Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Systeem loopt random vast.

Pagina: 1
Acties:

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Hallo Mede-Tweakers,

Hier in huis stond er nog een systeem met een probleem. Het probleem was dat dit systeem om de zoveel tijd eens niks meer doet. Ik kan alleen nog mijn muis bewegen, en niks meer. Hoe dit komt is mij een raadsel, ik heb er al een clean-Install van Windows opgezet, maar dat helpt ook niet. Volgens mij broer (Eigenaar systeem) kreeg hij ook af en toe een BSOD, hier heb ik alleen nog geen last van gehad. Als ik hier last van zou hebben zou ik tenminste een stap verder komen.

Zelf heb ik (nog) niet genoeg kennis om hiermee verder te komen. Mijn broer heeft het destijds proberen op te lossen, hij was toen in de veronderstelling dat zijn moederbord defect was. Er is destijds een ander moederbord in geplaatst, dit heeft het probleem niet verholpen.

Weten jullie misschien nog dingen die ik kan doen om uit te sluiten waardoor did systeem random vastloopt? Enige manier om de PC dan weer werkend te krijgen is de aan/uit knop een aantal seconden in te houden.

Systeemspecificaties:
Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2vxep9j.jpg

Ik ben zodadelijk richting het voetballen, en morgen moet ik heel de dag werken. Reacties kunnen dus even op zich laten wachten!

Groeten,

Just

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
JustMU schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:00:
Volgens mij broer (Eigenaar systeem) kreeg hij ook af en toe een BSOD, hier heb ik alleen nog geen last van gehad. Als ik hier last van zou hebben zou ik tenminste een stap verder komen.
Je zou iig even een tooltje als BlueScreenView kunnen installeren zodat je kan zien welke BSOD's zich voorgedaan hebben. Misschien dat je daar vandaan iets verder kan komen.

Daarnaast zou je je HDD en je RAM eens op fouten kunnen scannen.

Desktop | Server | Laptop

• JST94
Rupie schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:38:
[...]

Je zou iig even een tooltje als BlueScreenView kunnen installeren zodat je kan zien welke BSOD's zich voorgedaan hebben. Misschien dat je daar vandaan iets verder kan komen.

Daarnaast zou je je HDD en je RAM eens op fouten kunnen scannen.
Ik heb BlueScreenView gedownload en geinstalleerd. Hij kon geen BSOD meldingen vinden (Ik heb een clean install van Windows gedaan, sindsdien nog geen BSOD gehad).

Ik heb mijn RAM getest via Windows (zoeken -> mdsched.exe -> uitvoeren -> opnieuw opstarten ). Hier werden geen fouten gevonden.

Ik heb mijn HDD en SSD getest met SeaTools for Windows. Deze vonden ook geen fouten.

Ik ben nu van mijn de GPU eruit te halen (HD6950) en een HD5770 erin te zetten. Deze heb ik toevallig nog liggen. Dan kan ik uitsluiten of het probleem hier niet inzit.

• JST94
Ik heb de fout gevonden, na het verwisselen van de videokaart was het probleem ook niet opgelost. Ik dacht dus dat de fout in het moederbord of CPU zou zitten. Aangezien ik geen vervangende onderdelen had liggen had ik besloten om de SSD, HDD en GPU over te zetten naar mijn eigen systeem.

Nadat ik de SSD, HDD in mijn computer had gemonteerd had ik Windows opnieuw geinstalleerd. Alles verliep soepel, totdat ik klaar was met het installeren van Windows. Wéér kreeg ik die freezes, nu wist ik het zeker. Het moet een fout zijn in de SSD en HDD, ik heb beide getest met SeaTools deze zeiden dat ze gewoon goed werkte.

Vervolgens heb ik de goede HDD van mijn eigen systeem over gezet in het 'kapotte' systeem. Hier heb ik Windows op geinstalleerd en sindsdien heb ik nog nergens last van gehad. Alles werkt gewoon zoals het hoort te werken.

Wat ik wel apart vind is dat SeaTools aangeeft dat de SSD en HDD goed zijn, terwijl ze het blijkbaar toch niet doen.

In ieder geval bedankt voor je hulp Rupie ! :)