Toon posts:

Gaming monitor 24"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik wil al een langere tijd een nieuwe monitor, want ik heb een super pc maar een mindere monitor... Hebben jullie tips/monitoren die goed/handig voor mij zijn?

Ik zoek een?
24'' inch Gaming monitor. Met het liefst 144hz/120hz en onder de 2ms reactietijd.

Wat is je budget?
rond de 200 euro (+/-20)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, qua merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil het specifiek voor gamen/monteren van video's gebruiken

Alvast bedankt voor jullie hulp, als jullie duurdere goede monitoren weten hoor ik het ook graag! Alvast bedankt!

Mv,
Tim

• kippensok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07-2025
Voor dat geld is er geen goede 144hz monitor
De enige modellen die in deze prijsklasse vallen zijn Acer GN246HL/AOC G2460FQ Zwart
En dit zijn niet echt top monitoren. Misschien kijken naar een monitor van 75hz?

• kippensok
Als je kijkt naar goede toestellen kom je toch snel op 300 euro
zoals Asus VG248QE/BenQ XL2420T

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ook even handig om misschien de videokaart te noemen en op welke instellingen en hoeveel frames je op dot moment krijgt. Als je op normal 90fps krijgt bij je favoriete game is het onzin om een 144hz monitor aan te schaffen.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
300,- zou opzich ook geen probleem zijn. Dus als jullie voor 300,- euro goede 144hz beeldschermen weten is t ook goed. En ik had ook een goede monitor gezien en dat is de 'asus vg248qe', maar ik heb geen idee of die goed is. Dus hebben jullie misschien ervaring met deze monitor?
Pataar schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:01:
Ook even handig om misschien de videokaart te noemen en op welke instellingen en hoeveel frames je op dot moment krijgt. Als je op normal 90fps krijgt bij je favoriete game is het onzin om een 144hz monitor aan te schaffen.
Ik heb de Asus GTX 770 DirectCU2 OC, en die kan aardig wat.
-Favoriete spel: Battlefield 4
-Conquest large: Ultra
-TeamDeathMatch (of andere "CloseCombat" gamemodes) meestal op high/normal

-Andere games die ik vaak speel:
-BlackOps 2 (haal ik zonder problemen 200FPS)
-Fifa 14 (die hebben zo'n stome fps lock, dus niet meer dan 60fps, maar dat vind ik voor fifa genoeg)

Dus haal ik bij de meeste games wel boven de 120 Hz. (Ik heb mijn grafische kaart ge-overclocked.)

• kippensok
De asus vg248qe is een zeer goede monitor :D

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

300 euro? Koreaanse overklokbare 1440p 27" IPS. Haalt zo'n beetje altijd 100hz+

Overigens ga je het verschil tussen die ms'en niet zien, en moet je niet luisteren naar wat fabrikanten zeggen.

Ook zie je in fullHD met een GTX770 op BF4 niet snel boven de 60fps komen. Op 1440p kun je het overigens helemaal gaan schudden vanwege de VRAM bottleneck.

Je hebt nu een "mindere monitor", hoe ik dat moet zien, weet ik niet, maar het eerste TN scherm wat een echte verbetering is van een ander scherm, moet ik nog zien. Zoals ik al heel vaak gezegd heb, heeft TN slecht contrast, met een mooie dosis backlightbleeding, samen een waardeloze kijkhoek en slechte kleuren + de kans op colourbanding, vanwege de 6bit kleuren ipv 8 of 10.

In mijn not so humble opinion is een TN scherm kopen altijd zonde van je geld, ik kan hedendaags werkelijk geen enkele reden bedenken om nog TN in je huis te hebben staan.

Dus: Koreaantje halen, maar ik denk dat je GTX770 dan keihard op zijn bek gaat. Of gewoon een goede AMVA halen, zoals pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart draait op 75HZ en heeft een erg goed paneel aan boord.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt VasZaitsev,
Dan zal ik maar snel mijn 2de 770 erbij moeten halen xD,

maar die 144/120hz zou ik dan ook specifiek voor t gamen gaan gebruiken. Dus dan ga ik voor de snelheid en de prestaties. En dan gebruik ik mijn oude voor films, fotoshop, etc.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 13:32 . Reden: Wat vergeten erbij te zetten ]

Pagina: 1