Oud
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 19:56 ]
Verwijderd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
MBA, "Master of Business Administration". Het is een bedrijfskundige masteropleiding, die meestal als tweede master wordt gedaan door mensen die vanuit een bepaald vak naar een managementrol zijn gepromoveerd.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:26:
Ik hoor vaak op internationale forums de term 'MBA' vallen. Een snelle kijk in de studiegids van de UvA geeft aan dat dit een éénjarige opleiding is. Is dit dan een masteropleiding?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
[ Voor 30% gewijzigd door Momentumlol op 18-08-2014 16:49 ]
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Vaak doe je het ook in combinatie met werken. Je werkgever draagt dan ook bij.Momentumlol schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:42:
Mocht ik de MBA titel alsnog willen, dan zou ik daarvoor de postdoc MBA opleiding na mijn master nog moeten doen. Echter hoor ik nog wel eens her en der dat de kosten van een dergelijke opleiding niet echt opwegen tegen de daadwerkelijke voordelen ervan.
[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 18-08-2014 17:01 ]
[ Voor 69% gewijzigd door Momentumlol op 18-08-2014 17:05 ]
Dat is niet hoe ik de markt ervaar. Als je goede resultaten hebt geboekt, een degelijke studie hebt gedaan en enthousiast overkomt is het vinden van werk ook weer niet zo moeilijk. Dit kan ik uit eigen ervaring vertellen.Momentumlol schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:03:
@T_captain
Zie tegenwoordig maar eens een werkgever te vinden die een dergelijk traject met je doorloopt. Je mag al in je handjes knijpen als je ergens een jaarcontract uit een bedrijf weet te slepen met de huidige markt.
In de technische sector deel ik zeker je mening. Al ervaar ik toch dat momenteel in de economische sector het aanbod van afgestudeerden de vraag naar afgestudeerden sterk overheerst. Studiegenoten van mij die afgestudeerd zijn in een soortgelijke richting (Bedrijfskunde of Technische Bedrijfskunde) hebben toch al snel een zoektijd van tussen de 6 maanden en een jaar, ondanks goede studieresultaten. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik daarmee de toegang tot een eerste baan bedoel. Medior en Senior functies zullen er wellicht nog wel in redelijke getalen zijn, daar heb ik weinig zicht op.Bolletje schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:32:
[...]
Dat is niet hoe ik de markt ervaar. Als je goede resultaten hebt geboekt, een degelijke studie hebt gedaan en enthousiast overkomt is het vinden van werk ook weer niet zo moeilijk. Dit kan ik uit eigen ervaring vertellen.
[ Voor 12% gewijzigd door Momentumlol op 18-08-2014 17:52 ]
Klopt inderdaad! Dit zie je in de VS ook terug bij rechten studies bijvoorbeeld. Ook is een MBA veel praktijk gerichter ingestoken dan een academische master hier in Nederland. Het zijn twee totaal verschillende studies wat dat betreft.Bolletje schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:59:
Volgens mij is de post-doc MBA-titel ook meer iets dat komt vanuit de VS. Daar beginnen meer mensen met werken met enkel een bachelor op zak, terwijl je hier in Nederland vaak een aansluitende master doet. Ook zie je vaak dat mensen die van oorsprong geen bachelor of master bedrijfskunde hebben zo'n MBA doen (bijv. die vanuit een technische richting komen). Het is inderdaad meer gericht op mensen met al werkervaring.
Verwijderd
Nou, dat wil ik wel even nuanceren. Rotterdam staat namelijk 33e en dat is erg hoog. Besef je dat er stuk of 10.000 uni's wereldwijd zijn, waardoor je bij de beste 0,5% hoort. Datzelfde geldt voor Nederlandse universiteiten in het algemeen. Zo'n plaats 100 o.i.d. lijkt heel laag maar daarmee hoor je bij ongeveer 1% beste ter wereld.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:09:
@hierboven, dat dacht ik eigenlijk ook precies. Tekenend dat hij verder niets meer van zich laat horen ook.
Een Nederlandse MBA is leuk voor in Nederland, maar internationaal staan die niet zo hoog aangeschreven (top 10 halen we nooit) http://rankings.ft.com/bu...s/global-mba-ranking-2013
Mocht je aangenomen worden voor een top 10 MBA dan kun je wel werken waar je wil, mits je graag enkel nog werkt (en veel verdient).
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq