Heeft iemand al eens een air duct gemaakt om lucht bij een hotspot weg te zuigen? En heeft dit geholpen?
Ik heb nu een Sapphire r9 290 tri-x en die gooit toch wel warme lucht in de kast en ik heb het vermoeden dat hij zelf deze warme lucht weer aan zuigt, waardoor het koelend vermogen toch slecht beinvloed wordt.
Ik heb aan de voorkant van de kast al 2 140mm fans de kast inblazend, maar toch....
Ik had nu het idee om een air duct te fabriceren die i.c.m. de 140mm fan die achterin bovenin zit de warme lucht aan de zijkant van de videokaart weg te zuigen en zo de kast uit te werken.
Voor de goede orde, ik heb geen probleem met te hoge temperaturen. Max videokaart temperatuur met de warme dagen was 84C op GPU en 87 op VRM van de videokaart. Ook heb ik geen vastlopers en dergelijke.
Mijn systeem is verder:
Kast: Corsair Carbide Air 540
CPU: Intel i5 4670K
CPU koeler: Corsair h100i Fans zuigen van buiten naar in de kast
Moederbord: Asrock Z87 extreme 6
Geheugen: 4 x 4GB Corsair vengeance
2 x 140 mm fan inblazend en 1 x 140 mm naar buiten blazend
2 x HDD in hoofdruimte van de kast
Edit:
Ik heb nu alle fans zuigend uit de kast en lucht inlaat rondom de videokaart.
GPU + GPU VRM temperaturen onder load zijn 5 - 10 graden gezakt.
Besloten om geen duct in te bouwen.
Ik heb nu een Sapphire r9 290 tri-x en die gooit toch wel warme lucht in de kast en ik heb het vermoeden dat hij zelf deze warme lucht weer aan zuigt, waardoor het koelend vermogen toch slecht beinvloed wordt.
Ik heb aan de voorkant van de kast al 2 140mm fans de kast inblazend, maar toch....
Ik had nu het idee om een air duct te fabriceren die i.c.m. de 140mm fan die achterin bovenin zit de warme lucht aan de zijkant van de videokaart weg te zuigen en zo de kast uit te werken.
Voor de goede orde, ik heb geen probleem met te hoge temperaturen. Max videokaart temperatuur met de warme dagen was 84C op GPU en 87 op VRM van de videokaart. Ook heb ik geen vastlopers en dergelijke.
Mijn systeem is verder:
Kast: Corsair Carbide Air 540
CPU: Intel i5 4670K
CPU koeler: Corsair h100i Fans zuigen van buiten naar in de kast
Moederbord: Asrock Z87 extreme 6
Geheugen: 4 x 4GB Corsair vengeance
2 x 140 mm fan inblazend en 1 x 140 mm naar buiten blazend
2 x HDD in hoofdruimte van de kast
Edit:
Ik heb nu alle fans zuigend uit de kast en lucht inlaat rondom de videokaart.
GPU + GPU VRM temperaturen onder load zijn 5 - 10 graden gezakt.
Besloten om geen duct in te bouwen.
[ Voor 7% gewijzigd door jbbrans op 16-08-2014 21:25 ]