voeding lenen? Misschien heb je er zelfs wel eentje liggen?

Verwijderd

Voeding openen (niet in het stopcontact laten dan natuurlijk) en de 5Vsb condensator checken is het meest makkelijke, grote kans dat die stuk is. Voeding zal ook een FSP zijn, vrij typisch dus.

• verwp01
Alle adviezen opgevolgd qua voeding en deze laten wisselen voor een nieuwe en direct iets zwaardere.
Zoals het nu lijkt was dat het probleem.
Tot nu toe start de pc weer al vanouds elke keer op met de aan en uit knop.
Dus dank iedereen voor de tips en zij hebben mij dus enorm geholpen om het probleem te tackelen.

Verwijderd

Bij een voeding draait het om de kwaliteit, een 600W flut voeding kan misschien 200W stabiel leveren, terwijl een 300W kwaliteits voeding 300W continue 24/7 kan leveren. Meer vermogen kiezen terwijl je het niet gaat gebruiken heeft trouwens ook 0,0 toegevoegde waarde.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-02 13:32
Wederom wat The_Mask zegt... Als het onverstandig is om op een bepaald onderdeel van een pc te besparen dan is het de voeding wel. Liever een wat langzamere cpu of/en minder krachtige videokaart om goed budget voor een degelijke voeding over te houden.

Ik hoop dat je nu een wat degelijkere voeding erin hebt zitten...

• verwp01
Denk het wel.
De oude voeding heeft toch 7 jaar prima gewerkt en mag nu met pensioen.

Verwijderd

Welke is het dan? :p
De oude voeding heeft toch 7 jaar prima gewerkt en mag nu met pensioen.
In principe is het maar 7 jaar, goede voeding kan namelijk stukken langer mee dan maar 7 jaar. 7 jaar is een typische leeftijd voor een voeding met niet al te beste condensators.

• verwp01
Ik heb geen idee van het merk wat erin is gekomen alleen dat deze 430 watt is.
De pc is bij een gerenomeerd bedrijf gerepareerd dus ik ga ervan uit dat er geen rommel is in geplaatst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

verwp01 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:40:
Ik heb geen idee van het merk wat erin is gekomen alleen dat deze 430 watt is.
De pc is bij een gerenomeerd bedrijf gerepareerd dus ik ga ervan uit dat er geen rommel is in geplaatst.
Dat zegt helaas niets. De kennis van voedingen is bijzonder laag, zelfs bij de 'goede' computerwinkels.
Pagina: 1