Ik heb gisteren alle onderdelen voor een nieuwe server binnengekregen (lijstje aan het einde) en ben druk in de weer geweest om alles te installeren. Echter zit ik met een probleem dat ik op dit moment niet opgelost krijg (ik vraag me af of het zelfs een echt probleem is).
Als ik de powerknop indruk, krijg ik na het POST scherm (waar ik enkel 2-cijferige codes zie voorbijflitsen) een serie biepjes te horen. Ik heb de handleiding (beschikbaar op deze pagina) geraadpleegd, waaruit blijkt dat deze gelinkt zouden zijn aan "Memory Error", wat zou zijn omdat er geen geheugen gedetecteerd kan worden.
Het systeem boot echter wel verder, het BIOS geeft in de instellingen aan dat er 32GB inzit (zoals het moet), en memtest via usb zegt hetzelfde (er worden ook geen fouten gevonden).
Iets zegt me toch dat ik aan die piepjes aandacht moet besteden, maar ik zou niet meer weten waar ik nog moet zoeken, vandaar het topic hier.
Ik heb het geluid opgenomen (vanaf seconde 20):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YmXzUoRADwM]
Wat is er op dit moment geïnstalleerd:
- Moederbord
- RAM
- CPU
- DVD drive
- 1 SSD
Welke combinaties heb ik geprobeerd:
- geen dvd
- geen ssd
- geen van de twee
- 1 enkel latje RAM per keer in 1e slot
Tot slot de volledige onderdelenlijst:
Ik zou heel blij zijn mocht er iemand kunnen helpen of verder tips kan geven
Als ik de powerknop indruk, krijg ik na het POST scherm (waar ik enkel 2-cijferige codes zie voorbijflitsen) een serie biepjes te horen. Ik heb de handleiding (beschikbaar op deze pagina) geraadpleegd, waaruit blijkt dat deze gelinkt zouden zijn aan "Memory Error", wat zou zijn omdat er geen geheugen gedetecteerd kan worden.
Het systeem boot echter wel verder, het BIOS geeft in de instellingen aan dat er 32GB inzit (zoals het moet), en memtest via usb zegt hetzelfde (er worden ook geen fouten gevonden).
Iets zegt me toch dat ik aan die piepjes aandacht moet besteden, maar ik zou niet meer weten waar ik nog moet zoeken, vandaar het topic hier.
Ik heb het geluid opgenomen (vanaf seconde 20):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YmXzUoRADwM]
Wat is er op dit moment geïnstalleerd:
- Moederbord
- RAM
- CPU
- DVD drive
- 1 SSD
Welke combinaties heb ik geprobeerd:
- geen dvd
- geen ssd
- geen van de twee