Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor grafische studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, koenie hier.
Ik moet een nieuwe laptop kopen voor mijn studie, en ik heb al een beetje rondgezocht op campusshop, maar ik kan er niet echt eentje vinden die voldoet aan de eisen van de studie. Zouden jullie mij kunnen assisteren in mijn epische zoektocht naar een geschikte schootcomputer voor deze belgische boy? :)B :)B :)B :)B :)B :)B

Wat ga je met je laptop doen?
Flash, photoshop, after effects gebruiken. Sites bouwen. Films kijken. windows 7 of 8

Wat is je budget?
€500 - €1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Bijna elke dag naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De eisen van de studie zijn:
Processor: Minimaal quad-core Intel i5 processor of AMD equivalent.
Geheugen: Minimaal 4GB DDR3 geheugen (8GB DDR3 aanbevolen)
Harde Schijf: 7200 RPM harde schijf of SSD
Videokaart: Dedicated ATI of NVIDIA of Intel HD Graphics 4000

Trust me, it's big

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
De Lenovo Y50 voldoet aan de eisen op de campusshop website maar die heeft een vrij matig scherm en kan ik inkomen dat in een grafische studie dat niet gewenst is.

Maar welke laptops heb je dan wel al gevonden? Je kan eenvoudig weg de prijsvergelijker gebruiken en je eisen mooi aanduiden en daar een selectie uit maken. De kenmerken die nodig zijn, is gemakkelijk te vinden voor rond de €1000.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Een quadcore i5 bestaat niet in quadcore in een notebook... Maar verder staan er een hoop notebooks op campusshop.be die aan je wensen voldoen.

http://www.campusshop.be/...-l50-b-1jube/details.aspx

http://www.campusshop.be/...0-70-01418be/details.aspx

http://www.campusshop.be/...y50-70-00745/details.aspx
De Y50 schijnt het scherm een stuk beter van te worden als je de energie instellingen op hoge prestaties te zetten volgens een vriend van me die er zelf een heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Cinemaskoop op 15-08-2014 19:45 ]

• Death1ord
Die Toshiba zou ik opzij laten liggen. In deze prijsklasse zou een Full HD scherm toch minimum moeten zijn.

Dat scherm van de Y50 is vergeleken met goede IPS panelen gewoon een stuk minder maar niet dat je er niks kan op doen. Maar als je voor een grafische studie gaat is een beter scherm misschien toch beter.

Anders is die Y50 inderdaad perfect. Zeer hoge prestaties voor een relatief lage prijs.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
En anders die Z50-70. Dies ook wel goed

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties. De laptops die jullie aanraden lijken mij ook wel goed alleen het probleem is dat veel van die laptops een hdd hebben met 5400RPM en mijn studie eist er één van minstens 7200RPM. Ook degene met een SSHD hebben maar 5400 RPM. Is het verschil in RPM significant voor de programma's die ik gebruik?

Trust me, it's big

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:29
Voor zover ik weet heeft de snelheid enkel invloed op hoe snel een programma opstart / nieuwe dingen inlaad..

En niet op de werking zelf

Verwijderd

Topicstarter
Haha even voor de duidelijkheid, ik woon wel gewoon in Nederland en wil graag een qwerty toetsenbord. Sorry voor het misverstand :)

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Kijk hier eens naar: http://www.saturn.nl/mcs/...1,1148796.html?langId=-11, prima laptop maar helaas geen quadcore processor, mocht je dat wel willen zit je gelijk in een heel andere gewichtsklasse. (2.5kg ipv 1kg)

• Death1ord
Als je een qwerty wilt had je niet moeten zeggen dat je een belgische boy bent ;)

Gewoon naar de campusshop.nl gaan en dan heb je dezelfde laptops maar met qwerty.

En over de HDD => ik zou gewoon zelf een SSD kopen en deze inbouwen. Het verschil tussen een 5400 en 7200 rpm hardeschijf is marginaal terwijl het verschil met een SSD gigantisch is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat rondgekeken en ik twijfel nu nog tussen deze 2 laptops. Welke raden jullie aan?

http://www.campusshop.nl/...litebook-840/details.aspx

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01418NL

edit: En wat vinden jullie hiervan?
pricewatch: Lenovo IdeaPad Yoga 13 (MAM4GMH)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 17:48 ]

• Death1ord
Ik vind de lenovo een beter totaal pakket. Full HD scherm, krachtige processor.

De HP heeft een iets kleiner scherm met een iets lagere resolutie maar een veel betere batterij. Als mobiliteit en batterijduur overheersen in je eisen, dan is de HP in die zin een betere keuze.

Vind je Full HD (wat echt wel leuk is op 15,6") en een krachtigere processor belangrijker, is de lenovo zeker de beste.

Persoonlijk zou ik de Lenovo nemen omdat als je er echt veel op werkt ik een 15,6" ideaal vind tussen draagbaarheid en gebruiksgemak. Een 14" vind ik persoonlijk net wat te klein.

Beide opties zijn onder je maximum budget dus kan je gemakkelijk een Crucial MX100 SSD inbouwen, heb je een totaal pakket van ongeveer €850.
Pagina: 1