Kan niet meer inloggen op thuisnetwerk na restore van backup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Bij het overzetten van een Time Machine backup op een andere Macbook Pro kreeg ik de melding 'kan netwerkinstellingen niet kopieren'. Na installatie blijkt dat ik kan inloggen op hotspots, maar niet op ons thuisnetwerk. Er staat een uitroepteken in het wifi icoontje en ook na paswoord opnieuw ingeven maakt hij geen verbinding. Andere pc's thuis maken nog steeds probleemloos verbinding dus het ligt aan de Macbook. Kan ik deze instellingen resetten ofzo?

EDIT:

Wanneer ik verbinding probeer te maken geeft netwerkvoorkeuren weer 'Wi-Fi heeft het zelftoegekende IP-adres 169.254.189.212 en kan geen internetverbinding tot stand brengen'

[ Voor 17% gewijzigd door freekdl op 16-08-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Ik zou het netwerk/SSID eerst verwijderen (misschien alle netwerken, en daarna opnieuw aanmaken. Je kan met een incompatibiliteit's probleem te maken hebben met beide machines.

Systeemvoorkeuren > Netwerk > Wifi > Geavanceerd > etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijder misschien ook even je WPA(2)-PSK uit je keychain/sleutelhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
Na het verwijderen van de sleutels kan ik aanmelden op het netwerk, er wordt een correct ip adres weergegeven in netwerkvoorkeuren, maar geen enkele pagina kan weergegeven worden (geen verbinding met internet). Nog iets dat ik kan proberen buiten een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

lijkt me eerder een probleem in je router / de internetverbinding j krijgt wel een ip namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
Heb uiteindelijk toch maar een clean install gedaan en alle software afzonderlijk geinstalleerd, geen problemen meer nu.
Pagina: 1