Usb sick is kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertogstad
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-07-2022
Ik heb een 16 gig Sandisk cruzer usb stick.
Als ik hem aansluit op welke pc/laptop dan ook begint de lamp te branden maar hij doet verders
niets.
Normaal doe ik hem in de pc en dan knippert het lampje en de pc herkent hem.
Nu vind geen enkele pc deze usb stick meer.
Veel data erop staan die ik nu kwijt ben.
Weet iemand een oplossing,
Ik heb recuva geprobeerd maar de stick is niet terug te vinden ,
Help..!!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoe ziet de stick eruit in schijfbeheer? (zoeken op "partities op harde schijf" in windows, 1e hit in het startmenu)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertogstad
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-07-2022
Hij ziet hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 19:03

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Misschien is er geen drive-letter meer aangekoppeld. Welk besturingssysteem heb je? Vlaggetje + R (uitvoeren) en dan diskmgmt.msc starten. Kijken of je de USB-stick erbij ziet staan zonder drive-letter.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Was niet al te lang geleden een stukje op de frontpage, van iemand die USB-sticks repareert, hij zit hier op GoT / T.net ook, ik weet alleen even het artikel niet meer te vinden. Mocht de USB-stick echt fysiek stuk zijn. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2014 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
CptChaos schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:49:
Was niet al te lang geleden een stukje op de frontpage, van iemand die USB-sticks repareert, hij zit hier op GoT / T.net ook, ik weet alleen even het artikel niet meer te vinden. Mocht de USB-stick echt fysiek stuk zijn. :)
Inderdaad, PM even Sebastius, zie zijn tweakblogs, hij is echt koning als het gaat om reparaties ( kan zijn dat hij wel een kleine vergoeding vraagt)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sebastius repareert USB-sticks die fysieke schade hebben, kapotte connectoren en dergelijke.

Omgevallen bitjes kun je niet met een soldeerbout repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:10

OgWok

U.N.C.L.E.

Inderdaad, als de stick elektrisch kapot is dan heb je iemand nodig die met kennis van zaken het elektrisch mankement gaat oplossen. Als het probleem in een kapotte chip zit dan gaat dat ook niet werken omdat je daar niet in kunt. Wel kan die kapotte chip vervangen worden, maar da's een flinke klus. Als de kapotte chip onderdeel van het geheugen is, ben je natuurlijk data kwijt.
Als de data belangrijk is dan is het altijd het proberen waard.

[ Voor 19% gewijzigd door OgWok op 16-08-2014 08:58 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:15

TommieW

Numa numa.

Zie je de stick wel in apparaatbeheer?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-06 08:47
probeer eens een linux live cd, misschien ziet ie daar wel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 13:41
Ik heb tevens een Sandisk Ultra USB 3.0 64gb stick en vanaf het begin alleen maar gezeur mee gehad. Wordt op verschillende computer niet gedetecteerd op de USB 3 poorten, wel op de USB2 poorten! Paar weken geleden waren de partities corrupt geraakt waarna ik de data gerecovered heb met TestDisk. Hierna de stick geformatteerd. Hierna is de hele USB "write-protected" geworden. Ik kan hem nu dus niet meer formateren of bestanden erop zetten, geprobeerd op verschillende computers. Mijn advies: probeer je data ervan af te halen en gooi hem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

sypie schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:38:
Sebastius repareert USB-sticks die fysieke schade hebben, kapotte connectoren en dergelijke.

Omgevallen bitjes kun je niet met een soldeerbout repareren.
Dat. Maar veel kapotte usb's zijn terug te lijden naar minimale scheurtjes op de printplaat. Dus het is altijd de moeite daar naar te kijken

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:12

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

heuveltje schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:52:
[...]

Dat. Maar veel kapotte usb's zijn terug te lijden naar minimale scheurtjes op de printplaat. Dus het is altijd de moeite daar naar te kijken
Precies :)

Hertogstad, DM/mail me anders even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Lampje aan maar geen data heen en weer.. waarschijnlijk D+ en/of D- die geen contact meer maken.
Is meestal wel te herstellen dat de data er nog afgehaald kan worden, maar daarna natuurlijk de stick niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontwing
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 13:02
Als die "sick" is, naar de USB dokter _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 21:55
waarschijnlijk corrupt, het kan een geval zijn dat hij eruit is getrokken zonder hem 'veilig te verwijderen' te gebruiken.

Als hij helemaal niks detecteert, zou ik een ander USB poort proberen. Kan een conflict zijn, of het usb poort is defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk even of de stick op een andere PC wel gezien word. Wanneer een stick niet meer in apparaatbeheer herkent word zit je met een hardwarematig defect. Geen enkel recovery programma kan dit voor je oplossen als de stick niet gezien word. Kijk of je iemand kan vinden die sticks fysiek kan repareren. Anders is de enige optie een recoverybedrijf. Dan zit je alleen makkelijk op 1000 euro om dit te laten doen.

Verder natuurlijk; Als het belangrijk is moet je er een backup van hebben, maar dat zal je nu wel geleerd hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 16-08-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:12

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En de stick is onderweg naar mij voor een analyse :) Binnenkort weten we hopelijk wat er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Heb dit ook een keer gehad, heb toen de gebruikte chip van de usb stick gelezen en met russische software heb ik de firmware kunnen herstellen, je bent wel alle data kwijt maar de stick werkt weer prima.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

sebastius schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:31:
En de stick is onderweg naar mij voor een analyse :) Binnenkort weten we hopelijk wat er is :)
Goed bezig dat je je vrije tijd beschikbaar stelt :)
Pagina: 1