PS4 uit Japan meenemen, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Ik ben op dit moment op vakantie in Japan en kan een PS4 hier kopen voor omgerekend +-290 euro.
Kan dat zomaar ivm eventuele regio/psn netwerk etc. problemen of dat ik zo op het vliegveld voor een niet zo leuke verassing kom te staan?

Ik ga volgende week nog naar zuid-korea dus daar moet ik ook nog langs met dat ding.

Is het waard om hem mee te nemen of gewoon in nl 1 te kopen als ik weer terug ben? Gezien de eventuele risico's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar je sowieso rekening mee moet houden is dat er in Japan iets van 100V uit het stopcontact komt ipv 230V. Dat ding hier dus inprikken op het stroomnet zal 'm door laten fikken. Als je 'm meeneemt, dan zul je er sowieso voor moeten zorgen dat je 'm 100V kan voeren (of 110V, moet je even kijken wat het tegenwoordig precies is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 16:22
Transport heeft altijd zo zijn risico's, ben je van plan de PS4 als handbagage mee te nemen?

Bij de douane zou je geen problemen mogen verwachten qua belasting, want de waarde van de PS4 ligt onder het vrijgesteld plafond. Houdt er wel rekening mee dat dit plafond geldt over "de som van alle producten die je het land invoert". Dus als je ook nog een aantal games meeneemt, kan het zo zijn dat je boven het plafond uitkomt. Dan moet je over de spullen die ervoor zorgen dat je over het plafond heen gaat, belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Ik kan de ps4 makkelijk als handbagage meenemen aangezien ik weinig bij me heb. Lijkt me ook wel verstandig aangezien ik met een backpack reis.

Zat ook al aan de optie te denken om de ps4 in nl te kopen(ook ivm garantie) maar hier alvast een extra controller/spellen mee te nemen. Is denk ik een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 16:22
Een controller en spellen zijn makkelijker. Let daarbij wel op dat je de Engelse variant van de spellen meeneemt. Ik weet niet hoe je Japans is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

TERW_DAN schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:53:
Waar je sowieso rekening mee moet houden is dat er in Japan iets van 100V uit het stopcontact komt ipv 230V. Dat ding hier dus inprikken op het stroomnet zal 'm door laten fikken. Als je 'm meeneemt, dan zul je er sowieso voor moeten zorgen dat je 'm 100V kan voeren (of 110V, moet je even kijken wat het tegenwoordig precies is).
Grote kans dat de voeding net als de meeste apparaten eem 100-240v input aan kan. Wel even controleren natuurlijk aangezien de rijstkokers enzo die alleen voor de Japanse markt zijn wel alleen 100 aan kunnen. Voor de PS4 echter zal er wel 1 voeding voor alle markten gemaakt zijn net als met de computers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Sick Nick schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:21:
[...]

Grote kans dat de voeding net als de meeste apparaten eem 100-240v input aan kan. Wel even controleren natuurlijk aangezien de rijstkokers enzo die alleen voor de Japanse markt zijn wel alleen 100 aan kunnen. Voor de PS4 echter zal er wel 1 voeding voor alle markten gemaakt zijn net als met de computers.
Heb hier al een staan werkt idd prima zonder extra poespas.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
1 woord: garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Invoerrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt als het goed is tot €400 euro alles meenemen uit het buitenland zonder invoerrechten te betalen, mocht ik dit goed hebben gelezen afgelopen keer dat ik op Schiphol was.

Het is dus goedkoper, maar je moet inderdaad op de problemen hierboven controleren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, als je de doos weg laat en dat ding meeneemt in je backpack dan denken ze dan je hem op de heenweg ook al bij je had. Invoerrechten zal ik mij geen zorgen over maken, de stroominput nog wel even goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:48:
Je kunt als het goed is tot €400 euro alles meenemen uit het buitenland zonder invoerrechten te betalen, mocht ik dit goed hebben gelezen afgelopen keer dat ik op Schiphol was.

Het is dus goedkoper, maar je moet inderdaad op de problemen hierboven controleren.
400 euro? Zou ik toch even controleren, dat we het allemaal wel zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Nog steeds lastig, verschil met prijs in nl is wel erg groot al een gevonden voor 280 nu :p. Morgen me laatste kans er 1 te halen en ben er nog niet uit haha. Die destiny bundel die binnenkort uitkomt kost hier ook maar 320. NL is duur maar dat zal wel met vraag en aanbod te maken hebben(en belasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Je mag inderdaad tot 430 euro spullen meenemen. Ik heb het laatst uitgezocht en Sony geeft op de PS4 inderdaad regio gebonden garantie. Geen idee hoe coulant ze hiermee zijn, maar het is dus wel een risico.
Overigens staat hij hier in de pricewatch voor 370 euro (410 met the last of us). Mocht je dus op een controller en een stappeltje spellen 90 euro kunnen besparen, dan ben je er ook. Heb je meteen een reden om hier een PS4 te kopen.

• Diversity
Ik heb hem inderdaad wel besteld in Nederland, voor 365 stond hij in de pricewatch. Vond het risico voor die paar euro meer toch niet waard, zal je net zien dat ik een maandag product meegenomen zou hebben.

Heb hem wel gekocht vanuit Tokyo(in de wachtrij van Joypolis), opzich ook wel grappig :p.
Pagina: 1