Geen geluid, wel beeld laptop -> AV receiver -> TV

Pagina: 1
Acties:

• Vigilans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoi Tweakers,

Ik zit al enkele dagen met een probleem!

Zodra ik mijn laptop via de hdmi aansluiting aan mijn av receiver (Pioneer VSX-528) koppel, krijg ik wèl beeld op mijn tv (Philips 40PFK5509), maar geen geluid uit mijn receiver!

Mijn laptop (win7 x64) heeft alle goede drivers etc goed geïnstalleerd (wanneer ik de hdmi kabel vanuit mijn laptop rechtstreeks op mijn tv aansluit, komt er namelijk wel geluid uit de tv speakers). Het groene balkje rechts onderin beweegt ook op en neer :)

Inmiddels heb ik wel duizend instellingen geprobeerd, op zowel tv als receiver, echter allen tevergeefs :( Meest voor de hand liggend zou een instelling mbt ARC zijn, echter alle opties dus al gehad en niets werkt.

De hdmi poorten op de receiver werken ook allemaal!

Hellup!! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vigilans op 15-08-2014 18:13 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb dat met mijn laptop ook als ik hem direct op de tv aansluit (het maakt dan niet uit of dit HDMI 1, 2, 3 of 4 is). Kan het zijn dat jouw laptop een oudere versie van HDMI heeft die gewoon alleen beeld doorgeeft en geen geluid?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Vigilans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06-2025
Nope, daarom mijn opmerking dat hij het wèl goed doet wanneer ik 'm rechtstreeks op de tv aansluit en er wel gewoon geluid is :)