• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11-2025

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Topicstarter
hallo luitjes,

ik heb via mp een beamer gekocht de epson tw3800. nu weet ik dat dit al een wat ouder beestje is maar ja je moet moet toch ergens beginnen. 8)
nu is dit een full hd beamer, en vraag ik me eigen af wat voor scherm ik daarbij moet kopen, hoeveel gain voor in de woonkamer en in de toekomst gaat heel het zooitje naar de garage voor een dedicated ht.
bij een beamer scherm waar moet je dan specifiek op letten behalve een 16:9 scherm en formaat.
nu word het scherm en beamer elke keer als ik klaar ben met film kijken nog wordt opgeruimd is een beetje handzaam wel fijn. nu kan ik een oprolbaar scherm ook kwijt. budget: niet gesteld maar hoe minder hoe beter.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44
Ik projecteer al jaren op het goedkoopste elektrisch bediend scherm wat ik kon krijgen, destijds voor 169,- nieuw op marktplaats. Het scherm heeft een gain van 1.0. Tot nu toe heb ik geen reden gehad om iets anders te nemen. Ik raad je dan ook aan om iets soortgelijks te doen. Een scherm geeft zeker een beter beeld dan projectie op een muur, maar ook dat kan op zich in het begin prima met minder contrast en scherpte.