Hallo iedereen!
Dit is mijn eerste PC, dankzij Alternate
, die ik zelf heb samengesteld. Ik heb de build aan een paar vrienden laten zien en die waren er zeer tevreden over. Eentje zei dat als ik het beste eruit wou halen ik eens op Tweakers moest kijken. (Ik heb al veel PC’s bekeken die in de Desktop Aankopadvies staan).
Ik ben nu vooral aan het afwegen of ik niet eventueel meer in ram kan investeren, naar Intel moet overstappen. Ik heb wel gehoord dat je het beste een Intel kan kiezen, omdat AMD veel warmer wordt en ze vooroordelen hebben. Tevens heb ik gehoord dat AMD weer beter is met Games dan Intel. Ik heb hier 0.0% verstand van, dus heb ik jullie adviezen nodig om het beste uit mijn € 800,- te halen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is vooral bedoeld voor gamen, vandaar dat ik hem zelf samenstel. Naast het gamen wil ik games kunnen streamen, op bv. Twitch.tv. De PC moet bv. Battlefield 3 en 4, FIFA 15 en GTA V op maximale graphics kunnen draaien. Daarnaast moet hij ook gewoon het normale internetbrowsen aankunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag niet meer dan € 800,- kosten. (Student die hard werkt voor zijn StuFi en geld
)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Beeldscherm
- Toetsenbord
- Muis
- Headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet future-proof zijn. Als ik in de te toekomst de RAM, GPU, etc wil upgrade, dan moet dat lukken zonder enige problemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, zolang het werkt ben ik akkoord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik eerder al aangaf, wil ik games zoals Battlefield 3 en 4, FIFA 15 en GTA V moeten op maximale graphics kunnen draaien. Het zou ook fijn zijn als de PC niet te warm wordt. De PC mag niet meer dan € 800,- kosten.
Ga je overklokken?
Nee
Eerste build:
Dit is mijn eerste PC, dankzij Alternate
Ik ben nu vooral aan het afwegen of ik niet eventueel meer in ram kan investeren, naar Intel moet overstappen. Ik heb wel gehoord dat je het beste een Intel kan kiezen, omdat AMD veel warmer wordt en ze vooroordelen hebben. Tevens heb ik gehoord dat AMD weer beter is met Games dan Intel. Ik heb hier 0.0% verstand van, dus heb ik jullie adviezen nodig om het beste uit mijn € 800,- te halen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is vooral bedoeld voor gamen, vandaar dat ik hem zelf samenstel. Naast het gamen wil ik games kunnen streamen, op bv. Twitch.tv. De PC moet bv. Battlefield 3 en 4, FIFA 15 en GTA V op maximale graphics kunnen draaien. Daarnaast moet hij ook gewoon het normale internetbrowsen aankunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag niet meer dan € 800,- kosten. (Student die hard werkt voor zijn StuFi en geld
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Beeldscherm
- Toetsenbord
- Muis
- Headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet future-proof zijn. Als ik in de te toekomst de RAM, GPU, etc wil upgrade, dan moet dat lukken zonder enige problemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, zolang het werkt ben ik akkoord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik eerder al aangaf, wil ik games zoals Battlefield 3 en 4, FIFA 15 en GTA V moeten op maximale graphics kunnen draaien. Het zou ook fijn zijn als de PC niet te warm wordt. De PC mag niet meer dan € 800,- kosten.
Ga je overklokken?
Nee
Eerste build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 116,- | € 116,- |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Aerocool AP-650 | € 0 | € 0 |
| 1 | Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC | € 280,35 | € 280,35 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Zalman Z11 PLUS HF1 | € 53,93 | € 53,93 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9B | € 82,70 | € 82,70 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,79 | € 59,79 |