Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betaalbare laptop met 5Ghz

Pagina: 1
Acties:

• thinkfresh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07-2019
Voor mijn dochter ben ik op zoek naar een betaalbare laptop voor school. Deze laptop moet voldoen aan de volgende eisen:
  • Minimaal 13 inch, maximaal 15,6 inch
  • Minimale accuduur van 4 uur (bij normaal gebruik)
  • Windows 8
  • 5Ghz Wifi
In mijn zoektocht ben ik de volgende laptops tegengekomen:Echter kan ik niet achterhalen of bovenstaande laptops beschikken over 5Ghz Wifi.
  • Kan iemand uitsluitsel geven of 5Ghz Wifi wordt ondersteund?
  • Indien het niet wordt ondersteund, is het een optie om middels een USB adapter alsnog 5Ghz Wifi toe te voegen? Bijvoorbeeld met deze: Sitecom WLA 3001
  • Uiteraard zijn andere suggesties ook welkom :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 18:06

OgWok

U.N.C.L.E.

Ingebouwde Wifi kaartjes in notebooks zijn vaak mini-PCIe en zijn te vervangen door een andere die bv 5Ghz gebruikt. Worden nog niet veel aangeboden. Kwestie van kaartje vervangen door een 5Ghz model.

BV. deze klik

USB adapter steekt weer uit en is kwetsbaar. Vind zelf 5Ghz behoorlijk tegenvallen qua snelheid. Voordeel is dat nog niet iedereen 5Ghz gebuikt dus die ether is niet zo vervuild.

[ Voor 43% gewijzigd door OgWok op 16-08-2014 14:15 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Wat is je budget? op campusshop.nl staat een assortiment aan studentenlaptops met Dual band Wifi ( 2,4 en 5GHz).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
thinkfresh schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:21:
Echter kan ik niet achterhalen of bovenstaande laptops beschikken over 5Ghz Wifi.
Kijk of de laptop naast 802.11b/g/n ook 802.11a ondersteund, deze standaard is 5 Ghz en dan heb je dus een dual-band adapter.
OgWok schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:05:
Ingebouwde Wifi kaartjes in notebooks zijn vaak mini-PCIe en zijn te vervangen door een andere die bv 5Ghz gebruikt. Worden nog niet veel aangeboden. Kwestie van kaartje vervangen door een 5 Ghz model.
Dat valt wel tegen, de meeste merk laptops hebben een bios whitelist en lang niet alle kaartjes zullen dan werken. Daarnaast mis je nog de 5 GHz antennes.

• thinkfresh
Budget is ongeveer 500 tot 600 euro. Met oog op Windows 8 ben ik in ieder geval op zoek naar een laptop met touchscreen.

Een kaartje vervangen in de laptop lijkt me geen probleem, ik lees echter ook dat dit nog verdere gevolgen heeft.... dan lijkt me dit toch niet de beste weg.

De USB adapter is vrij klein en zit eigenlijk niet in de weg. Is dit dan eventueel wel een goede oplossing?

Bedankt voor de tip van de 802.11a ondersteuning, dan weet ik in ieder geval waar ik op moet letten! Ik ga sowieso nog even verder zoeken.

• thinkfresh
Even verder gezocht in de pricewatch, onderstaande laptops voldoen aan de eisen.

Rond de 500 euro zijn er maar 2 die voldoen:Daarna gaat het al richting 650 tot 700 euro:De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik liever iets meer uitgeef zodat ze er ook jaren gemak (en plezier) aan heeft.

De Samsung is al vrij oud (november 2012), net als de HP (februari 2013) ten opzichte van de Asus (mei 2014) en de Sony (november 2013). Wel moet ik zeggen dat het idee van een tablet en laptop in één me aanspreekt. Hierdoor neig ik dus naar de Sony in plaats van de Asus. Verder heeft de Sony een SSD van 128 GB aan boord.

Is de Sony Vaio Tap 11 een goede keuze? Of zie ik wat over het hoofd....

• Cinemaskoop
Ik betwijfel of die info klopt van de vivobook.. Asus stopt normaal nooit in de lage prijsklasse een dual band kaart. Sowieso kom je dat heel weinig tegen in consumenten notebooks.

De Samsung, HP en Sony zijn 11,6" .. je wou toch minimaal 13"?

Ik denk dat het heel lastig word op een een notebook met touch en dual band te vinden die aan je eisen voldoet binnen dat budget.

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Deze kan ook nog: pricewatch: Sony Vaio Pro SVP1121D4EBI, als je 11.6" ok vind.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het verbaast me te lezen dat 5GHz sowieso niet standaard aanwezig is ij iedere nieuwe laptop, ongeacht de prijs. Zelfs in mn 3 jaar oude iPad is het aanwezig. Is het niet gewoon zodat deze functie niet specifiek wordt benoemd in de specs, terwijl er wel ondersteuning voor is?

🌞🍃

Verwijderd

Makkelijkste wat je kunt doen is een Intel Wireless netwerkkaartje kopen met AC ondersteuning. Die kaartjes kosten iets van 25 euro. Het netwerkkaartje in de laptop vervang je dan. Wel opletten want Lenovo bijvoorbeeld staat dit niet toe in de zin dat het in de BIOS is gelockt waardoor het met geen mogelijkheid gaat werken.

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 22:17 ]

• Cinemaskoop
Het kost meer en de gemiddelde consument weet niet eens wat het is.. dus dan wordt er op bespaard..

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:16:
Makkelijkste wat je kunt doen is een Intel Wireless netwerkkaartje kopen met AC ondersteuning. Die kaartjes kosten iets van 25 euro. Het netwerkkaartje in de laptop vervang je dan. Wel opletten want Lenovo bijvoorbeeld staat dit niet toe in de zin dat het in de BIOS is gelockt waardoor het met geen mogelijkheid gaat werken.

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Als je een laptop hebt met compatibele 5GHz antennes, wat de meeste 2.4GHz only laptops niet hebben natuurlijk.

Een 10-20 euro 5GHz usb wifi adapter is dan nog het makkelijkst.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:49
er zijn ook genoeg compacte wifi adapters, zoals deze (wel een Sitecom)

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 20:13

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

thinkfresh schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:21:Echter kan ik niet achterhalen of bovenstaande laptops beschikken over 5Ghz Wifi.
Deze heb ik gisteren gekocht en tot mijn verrassing zat er inderdaad geen 5GHz op. Daar was ik eigenlijk blindelings vanuit gegaan aangezien mijn Samsung mobiel het ook heeft. Op 2.4GHz haal ik toch een nette 100mbit op 5 meter afstand door gebruik te maken van kanaal 13 waar vrijwel niemand op zit.

You only live once, so live to the max's

Pagina: 1