Toon posts:

Build Review

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

tweede poging :)

ik heb deze pc een drietal jaar geleden aangekocht, enkel de grafische kaart heb ik toen zelf bijgekocht.

ik heb dus momenteel nog geen enkele ervaring met het zelf samenstellen van onderdelen en de (in)compatibiliteit ervan, vandaar deze post.

huidige setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M5A78L-M/USB3€ 49,50€ 49,50
1Asus GT440/DI/1GD3€ 0,-€ 0,-
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 0,-€ 0,-
1HKC SZ-430PDR€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,45

Deze onderdelen zou ik willen toevoegen

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R7970-2PMD3GD5€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

PSU: inwin commander III desert fox 800 watt semi modular, die ik niet op pricewatch terugvond.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=343

om het budget te halen koop ik AL mijn onderdelen tweedehands, ik ken de argumenten tegen..
ik denk dat deze onderdelen afzonderlijk best ok zijn
gpu 115euro
psu 60euro

mijn vraag is dit: welke zijn de minpunten van bepaalde van deze onderdelen combineren ?
ziet iemand hier al grote DONTS in ;)

ik heb een beetje zitten spelen met de cpu. hij is van standaard 2.8 naar 3.2ghz overclocked zonder grote temp toenames of problemen so far. via FSB want cpu multipliers zijn locked. heb ook gedurende enkele uren stress-tests uitgevoerd ( ik kan me enkel de naam niet meer herinneren van het test programma )

verder gebruik ik de pc bijna uitsluitend om te gamen

alvast bedankt

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 23:56 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:40

Sorbo

Uw hulp in huis!

Het doel van je topic is nog niet helemaal duidelijk: Zijn dit de onderdelen die je al hebt, of die je wil gaan kopen in het lijstje?

En een InWin voeding moet je sowieso niet aan beginnen, er zijn zo veel baggervoedingen dat je het beter bij de bekende merken kunt houden. Kijk eens naar een goeie Seasonic voeding bijvoorbeeld, daar zul je veel langer plezier van hebben. Okay, ze schijnen dus een nette voeding afgeleverd te hebben, maar dan nog is het de moeite waard om even te kijken of een van de bekendere merken niet een betere prijs/kwaliteitverhouding heeft. Zeker omdat ie erg slecht verkrijgbaar lijkt te zijn kan het zijn dat je een even goede vindt voor minder geld :)

[ Voor 29% gewijzigd door Sorbo op 15-08-2014 23:12 ]

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
Is dat een deel van het system dat je nu hebt of zijn dit de onderdelen die je wilt kopen?

Experience the mountains!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Die voeding kende ik niet, maar is verrassend goed.

De rest van je post kan ik helaas weinig van maken. No offence, maar je zinsopbouw is vrij matig. Gebruik hoofdletters en punten.

Daarnaast mis ik een budget, snap ik de zin onder het overklokken niet (heb je hem al overklokt of wat?) en moet ik maar aannemen dat de rest dat niet vermeld staat er al is?

Verwijderd

Topicstarter
sorry mijn post was inderdaad wat onvoorbereid, hopelijk is hij nu duidelijker.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56
Een voeding van 800 watt lijkt me een extreme overkill voor dit systeem. Als je er bovendien al 60 euro moet voor neertellen dan kun je beter een nieuwe kiezen voor minder geld die zeer betrouwbaar is, zoals pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W.

Verwijderd

Topicstarter
is inderdaad wel erg veel, aan de andere kant bezie ik het ook als een investering.
met deze psu kan ik in de toekomst mijn pc verder van stroom voorzien als ik bvb ander mobo cpu of extra koelingen steek.. er is nog enkele jaren garantie op ook.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Ah, nu is het een stuk duidelijker.

Die inWin is natuurlijk prima, alleen is je budget waarschijnlijk zeer beperkt (mis ik nog steeds, 200 euro ofzo?). Je kan een paar euro besparen met die bovengenoemde Seasonic. Die is zwaar genoeg voor allerlei updates in de toekomst in kan bijna alle huidige moderne kaarten makkelijk aan.

Die kaart is ook erg goed (te vergelijken met een 280X), alleen jammer dat het een reference versie is, die gaat (heel) veel kabaal maken.
Pagina: 1