Onkyo tx-nr828 verbinding met pc

Pagina: 1
Acties:

• janvandefred
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01 13:28
Hallo,
Ik wil binnenkort deze receiver gaan kopen: http://tweakers.net/price...onkyo-tx-nr828-zwart.html
en dan wil ik hem aansluiten op mijn pc en er een 5.1 set aanhangen (voorlopig 5.1, later mogelijk 7.1).
Normaal zou je dan de receiver aansluiten via hdmi, dan gaat de audio naar de speakers, en de video naar je scherm. Maar nu is het zo dat ik nvidia surround gebruik met 3 schermen en dat maakt het voor mij wat ingewikkelder.
Ik weet nu niet goed hoe ik de receiver het beste kan gaan aansluiten.

Ik heb 2x http://tweakers.net/price...ce-gtx-780-gaming-3g.html,
daarbij 3x http://tweakers.net/pricewatch/315805/lg-ips237l-zwart.html
en een http://tweakers.net/price...imus-vi-formula-(c2).html
Ik heb mijn schermen nu aangesloten met 3x dvi naar hdmi kabels.

Voor zover ik weet zijn dit mijn opties. Wat is het beste volgens jullie?
  1. Toslink kabel gebruiken vanaf mijn moederbord, alleen dan heb ik geen 7.1 mogelijkheid later.
  2. Extra hdmi kabel gebruiken vanuit een videokaart, naar receiver(dan moet ik een extra scherm kopen, want audio wil dacht ik alleen door hdmi als er een een hd video signaal doorgaat? En dan dus een 4de beeldscherm als extra configuren, waar ik niet echt op zit te wachten)
  3. Hdmi vanuit videokaart naar receiver en dan weer naar 1 bestaand scherm door(weet niet of nvidia surround dan goed blijft werken...)
Alvast bedankt! :)

ps. Ik heb de receiver nu nog niet, maar ik dacht dat ik wel alvast wat kon plannen. Als ik hem eenmaal heb, kan ik het ook gewoon wat gaan proberen, maar dat is nog niet het geval.

pps. Het spijt me als ik domme vragen stel, ik ben nog niet zo thuis in de audiowereld.

Fractal Design Meshify 2 \ 5800X \ NH-D15S \ Gigabyte Aorus PRO V2 \ GTX 1660 Super \ Corsair AX1200i \ Corsair RGB PRO 32 GB \ Samsung 970 EVO Plus 2TB \ HGST 10TB

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-01 11:41
Als je die receiver enkel wilt gebruiken om een 5.1 set aan te sluiten op je pc, dan kan dat een stuk eenvoudiger/goedkoper.
Deze om maar een voorbeeld te geven.
Is er dus een reden waarom je het via een receiver wil spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Burlok86 op 15-08-2014 13:19 ]

• janvandefred
Burlok86 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:19:
Als je die receiver enkel wilt gebruiken om een 5.1 set aan te sluiten op je pc, dan kan dat een stuk eenvoudiger/goedkoper.
Deze om maar een voorbeeld te geven.
Is er dus een reden waarom je het via een receiver wil spelen?
Ik heb die set overwogen, maar ik wilde toch full-sized speakers. Daarnaast is hij nu voor bij de pc, maar ik wil hem wel een aantal jaar gebruiken, en dan staat hij niet altijd bij de pc, maar bij de tv bijvoorbeeld.

Fractal Design Meshify 2 \ 5800X \ NH-D15S \ Gigabyte Aorus PRO V2 \ GTX 1660 Super \ Corsair AX1200i \ Corsair RGB PRO 32 GB \ Samsung 970 EVO Plus 2TB \ HGST 10TB

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Is jou zoek functie misschien kaduk?

Anyhow, in het onderstaande topic zijn je vragen al beantwoord door o.a de ondertekende.

Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2

Je kan via HDMI streamen naar je receiver, hiervoor heb je nog steeds je onboard audiochip nodig afhankelijk van de hardware.

Je kan ook draadloos van je laptop mp3 pushen d.m.v DLNA wanneer je receiver aangesloten is op hetzelfde (thuis) netwerk.

Duik ff in het bovenstaande topic, en je word heel veel wijzer. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Lip op 15-08-2014 13:30 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• janvandefred
Ik kon niet direct wat vinden in een van de onkyo ervaringen topics, want ik wil het eigenlijk wel via een kabel doen, want het internet dat ik heb is niet zo stabiel.

DLNA gaat denk ik niet werken als ik aan het gamen ben(misschien heb ik het helemaal mis), en met hdmi streamen houd ik hetzelfde probleem denk ik met mijn schermen/surround

Ik zal nog wel even doorzoeken, maar een kabel vind ik het fijnst dus alleen weet ik nog niet hoe.

[ Voor 16% gewijzigd door janvandefred op 15-08-2014 14:46 ]

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Heeft je moederbord een optische uitgang? Koppel de versterker met een optische kabel aan je moederbord.

Denon AVR-X3600H

• janvandefred
Hij heeft een optische uitgang, zoals optie 1 aangeeft, maar met hdmi heb je meer opties en hogere bitrate.

[ Voor 9% gewijzigd door janvandefred op 15-08-2014 22:24 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Met optisch kun je ook discreet 7.1 krijgen (DTS-EX bijvoorbeeld) alleen niet de hogere bitrate varianten zoals "Master HD" en dergelijke. Of je dat gaat horen, hangt ervan hoeveel geld je in je speakers gaat steken. Als dat onder de 2000 euro is voor een 5.1 set ga je dat sowieso niet horen. (Maar de kans is wel groot dat de enige 7.1 track dan natuurlijk net een formaat is wat niet over optical kan.)

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-08-2014 23:48 ]

Aannames zijn fataal.

• janvandefred
Dat ik het niet ging horen van de bitrate had ik ook wel al een vermoeden van, wat nu bevestigd wordt.
Bedoel je met discreet 7.1, 6.1? Want DTS-EX gaat niet verder dan 6.1 evenals optisch.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Uh, ik weet dat ik wel eens met mijn ouderwetse receiver (Pioneer VSX-D2011) nog zonder HDMI discreet 7.1 eruit heb gekregen, met de één of andere Lord Of The rings versie. Aangezien mijn HT-PC over optical is aangesloten, weet ik daarom dat het wel kan. De exacte naamgeving weet ik niet meer. Dolby Digital EX volgens mij. DTS-ES is inderdaad 6.1.

Echter, er is alsnog wat te zeggen om de boel op HDMI te doen, omdat die "oude" 7.1 formaten nu natuurlijk relatief exotisch zijn, dus een goeie kans dat ze bij recent spul gewoon niet in de mix zitten, in tegenstelling tot het spul wat over HDMI gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-08-2014 02:14 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1