Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 18:27
Ik heb nu bijna 2 jaar de HTC One X die al een erg slechte wifi ontvangst had, maar vlak voor mijn vakantie ook geen gps fix meer kan krijgen. Uiteraard ga ik proberen iets via de garantie te regelen maar ik heb in tussentijd een telefoon nodig en wil daarna over op Sim Only. Aangezien het nu niet het beste moment is voor een nieuwe telefoon (weinig nieuwe releases) zoek ik een scherp geprijsde telefoon die goed mee kan komen en misschien wel een jaartje mee gaat.

Ik zoek een?
scherp geprijsde alleskunner die ik op dit moment kan krijgen

Wat is je budget?
ik denk aan max 350 voor een nieuwe en max 225 voor tweedehands

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik wil hem voor alle dagelijkse dingen gebruiken, ook werkgerelateerd. Bijvoorbeeld: navigatie, email, browsing, foto's , instant messaging etcetera.
Ik vind een goede accuduur erg belangrijk. Ook de geluidskwaliteit tijdens het bellen omdat mijn klanten mij hierop bellen.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik neig nu naar de nexus 5 en de LG G2 maar sta ook open voor alternatieven.
De nexus 5 heeft voor zover ik gelezen heb een matige accu, dit probleem heeft de G2 dan weer niet. De G2 heeft echter matige bouwkwaliteit en heeft last van broekzakgebeurtenissen door de knopjes op de achterkant.
Ik ben erg gecharmeerd van het Nexus principe (trotse eigenaar van de Nexus 7 2013).
Ik ben absoluut geen voorstander van de Samsung lijn. Ik vind ze simpelweg niet mooi.

Kortom: graag ontvang ik van jullie advies in mijn keuze die ik het liefst dit weekend nog maak. Een alternatief is ook helemaal prima.

Ps: geschreven op een tablet, dus excuus voor ontbreken van dergelijke interpunctie.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:04

Meneer iCy

swarma

Heb je ook aan custom roms etc gedaan of heb je de voorkeur aan "kale" android met veel tweakmogelijkheden, stap over naar de Nexus 5.

Na jarenlang HTC liefhebber te zijn geweest, maar wel vanaf week 1 het toestel te rooten en van een andere firmware te voorzien ben ik blij dat ik dat nu kan, zonder al te veel poespas.

Ben zelf van de One X naar een Nexus 5 overgestapt, totaal geen spijt hiervan. Het enige wat ik mis is een goede Burst optie, maar zo hard mis ik het ook weer niet want ik heb er nog niet naar gezocht.

Qua spraak, geen enkel probleem. De accu, sjah, iets beter dan de OneX maar geen pareltje. Misschien een accu erbij te bestellen via ebay ofzo, een 20000mah accu of indien je vaak op je plek zit, een Wireless lader op je bureau. Zit je telefoon niet aan een kabeltje qua belemmering maar wordt wel geladen. Als accuduur echt zo belangrijk is. Volgens mij is er een betaalbare Lenovo telefoon met een enorme accu aan boord (http://www.mobiele-telefoons.nl/lenovo-inc/p780/overzicht).

[ Voor 44% gewijzigd door Meneer iCy op 15-08-2014 16:44 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• StecaGrid
Ik heb in het verleden wel veel met custom roms gedaan maar was er snel klaar mee. Dat was met de HTC desire om toch een nieuwere Android versie te krijgen.
Ik heb voor de one X inderdaad een tweede lader op het werk.

De lenovo past niet echt in mijn straatje. Mediatek chipset en verouderde Android versie.

Ik twijfel ook nog tussen een nieuwe kopen of toch tweedehands. Al vind ik 220 euro voor een bijna jaar oude nexus wel erg veel.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik zou gaan voor de Moto-X
Ook kaal, wel met suprieure geluidskwaliteit, en opties die de batterijtijd verlengen.

| live and give like no one else |

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
kan je beter wachten tot de volgende versie van de motox komt. dat is binnen 1 maand.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Allicht pricewatch: Sony Xperia Z1 Zwart ook een optie?
Ook een lichte skin, alle mee geleverde apps kan je verwijderen en zeker geen samsung onzin zoals air gesture.
Moto x is ook een zeer goede kandidaat.

Wear Sunscreen!

• StecaGrid
De xperia Z1 draait nog op 4.3, ik vind het heel prettig dat je voldoende ondersteuning krijgt. Ook zie ik een review die de matige gesprekskwaliteit als minpunt noemt.

Heeft de moto X niet veel mindere specs voor dezelfde prijs als als de nexus 5?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

rik11 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:12:
De xperia Z1 draait nog op 4.3, ik vind het heel prettig dat je voldoende ondersteuning krijgt.
Nee hoor, 4.4.4 is al een tijdje aanwezig ditbenikecht in "[Sony Xperia Z1] Ervaringen en Discussie"
Ook zie ik een review die de matige gesprekskwaliteit als minpunt noemt.
Mwa, 1 review? Ik hoor andere dingen. ( lees kennissen )

Maar goed, het was maar een tip

Wear Sunscreen!

• StecaGrid
Dan klopt de info in de pricewatch niet. My bad! Ik ga er in ieder geval even induiken dit weekend. Tips worden zeker gewaardeerd hoor

Verwijderd

rik11 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:46:
Dan klopt de info in de pricewatch niet. My bad! Ik ga er in ieder geval even induiken dit weekend. Tips worden zeker gewaardeerd hoor
De info in de PW geeft over het algemeen aan met welke Android versie een telefoon uitgekomen is. De updates worden er volgens mij niet in meegenomen.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nog maar een tip van de dag:
Xperia ZL € 246,-
http://www.ibood.com/nl/n..._scherm_en_Bravia_Engine/

Wear Sunscreen!

• StecaGrid
Heren, bedankt voor de info. Ik heb vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en de unibody behuizing opengemaakt. De connectorpinnetjes iets verbogen en heb nu weer gps en stuk betere wifi ontvangst. Ik wacht nu eerst een paar maandjes op de eventuele nieuwe releases.
Pagina: 1