Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis synchroniseren mappen over Internet?

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
In navolging van Snowwies's topic, dat mijn interesse voor online backup weer wakker gemaakt heeft, een vraag. Iemand had het over Crashplan waarmee je mappen op verschillende PC's via Internet zou kunnen backuppen. Helaas betalend, blijkbaar.

Is er een gratis tool waarmee je een aantal PC's via Internet met elkaar kunt koppelen om mekaars shared folders te backuppen? Kun je uiteraard zelf ook wel gaan scripten en zo, maar daar heb ik geen tijd en zin voor. Bestaan hier gratis tools voor, die de juiste poorten open zetten, de juiste jobs gaan schedulen, de mappen gaan synchroniseren, enz...?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je niet gewoon aan de slag met iets als OneDrive oid? Gewoon een kwestie van OneDrive-client installeren, even met je account inloggen, en hij zal gaan syncen. Gaat weliswaar niet direct van PC tot PC, maar is wel gratis, en je hoeft er geen poorten oid voor open te zetten.

Virussen? Scan ze hier!

• demichel
wildhagen schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:38:
Kan je niet gewoon aan de slag met iets als OneDrive oid? Gewoon een kwestie van OneDrive-client installeren, even met je account inloggen, en hij zal gaan syncen. Gaat weliswaar niet direct van PC tot PC, maar is wel gratis, en je hoeft er geen poorten oid voor open te zetten.
Klopt, maar eigenlijk wil ik wel PC 2 PC, met een zestal familieleden en vrienden, met dien verstande: enkel documenten, PDFs, Excel sheets en ander klein grut. Géén foto's, filmpjes, enz... dus beperken tot de essentie. Op die manier hebben we elk altijd ten minste 5 backups van onze documenten zonder terrabytes over Internet te gaan sturen.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Crashplan kun je wel gebruiken, is gratis voor de toepassing zoals jij wilt. Enkel als je naar hun cloud wil backuppen moet je een abo nemen. Er zijn daarnaast nog wat beperkingen, maar mogelijk dat dat geen probleem is voor je. Zie http://www.code42.com/crashplan/features/compare/

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
demichel schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:36:
In navolging van Snowwies's topic, dat mijn interesse voor online backup weer wakker gemaakt heeft, een vraag. Iemand had het over Crashplan waarmee je mappen op verschillende PC's via Internet zou kunnen backuppen. Helaas betalend, blijkbaar.

Is er een gratis tool waarmee je een aantal PC's via Internet met elkaar kunt koppelen om mekaars shared folders te backuppen? Kun je uiteraard zelf ook wel gaan scripten en zo, maar daar heb ik geen tijd en zin voor. Bestaan hier gratis tools voor, die de juiste poorten open zetten, de juiste jobs gaan schedulen, de mappen gaan synchroniseren, enz...?
Ja tuurlijk kan dat. Dingen als rsync etc kunnen dat prima doen. Maar ik ken niet zo een eenvoudige tool die het allemaal voor jou doet, je moet er wel zelf wat voor doen.

Je kan ook bij twee mensen een synology neerpoten die elkaar synchroniseren en daar de mensen heen laten backuppen. Maar dat kost geld en je moet nog steeds de boel instellen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:44
Kijk eens naar Bittorrent Sync. Heb me er niet in verdiept maar dat zou wel eens wat kunnen zijn.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tech in Stuffis Generalis? Lijkt me niet.

SG >> CSA

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• demichel
Kees schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:49:
[...]

Ja tuurlijk kan dat. Dingen als rsync etc kunnen dat prima doen. Maar ik ken niet zo een eenvoudige tool die het allemaal voor jou doet, je moet er wel zelf wat voor doen.

Je kan ook bij twee mensen een synology neerpoten die elkaar synchroniseren en daar de mensen heen laten backuppen. Maar dat kost geld en je moet nog steeds de boel instellen.
Tuurlijk kan ik alles zelf wel gaan scrypten, maar daar heb ik geen tijd voor en geen zin in. Ik wil gewoon een tooltje vinden in de stijl van SyncBack dat dat éénvoudigweg voor mij regelt, klaart. Moet toch bestaan?? Als ik de tijd had, schreef ik het zelf.

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10 08:34
Zoals al eerder gezegd zou je eens naar BitTorrent Sync kunnen kijken. Het voordeel hier van is dat je geen centrale server nodig hebt. Als poorten via UPnP geopend kunnen worden, dan wordt een directe verbinding naar de peer gebruikt en kan dus de hele snelheid van je verbinding gebruiken. Als dat niet het geval is gaat het volgens mij via een Amazon server, wat het een heel stuk trager maakt.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 22:35

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Dit moet kunnen met buddy backup: http://www.buddybackup.com

Kan zelfs mappen vanaf je nas benaderen.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1