Bij het vergelijken van een aantal moederborden voor een HTPC kwam ik verschillende realtek chips/codecs tegen, waaronder de ALC887, ALC898 en ALC1150. Het verschil tussen de eerste 2 zat hem in het aantal kanalen (7.1 t.o.v. 7.1+2) en een iets hogere SNR voor de ALC898. Voor de rest leken zij mij eigenlijk gelijk te zijn. De eerste (ALC887) zit o.a. op de Gigabyte F2A88XM-D3H en Gigabyte F2A88X-D3H die mij allebei zeer geschikt lijken voor een HTPC (en ook vaak op het forum aangeraden worden). Ik heb op hardware.info gezocht naar moederborden met een ALC1150, maar die zijn meteen veel duurder (soms tot bijna het dubbele) dan de 2 Gigabyte bordjes.
Ik zou het moederbord willen gebruiken in combinatie met een AMD A8-7600. Het geluid zal in eerste instantie direct over de TV lopen of evt. via een simpele microset. Later is het de bedoeling dat er nog een AV-receiver komt.
Kan iemand mij iets vertellen over de meerwaarde van de verschillende opties?
geraadpleegd: Prijsvergelijkers van Tweakers.net en Hardware.info, Wikipedia over SNR en deze audiochip/codec vergelijker
Ik zou het moederbord willen gebruiken in combinatie met een AMD A8-7600. Het geluid zal in eerste instantie direct over de TV lopen of evt. via een simpele microset. Later is het de bedoeling dat er nog een AV-receiver komt.
Kan iemand mij iets vertellen over de meerwaarde van de verschillende opties?
geraadpleegd: Prijsvergelijkers van Tweakers.net en Hardware.info, Wikipedia over SNR en deze audiochip/codec vergelijker
Your Friendly Neighborhood Moderator