GF187um schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:40:
[...]
1) Ik snap dat ik de 300 niet haal maar mijn max op korte afstand was nog net geen 20. Ook had ik vaak problemen met deze router dat er gewoon geen verbinding was. Zoals gemeld in het eerste bericht vandaar dat ik naar de zogenaamde experts kom om te vragen wat een goed merk en type is. Maarja dat had ik natuurlijk nooit mogen doen. Dan krijg je mensen zoals lier en ShadowASS op je dak. Ja wie ben ik om iets op een forum te vragen.
Doe eens niet zo kinderachtig. Degene waar je het over heeft heeft als nick ShadowAS1. Daar "ASS" van maken is iets wat m'n zoontje zou doen, niet wat we op een forum verwachten

2) Bereik is niet het probleem, dat is overal goed, ik heb zeer minimaal last van ruis ( 1 verdieping, houten muur)
Je schreef toch echt zelf:
Ik zoek een router die ik niet elke dag hoef te resetten en die het beloofde bereik haalt.
Daar reageer ik op.
3) Enige waar ik 5ghz op wil ontvangen is de desktop die heeft een externe ontvanger die zal ik binnenkort maar vernieuwen als de tip van Jeroen niets oplevert.
4) Ik heb geen zin om een draad van 20 meter weg te werken, het liep altijd al draadloos. Nu ik overgestapt ben op glas zal het niet slechter gaan lopen. Alleen mijn consoles zijn op draad aangesloten die staan er ook vlakbij.
Gaming via WiFi is gewoon asociaal voor degenen met wie je gamet. 99% van de tijd gaat het goed, maar die ene procent (als iemand de microgolfoven aanzet ofzo...) levert zo'n leuke "Sry, lagz" moment op. Niet doen.
5) Ik heb dit getest op een ouder model, die is van mijn vrouw, volgens mij uit 2006, ik heb zelf een iets nieuwere van medio 2009 maar die heeft op dit moment wat problemen dus ik moet eerst de nieuwe onderdelen installeren voordat ik de snelheid daarop kan testen.
Oftewel geef gewoon gelijk fatsoenlijk specs van de apparatuur waar je mee werkt, dan kunnen mensen die je willen helpen de rest van wat je roept op waarde schatten.
In dit geval heb je voor niets een 802.11ac router gehaald aangezien je PCs veel ouder zijn. Overigens haal je no way 100Mbps op een WiFi-apparaat uit 2006 aangezien toen 802.11g nog maar net gedefinieerd was waar je in het beste geval 25Mbps mee kon halen. Je hebt getest met iets van na 2009, aangezien WiFi-n uit dat jaar komt.
Wederom, neem even de moeite op te zoeken wat je daar hebt liggen en vertel het ons...
Bedankt voor de reactie Dion en Jeroen.
Ikzelf heb altijd goede ervaringen gehad met mijn (goedkope) sitecom routers. TP-LINK heeft mijzelf en andere bekenden hoofdpijn opgeleverd. ICIDU was mijn laatste router dat vond ik helemaal niets dat netwerk lag elke keer plat. Dat zijn mijn persoonlijke ervaringen.
TP-Link is een stuk goedkoper dan Sitecom voor dezelfde features, Sitecom zou ik zelfs als je appels met appels vergelijkt behoorlijk duur noemen.
Dat gezegd, TP-Link levert meestal behoorlijk goede hardware maar erg basic software met vaak erg - eh - domme default settings. Het is wat dat betreft bij uitstek merk voor de gevorderde gebruiker die zelf weet wat voor instellingen hij wil en in staat is om problemen ivm gare defaults zelf op te lossen. Als je dat niet bent, zou ik eerder iets als Netgear aanraden. Qua prijs is het met Sitecom vergelijkbaar (wederom, als je appels met appels vergelijkt: Sitecom heeft veel meer low-end prut, Netgear meer super-high-end, maar in de mid-range zijn ze goed te vergelijken). Default settings zijn goed, support is goed, hardware is goed en de meerprijs tov TP-Link (goede hw, brakke settings) of ICDU (goedkope brakke hw, redelijke settings) is te overzien.
Enige wat ik eigenlijk wilde weten is tips voor een goed merk, dit was mijn oorspronkelijke vraag:
Heeft iemand ervaring met routers en kan mij een goede aanbevelen die (het liefst) onder de 100 euro zit?
Tot nu toe nog geen antwoord gehad. Was het soms niet compleet?? Dan had je bijvoorbeeld aantal devices en oppervlak kunnen vragen ofzo. Oppervlakte iets van 70m2. Mijn devices 1 desktop, 2 macbooks, 2 iphones, 1 ipad, 1 lenovo laptop, 2 consoles via draad.
Nee, het is totaal niet compleet. Je hebt nog van geen enkel van deze apparaten aangegeven exact wat het is. Als het allemaal zooi uit 2006-2009 is, komt er een heel ander antwoord uit dan als er nieuwer spul tussen zit. Bovendien bestaat "goed" niet, alleen "goed in...". Je zaagt heel erg door over reacties van een ander, maar neemt bijzonder weinig moeite om aan te geven wat je belangrijk vindt en zoals meermaals gezegd wat precies met je apparaat moet verbinden. Dat maakt nogal uit voor een goed antwoord.
Output => input. Je Input is erg summier en weinig nauwkeurig, beetje onterecht om dan te zeuren over de output

Joh, bel lekker een betaalde helpdesk als dat je houding is