Hallo mede tweakers,
Ik wil een systeem samenstellen voor mijzelf. Het moet een stil systeem zijn voor workstation toepassingen maar ik wil er ook op gamen.
Voor Elite Dangerous en Star Citizen lijkt me gaaf op hoge settings. Echter heb ik al een hele tijd geen PC gebouwd dus advies is welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Games als Diablo, Elite Dangerous, Star Citizen op hoge settings. Minimaal 60 fps.
- PC als workstation gebruiken; dus moet zeer stil zijn. Testlab VMware omgeving, programmeren etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Ik heb al een muis, toetsenbord en 1080 scherm..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- schijven SSD, virtualisation support etc in de processor, Linux compatibiliteit; dus liefst Nvidia
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Nivdia en Intel vanwege support op Linux
Ga je overklokken?
Nee stabiliteit en stilte is belangrijk. Standaard instellingen
Ik wil een systeem samenstellen voor mijzelf. Het moet een stil systeem zijn voor workstation toepassingen maar ik wil er ook op gamen.
Voor Elite Dangerous en Star Citizen lijkt me gaaf op hoge settings. Echter heb ik al een hele tijd geen PC gebouwd dus advies is welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Tray | € 202,70 | € 202,70 |
| 1 | Asus Z97-PRO | € 154,99 | € 154,99 |
| 1 | Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB OC | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Corsair Obsidian 750D | € 125,65 | € 125,65 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 66,52 | € 66,52 |
| 1 | Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M4A2400C11 | € 237,99 | € 237,99 |
| 1 | Corsair RM750 | € 107,- | € 107,- |
| 2 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 144,70 | € 289,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.753,25 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Games als Diablo, Elite Dangerous, Star Citizen op hoge settings. Minimaal 60 fps.
- PC als workstation gebruiken; dus moet zeer stil zijn. Testlab VMware omgeving, programmeren etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Rond de 1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Ik heb al een muis, toetsenbord en 1080 scherm..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- schijven SSD, virtualisation support etc in de processor, Linux compatibiliteit; dus liefst Nvidia
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Nivdia en Intel vanwege support op Linux
Ga je overklokken?
Nee stabiliteit en stilte is belangrijk. Standaard instellingen