Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:41
Ik heb gisteren alle onderdelen voor een nieuwe server binnengekregen (lijstje aan het einde) en ben druk in de weer geweest om alles te installeren. Echter zit ik met een probleem dat ik op dit moment niet opgelost krijg (ik vraag me af of het zelfs een echt probleem is).

Als ik de powerknop indruk, krijg ik na het POST scherm (waar ik enkel 2-cijferige codes zie voorbijflitsen) een serie biepjes te horen. Ik heb de handleiding (beschikbaar op deze pagina) geraadpleegd, waaruit blijkt dat deze gelinkt zouden zijn aan "Memory Error", wat zou zijn omdat er geen geheugen gedetecteerd kan worden.

Het systeem boot echter wel verder, het BIOS geeft in de instellingen aan dat er 32GB inzit (zoals het moet), en memtest via usb zegt hetzelfde (er worden ook geen fouten gevonden).

Iets zegt me toch dat ik aan die piepjes aandacht moet besteden, maar ik zou niet meer weten waar ik nog moet zoeken, vandaar het topic hier.

Ik heb het geluid opgenomen (vanaf seconde 20):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YmXzUoRADwM]

Wat is er op dit moment geïnstalleerd:
- Moederbord
- RAM
- CPU
- DVD drive
- 1 SSD

Welke combinaties heb ik geprobeerd:
- geen dvd
- geen ssd
- geen van de twee
- 1 enkel latje RAM per keer in 1e slot

Tot slot de volledige onderdelenlijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 45,50€ 45,50
1Supermicro X10SL7-F€ 224,-€ 224,-
10WD Green WD40EZRX€ 130,68€ 1.306,80
1Lian Li PC-A75X€ 170,01€ 170,01
1Kingston ValueRAM KVR16E11K4/32€ 329,50€ 329,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 68,50€ 68,50
2Crucial M500 2,5" 120GB€ 59,50€ 119,-
1APC Back-UPS BR1200G-GR€ 263,28€ 263,28
1APC Performance SurgeArrest (8x)€ 33,50€ 33,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.573,09

Ik zou heel blij zijn mocht er iemand kunnen helpen of verder tips kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Heeft Supermicro niet een supportforum? Ik kan me voorstellen dat daar meer expertise aanwezig is.

Heb je memtest zelf wel een tijdje laten lopen of heb je dat niet geprobeerd?

Wat je ook nog kunt proberen is om eerst met 1 reepje te starten en kijken of het dan nog voorkomt. Als het dan niet voorkomt dan steeds 1 reepje extra toevoegen
Edit: oh dit heb je al gedaan, kreeg je dan ook die piepjes?

[ Voor 8% gewijzigd door Gleighton op 15-08-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Met 1 reep in het slot het dichtst bij de processor kwam het bij de 4 reepjes afzonderlijk ook nog voor, helaas.

Memtest heeft ongeveer 2 uur gelopen, misschien moet ik nog langer proberen, maar of dat veel zal helpen weet ik niet.

En wat betreft supportforum: goed idee, zal ik morgen eens voor kijken. Natuurlijk, gezien het feit dat SuperMicro overwegend professionele borden levert bestaat de kans dat er geen is, maar in dat geval ga ik denk ik met hun support contact opnemen.

Dank voor het meedenken in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Mysterie opgelost (hopelijk ;) )

Volgens de support van SuperMicro zelf (die dus blijkbaar ook naar het filmpje geluisterd hebben), is het gerelateerd aan USB apparaten, en dus geen enkel probleem:
The beeps you hear are not from the memory not being recognized, this would be 5 short and 1 long beeptone.

These beeptones you hear should be related to connected USB devices. There is no reason to worry, there are no indications of errors as far as we can hear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Hoe kom je erbij dat met twee lange en een korte beep mem error zou zijn?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Het zijn inderdaad piepjes voor elk gedetecteerd apparaat. Heb je wel vaker met server moederborden. Het laatste piepje is anders om aan te geven dat de scan klaar is.

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 18-08-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
dion_b schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:27:
Inderdaad. Hoe kom je erbij dat met twee lange en een korte beep mem error zou zijn?
Ik interpreteerde het als 5 korte en 1 lange, wat volgens hun manual dus een memory error was. Volgende keer nog iemand anders laten luisteren gok ik :z
johnkeates schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:30:
Het zijn inderdaad piepjes voor elk gedetecteerd apparaat. Heb je wel vaker met server moederborden. Het laatste piepje is anders om aan te geven dat de scan klaar is.
Dat is me nu ook opgevallen. Het staat wel nergens beschreven in de handleiding ofzo, dus je moet dat dan juist maar weten :p
Pagina: 1