Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Hey Tweakers,

Binnenkort ga ik studeren en daarom zoek ik een aanvulling op mijn desktop computer.
Ik zoek een lichte kleine laptop die ik aan mijn monitor kan aansluiten.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral Office programma's, dus het hoeft niet een krachtpatser te zijn

Wat is je budget?
Ik probeer het rond de 300 euro te houden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, vandaar dat hij licht moet zijn. Het scherm zal daardoor rond de 13.3inch zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben wel een Lenovo fan, maar een ander merk is geen probleem. Zoals genoemd is een hoge output resolutie een must, want ik ga de laptop vaak aan mijn monitor hangen. (vanaf 1440x900)

Zelf de laptop upgraden of tweedehands kopen is geen probleem.

Zelf had ik ook al naar de Microsoft Surface 2 gekeken, maar ik ben bang dat ik last ga krijgen van de beperkingen van de RT versie. De Pro versie is meteen weer duurder, maar misschien wel beter. Tips hierover worden zeer op prijs gesteld.
Verder liet ik mijn oog vallen op de Lenovo T440s, maar die is tweedehands ook te duur. :'( (Tenzij iemand hem voor 400euro verkoopt.)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Update:
Ik zie nou dat de Samsung series 5 13.3inch een hdmi output hebben, volgens mij is dat dan ook meteen 1080p. Enige compromis is dan dat er een resolutie van 1366x768 is. Is dat fatsoenlijk op een 13.3inch?
Verder is er dan keuze tussen een Intel of AMD processor. Zal er veel verschil zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Dis4zter op 15-08-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een chromebook met linux geen optie?

Dan kun je wel redelijk rond de 300 euro uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Hmm ik heb liever een windows laptop, dan weet ik zeker dat ik niet in problemen kom. ( Ik kan er dan altijd nog Linux op zetten als dual boot :D )