Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:30
Beste tweakers

Ik bezit een nexus 5 met een redelijk dikke case rond. Vannacht stootte ik een glasje water om dat op mijn nacht kastje stond, met het bekende gevolg kleine plasjes water hier en daar. Met het mom van dat verdampt wel heb ik mijn nexus op een droog gedeelte gelegd en de nacht verder gezet. 7 uur later, deze morgen kwam de ergste ramp van de smarthpone-zombie generatie voor mij uit. Het plasje water was verplaatst. Ik deed het scherm aan en dat werkte slechts voor 1 seconde, daarna niks meer.
De status led bleef wel knipperen, wat naar mijn gedachte een teken van hoop is.
Hij lijkt wel niet meer actief op het wifi netwerk

Het is mij nog steeds een mysterie hoe het water die gsm kon bereiken, door die case zat er minstens 4mm tussen de telefoon en de grond. Zwaartekracht?!

Anyways ik zoek dus tips voor het ding terug levend te krijgen.

Wat ik nu heb gedaan:
- Telefoon gelegd in een bak rijst.
- Boven de bak rijst een halogeenspot van 100 watt gehangen die op de rijst schijnt voor wat warmte.
- Airco op ontvochtigen (alle kleine beetjes helpen zeker?)

Kan ik het ding opladen of is dat te riskant? Een optie is ook dat de batterij leeg is.
Heeft er iemand nog tips?

Update: Ondertussen gaat het alarm af, maar het scherm doet nog niet veel, dus het alarm blijft gaan :+ any tips?

[ Voor 4% gewijzigd door larsg op 16-08-2014 11:03 ]

Verwijderd

Werk wel met rijst, niet met warmte.