Beoordeling van merk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Waar kan ik ergens een review over een merk schrijven? Bijvoorbeeld dat de helpdesk onbereikbaar is? Of dat je overal een serienummer moet opgeven dat er niet op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Afhankelijk van wat het is, en of je echt de moeite wilt doen, zou je een product review kunnen schrijven (kadertje review/pricewatch). Uiteraard niet alleen dat er een slechte helpdesk aan zit, maar er wordt een complete review verwacht. Dus geen zeikverhaal. Zelfde geld voor de shopsurveys. Volledig A-Z over een winkel schrijven, gefundeerd, academisch, en constructief zijn in je feedback. Je review/shopsurvey wordt namelijk beoordeeld, en lage kwaliteit wordt door de community uiteraard zelf weer beoordeeld; er zijn zat +0 product reviews, zat gewisten, maar ook ladingen +3's.

Een merk, dan denk ik aan een product, en dan denk ik aan een review. En dat een service onderdeel is van een product, is vrij logisch, wat de plek voor wat je wilt dus: een productreview maakt. Maar review dan ook een product, en ga geen zeikverhaal houden. En uiteraard, tweakers hebben een gevoel van rechtvaardigheid, dus als jij een fabrikant een lastige tijd geeft terwijl iets tussen jou en een winkelier is, dan kun je feedback verwachten.

Mocht je een geschil hebben, dan zou je op het shopping forum een stuk kunnen schrijven, maar nogmaals: het is een forum, en hoewel om advies vragen mag, dien je zelf echt met wat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ok, dank je.

Ik zal er eens over nadenken, op zich een goed idee. Maar het wordt dan waarschijnlijk wel zonder benchmarks of foto's. Wel met een degelijk verhaal, natuurlijk.

Maar vind je die info dan ook terug als je een ander model/product van dat merk wilt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is je eigen onderzoeksplicht. Bedrijven zijn dynamisch (en soms: groot, samsung koelkast valt qua support/bouw niet te vergelijken met een telefoon), dus persoonlijk zal ik in de pricewatch (die je op merk kunt filteren) zoeken naar reviews in de juiste productsector, met een samplesize van méér dan n=1; en uiteraard ook filteren: paar goede, paar slechte... en "wat is het me waard". Voor een auto van €50k zal ik meer moeite doen een goed beeld te vormen dan een moederbordje van €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

SymbolicFrank schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:08:
Waar kan ik ergens een review over een merk schrijven? Bijvoorbeeld dat de helpdesk onbereikbaar is? Of dat je overal een serienummer moet opgeven dat er niet op staat?
We hebben er uberhaupt geen faciliteit voor om ervaringen met garantieafhandeling of helpdesken van merken te plaatsen... Althans, dat hebben we wel, maar dan alleen bij de webwinkels die we in onze database hebben (de shopreviews).

Het is verder nogal subjectief, situatieafhankelijk en kan bovendien per producttype en type supportaanvraag verschillen. Dus ik zie het eerlijk gezegd ook niet zo snel verschijnen op Tweakers. Op zich jammer, maar het wordt domweg erg snel erg complex voor ons om het 'goed' te doen en dan is het nog maar de vraag in hoeverre je er als bezoeker nog wat mee kunt :/
Umbrah schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:15:
Afhankelijk van wat het is, en of je echt de moeite wilt doen, zou je een product review kunnen schrijven (kadertje review/pricewatch).
De productreviews zijn niet bedoeld om de ervaringen met een merk te 'reviewen'. Dus gelieve niet de productreviews te 'misbruiken' om je hart te luchten over een waardeloze ervaring met een merk.

[ Voor 59% gewijzigd door ACM op 15-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

ACM schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:56:
[...]

[...]

De productreviews zijn niet bedoeld om de ervaringen met een merk te 'reviewen'. Dus gelieve niet de productreviews te 'misbruiken' om je hart te luchten over een waardeloze ervaring met een merk.
Precies wat ik zeg, het moet niet een zeikverhaal worden. Je kan een product eerlijk reviewen, maar dan moet het een goeie review zijn anders krijgt hij gewoon een "0" of een verwijdering. Product & Service zit nou eenmaal vaak aan elkaar vast, dus het reviewen van een service kan helpen bij het vormen van een beeld voor potentiele kopers. Je eigen persoonlijke ervaring (N=1) is echter niet relevant dus doorgaans...
Pagina: 1