Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een iPhone 4S, deze kan geen complete verbinding met een Exchange 2003 krijgen.
Sinds 04-08-2014 is de synchronisatie gestopt.

Wat is de exacte melding:
Tijdens het ophalen van de mail krijg ik een melding: Geen verbinding mogelijk
Zodra ik naar de instellingen toega en deze na controleer (wat goed lijkt) krijg ik: Controle account gegevens niet mogelijk

Wat is er geprobeerd:
iPhone 5 werkt wel, al dan met een ander account, wel zelfde instellingen en server connectie.
Nieuw account getest op de iPhone 4S, werkt niet.
Huidige gebruikers account op een iPad, werkt niet.
Volledig de iPad gereset, werkt niet.
Huidige gebruikers account op een Samsung Galaxy S3, werkt
Huidige gebruikers account op een Samsung tabpro 8.4, werkt
Gebruikers password gereset naar een moeilijk en langer password
Gebruikers account aangemeld op een werk station, werkt
Outlook geconfigureerd op een werk station, werkt
Overige gebruikers met iPhones werken wel goed met hun account.
Het betreffende account is doorgetest met een 2tal Samsung apparaten, geen problemen.

Het lijkt erop alsof de Apple niet geaccepteerd word. Wat wel erg vreemd is;
Na het opnieuw instellen van het email account word alles met een vink geaccepteerd, vervolgens word de mappen structuur opgehaald van Exchange af. Maar zodra de mail aan de beurt is stopt deze de verbinding.
Bij de Samsung is het geen probleem.

Gebruiker heeft na 04-08-2014 (Toen wist hij/zij nog niet van hun email probleem) een update uitgevoerd van iOS.
Ik heb gezocht maar kom niet zo een probleem tegen.

Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:35
Is service pack 2 van exchange 2003 wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
In Exchange 2007 kun je online zien welke mobiele apparaten er gekoppeld zijn.
Hieraan zit een maximum, bij externe bedrijven die ik beheer is dit regelmatig een probleem.
Controleer dit even in de webinterface van de user?
(ik werk niet regelmatig met 2003, dus controleer dit even)

@Dirtyrockers
Duidelijk het probleem niet gelezen, op een iPhone 5 functioneert het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinClientQ op 15-08-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ThinClientQ

Dit ga ik zeker even na. Laat het weten als ik hier meer over weet.

Verwijderd

Topicstarter
We zijn enige tijd verder en het probleem lijkt gevonden te wezen.

Oplossing:

Indien het account op meerdere andere Apple apparaten toegevoegd zijn, dan dienen deze eerst allemaal verwijderd te worden.
Wanneer het betreffende account van alle apparatuur verwijderd is kan deze weer toegevoegd worden op 1 iPhone. Wanneer deze op nog een iPhone toegevoegd word dan zal deze geen connectie kunnen opzetten.

Overigens zijn de problemen niet actief op Samsung apparatuur, dit is getest door het account op meerdere apparaten in te stellen tegelijkertijd.

Is het bovenstaande een bekend probleem? Indien een profiel van Exchange niet functioneert op een Apple product dat het betreffende account van alle Apple apparatuur verwijderd dient te worden om deze vervolgens op 1 apparaat toe te voegen?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Zelf geen ervaring mee gehad. Maar ik heb wel gehad dat mijn account steeds geblokkeerd werd bij het wijzigen van password. Je verandert immers password op één apparaat, maar vervolgens proberen de andere apparaten om mail te controleren (waardoor account geblokkeerd wordt).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31

talin

ES-MA

heb je wel eens gekeken in de instellingen van de webmail van dat account?
daar staat ook iets van het aantal apparaten wat de mail synct.
daar kan je ook apparaten er uit gooien want er zat volgens mij ook een limiet van 10 apparaten op?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Exchange 2003 heeft die functionaliteit niet @Talin.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb weliswaar een Iphone5 echter kan ik ook sinds een aantal dagen geen verbinding meer maken met mijn exchange server.
Controle exchange-acc niet mogelijk is het foutbericht.

Ik heb al een herstelkopie gemaakt, account verwijderd en opnieuw aangemaakt echter zonder resultaat.
Kan iemand mij helpen, ik heb nu ook geen toegang meer tot mijn agenda of contacten daar dit normaal gesynchroniseerd werd.

Bedankt
Pagina: 1