geluid stottert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Ik heb een PC met officiele windows 8.1 AMD X4 processor 8 gig geheugen en ssd schijf.
Wat mij opvalt is wanneer ik muziek via youtube luister het geluid begint te stotteren als ik als ik in een ander venster aan het surfen ben op internet.
Ik kan me niet voorstellen dat mijn pc niet krachtig genoeg is om dit zonder problemen te kunnen doen.
Iemand een suggestie wat ik veranderen moet?
Mijn internet is niet zo heel snel trouwens, 2,5 MB down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het probleem nog steets als je de beeld kwaliteit op youtube aanpast?

2.5 mb down is best weinig zeker als je youtube en pagina,s laad tegelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die 2,5 MB/s is inderdaad nogal traag, nog meer als het niet MB is maar Mb want doorgaans vermelden providers hun snelheden in Mb/s. Als dat wordt bedoeld is het inderdaad heel langzaam.
En qwertwin01, TS vermeldt 2,5 MB, die mb die jij noemt zou wel heel langzaam zijn :) .
Maar even serieus, is dat zo, dat het daaraan zou kunnen liggen? Als ik zo heel vluchtig uit m'n hoofd even nareken, snelheid, maximale frequentie en aantal samples per seconde en in geval van trage overdracht eerst tijdelijk opslaan en dan pas afspelen, dan zou het eigenlijk niet een bezwaar moeten zijn dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Hoe oud zijn jullie Techneut en qwertwin? 2,5 megabyte/s is echt niet traag en meer dan snel genoeg om een youtube filmpje met alleen muziek af te spelen met bijv een 192 kilobyte/sec MP3 er in.

Welke browser gebruik je? Probeer eens een andere...? Het kan zijn dat de browser tabs die niet op de voorgrond zijn minder prioriteit geeft waardoor het langzamer wordt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaar ook mijn vraag of dat echt de oorzaak is, van mijn kant dus geen conclusie dat dit echt te traag is. Dan lees je mijn bericht niet goed. Ik had er echter wel een vraag aan gekoppeld, namelijk wat wordt bedoeld, bits of bytes. Dat is namelijk niet duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Techneut op 16-08-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Bedankt alvast voor het mee denken, goede opmerking van de browser, dat had ik zelf nog niet uitgeprobeerd. Ik gebruik Chrome maar zojuist even firefox geprobeerd maar daar heb ik hetzelfde probleem. En bij nader inzien is mijn verbinding 2,5 Mb, bit dus. (KPN ADSL 5 kilometer vanaf de centrale) helaas is mn enige alternatief internet via satelliet.

Ik kom er zojuist achter dat het stotteren ook gebeurd als ik lokaal een MP3 of flac afspeel. Maar dus alleen in combinatie met surfen op internet tijdens het inladen van de pagina. Het is net alsof mijn processor het allemaal niet verwerken kan of zo.

[ Voor 26% gewijzigd door HendrikT op 16-08-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor windows 7 zijn er van die desktopgdgets die je netwerkgebruik realtime kunnen meten. Die zullen er voor win 8.1 ook wel zijn. Dan kun je zien wat er gebeurt en of je netwerkverbinding idd wordt volgetrokken. Zou me niks verbazen als dat zo is, een HD filmpje heeft al een aardige bitrate dus dat gaat hard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1