Denon RCD-N8 Ceol geen netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:

• BoraBora
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-12-2017
Nieuw aangeschaft: Denon RCD-N8 Ceol.
Router: Draytek Vigor 2130FVn (Vodafone glasvezel)

Ik wil de nieuw aangeschafte Denon RCD-N8 verbinden met het netwerk, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding. Hij ziet wel het netwerk, maar na het ingeven van het wachtwoord om vervolgens de verbinding tot stand te brengen werkt dus niet (draadloos).

Bedraad lukt het wel, heb zelfs updates van de firmware binnengehaald in geïnstalleerd, maar mag niet baten.

Ik kan inloggen op de Draytek, maar kom dan in een omgeving waar ik verder geen kaas van heb gegeten. Vraag is dus of er iemand hetzelfde probleem heeft gehad en nog belangrijker, of er iemand mij verder op weg kan helpen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die draytek, doet die aan mac filtering?

Wise enough to play the fool

• BoraBora
Dank voor je reactie!
Vooropgesteld, ik ben een leek als het gaat om routers en dergelijke :)

Of de Draytek aan MAC filtering doet ... geen idee wat het precies inhoudt, maar even googlen .. volgens mij wel:
http://www.routershop.nl/...v6-router-2-vpn/pid=19332

Ik heb ondertussen wel iets gevonden over MAC filtering aangaande een Draytek Vigor (wel ander type):
http://www.draytek.nl/fil...20AP700_MAC_Filtering.pdf

Ben even niet in de gelegenheid om hierna te kijken (bevind me elders)

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem BoraBora. Ook bij mij ziet hij het netwerk wel, maar zodra ik het wachtwoord heb ingevoerd en het apparaat gaat zoeken naar het draadloos netwerk, krijg ik de melding "Verbinding mislukt".
Ik heb recent een nieuwe router TP-Link AC1750. gekocht en een Wi-Fi versterker.
Wat doe ik fout?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik dat zo hoor neig ik naar een netwerkbeveiliging die de Denon niet snapt, maar dat lijkt me stug.
Om even uit te sluiten dat het aan de Denon zelf ligt: sluit hem even bedraad aan, kijken of dat wel wil.
Verder: hebben jullie WPS gebruikt, of wil je handmatig instellen?
Zie ook pagina 9 en19 van de handleiding http://assets.denoneu.com...NED_CD-ROM_v01.pdf#page22

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BoraBora
Zojuist alles ontkoppeld en mee naar m'n ouders genomen, andere router, ander netwerk, andere provider.
Zou ik daar wel een connectie krijgen, dan had ik het moeten zoeken in de Draytek, maar helaas .... ook hier geen verbinding ... je zou dus zeggen dat het toch aan de Denon ligt.

Maar goed ... toch nog maar eens wat uitproberen :s

• BoraBora
WPS werkt dus ook niet (of ik doe iets fout)
Handmatig werkt ook niet.

Maandag eerste werk Support Desk van Denon bellen.
Tenzij er iemand nog iets weet .....................................

Verwijderd

Dank je The Eagle voor je reactie.
Ik heb zojuist ook een netwerkreset gedaan, waarna hij met een Network First Setup kwam en meteen naar een netwerk ging zoeken. Hij vond het netwerk, dus wachtwoord ingevoerd en "wachten totdat netwerk is verbonden". Dit duurde alweer akelig lang en ja hoor, wederom "VERBINDING MISLUKT".
Zowel Handmatig, Auto-scan als Snel instellen geprobeerd.
Ik las in de handleiding dat WPS voor mij geen optie is, omdat ik WPA2 heb. Er staat nl:

Als de router WEP-, WPA-TKIP- of WPA2-TKIP-codering gebruikt, is
de verbinding niet mogelijk met de WPS-knop. Maak in dat geval een
verbinding met behulp van “Auto-Scan” of “Handmatig”.

Ik ga morgen proberen om de Denon bedraad aan te sluiten en kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

Ja BoraBora dat is denk ik ook het eerste wat ik maandag ga doen. Grrr word er niet goed van als dit soort dingen niet meteen werken zoals het zou moeten. Toch een fijn weekend.

• The Eagle

The Eagle

Je kunt dat ding toch ook gewoon met het handje instellen qua IP, DNS, subnet en netmask? Moet je alleen even in de router zorgen dat je je DHCP scope goed instelt :)
Of praat ik nu abracadabra voor jullie? :P

Btw: als je zelf de laatste bent geweest die gereageerd hebt, edit dan je laatste post ipv een nieuwe te maken. Een nieuwe wordt gezien als onnodig kicken / aandacht vragen. Ik snap dat dat niet jullie bedoeling is, maar zo werkt het hier nou eenmaal, en de modjes en andere users waarderen zoiets niet zo heel erg ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ja is voor mij abracadabra, ben echt een leek op dit gebied. Ik snap ook niet wat je bedoelt met het editen van de laatste post? Ik reageer toch alleen op dit onderwerp? Het is zeker niet mijn bedoeling om aandacht te vragen. Sorry hiervoor ;-)

• The Eagle

The Eagle

Op je router kun je een bereik aangeven welke IP-adressen de router uit geeft. Standaard is dat bijvoorbeeld 192.168.1.1 - 192.168.1.254 Je kunt ook zeggen dat ie pas bij .50 moet beginnen. Alles wat onder de .50 is kun je dan als vast IP toewijzen aan een apparaat - bijvoorbeeld de Denon, of je smart TV indien van toepassing :)

Wbv het reageren: als je zelf de laatste bent die gereageerd heeft, moet je je eigen laatste post wijzigen ipv opnieuw op reageer te klikken. Rechtsbovenaan je post staat een linkje wijzig. Die moet je hebben :)
En de reden hoef je echt niet op te geven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 17-08-2014 02:17 ]

Pagina: 1