Reeds 10 jaar+ als Oracle DBA werkzaam. Steeds bijgestudeerd, de laatste releases gevolgd, installatie, upgrade, DBA-werk, backup & recovery,... enz enz... de hele winkel, dat alles dankzij de uitstekende gratis Oracle manuals en véél experimenteren onder VM.
Nooit een Oracle cursus gevolgd en nooit een Oracle certificaat behaald. Ik heb de kennis en de ervaring, niet de certificaten.
Nu vraag ik me af, bij sollicitaties voor Oracle DBA functies, eisen werkgevers certificaten die "bewijzen" (?) dat je het ook daadwerkelijk kent of slaat bewezen ervaring de doorslag? Iemand ervaring mee?
Nooit een Oracle cursus gevolgd en nooit een Oracle certificaat behaald. Ik heb de kennis en de ervaring, niet de certificaten.
Nu vraag ik me af, bij sollicitaties voor Oracle DBA functies, eisen werkgevers certificaten die "bewijzen" (?) dat je het ook daadwerkelijk kent of slaat bewezen ervaring de doorslag? Iemand ervaring mee?
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.