Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprokeq
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-07 21:52
Hallo iedereen,

Laatst heb ik de Android L developer preview geinstalleerd op mijn rooted Nexus 5 16GB. Omdat ik die versie niet stabiel genoeg vind, heb ik besloten om terug te gaan naar Android 4.4.4.

Vanmorgen probeerde ik 4.4.4. terug te flashen naar mijn Nexus via de Nexus Root Toolkit. De software is geflashed, maar schijnbaar is er iets fout gegaan omdat mijn telefoon niet meer opstart. Hij blijft hangen op het Google logo.

Het grote probleem is dat ik USB debugging niet kan activeren omdat mijn telefoon niet meer aangaat. Ik kan dus niet Android opnieuw proberen te installeren. In de Root Toolkit blijf ik de foutmelding “fastboot device was not found.” houden.

Weet iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 5% gewijzigd door sprokeq op 07-08-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08
Als je via google zoekt op “fastboot device was not found.” zijn er verschillende oplossingen voor dit probleem. O.a. het verwijderen van de huidige drivers op je pc en het installeren van nieuwe. Het feit dat je Nexus wel opstart is in ieder geval positief, het is vast op te lossen, maar zoals gezegd, ik denk dat je bijvoorbeeld op xda wel een aantal dingen zal vinden die je kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprokeq
Ik struin al de hele ochtend op Google rond maar ik zie nog geen oplossing die ook voor mij werkt. De drivers zijn goed geinstalleerd, alleen USB debugging kan ik niet aankrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Kan je wel in recovery mode komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprokeq
Ja, maar een Factory Reset heb ik al geprobeerd en dit lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Heb je dit al geprobeerd: http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2513701

Ik weet niet zeker of usb debugging echt aan moet (staat er niet bij), wat ik wel weet is dat het een gedoe is met drivers. Gisteren heb ik toevallig ook een toestel geroot en daar heb ik twee keer de drivers op mijn pc moeten verwijderen en andere soorten drivers moeten installeren voordat het lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
USB debugging is alleen van toepassing binnen Android, niet in fastboot of recovery.

Weet je zeker dat je toestel in fastboot modus staat? Normaal doet de toolkit dit voor je vanuit Android via USB (debugging).
Nu zal je het met toetsen combo moeten doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprokeq
Het is gelukt via de tutorial. Bedankt!
Pagina: 1