Toon posts:

Snellere netwerkkaart voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een Asus N750JK-T4068H gekocht. Het viel me op dat het draadloos en internet via kabel niet zo soepel ging als bij mijn desktop PC.

Nu had ik voor dat ik deze laptop kon kopen, een kleiner model van deze laptop gezien van een Tweaker die hem te koop had gezet, maar dan met een andere netwerkkaart. Dit was de Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth.

Nu wou ik vragen of deze netwerkkaart ook in mijn laptop past?

Of heeft iemand nog een suggestie voor een betere netwerkkaart. Wil er maximaal zo'n €25 aan uitbesteden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je al geprobeerd om het beter te krijgen? Je hebt immers geen garantie dat het (mocht dat moduletje passen) het wel beter gaat. Misschien ligt het aan je router?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Internet gaat niet sneller werken op deze manier.
De laptop heeft gigabit ethernet, sneller is er niet voor netwerken. Voor wifi geldt hetzelfde; het apparaat ondersteunt b/g/n, sneller kan simpelweg niet. Nu kan het zijn dat een slechte wifi kaart minder goed het signaal ontvangt, maar als jij naast je router zit en 100% signaal hebt, is dat snel zát voor internet.

Zorg dat je de goede drivers geinstalleerd hebt in Windows.

youtube.com/@hisrep

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
DeNachtwacht schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:10:
.. het apparaat ondersteunt b/g/n, sneller kan simpelweg niet.
Natuurlijk wel, afgezien van de nieuwe 802.11ac standaard heb je van 802.11n ook varianten met 150, 300 en 450 Mbps. Daarnaast kan 2.4 GHz of 5 GHz ook van invloed zijn op de snelheid die je met 802.11n in de praktijk kan halen.

Ben het verder met je eens dat eenmaal vebonden met kabel de netwerkverbinding niet de beperkende factor is in de internet ervaring. @TS Wat voor verschillen zitten er nog meer tussen je laptop en desktop. Heeft deze laatste bv een SSD? Kan ook van invloed zijn hoe je de snelheid ervaart.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-02 21:53
Dat Intel kaartje past in zo goed als alle recente laptops en is naar mijn inzien best een goede investering voor een nieuwe laptop. Let er wel op dat je pas echt snellere snelheden krijgt in combinatie met een 5Ghz (802.11ac) router.

Grote kans dat een budgetrouter roet in het eten gooit. Met een router van bijvoorbeeld Zeelandnet of UPC haal je echt geen bijzondere snelheden. Met een ac router en dat kaartje haal ik snelheden die iets boven 100mbit bedraad liggen. Echter dit is met de laptop in de kamer naast de router (+- 6 meter ervandaan).

Dus:
Wat is je router?
Hoever zit je van je router vandaan?
Zitten er veel betonnen muren tussen?
Hoeveel netwerken zitten er nog meer om je heen?
Welk kaartje zit er momenteel in je laptop?