Crossfire 280x BF4 performance problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal weken 2 Asus 280x's in crossfire draaien maar bij BF4 lijkt de performance weinig toe te hebben genomen of zelfs minder te zijn. Het vreemde is dat als ik BF4 open op de testmap dat ik met gemak 130FPS haal op 5970x1080 maar als ik gewoon multiplayer opstart zijn de prestaties soms zelfs slechter dan wanneer ik crossfire uit heb staan. De fps schommelt dan tussen de 40-70. Waar een vriend met 2 7970's gewoon de 125 haalt met dezelfde settings.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb nog geen ervaring met crossfire naast deze setup.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Hier zijn zo veel instellingen die daarop invloed hebben.

Denk hierbij aan: Je resolutie, alle instellinen van je video, wat draait er op de achtergrond mee aan applicaties,

En dan nog vraag ik me af. Wat is het probleem precies?

Als je een FPS hebt van boven de 30 dan draait het spel toch soepel? Waarom zou je dan meer willen hebben????

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 21:26
Wylana schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:14:
Als je een FPS hebt van boven de 30 dan draait het spel toch soepel? Waarom zou je dan meer willen hebben????
Dat is wel een hele simpele gedachte. Er is een duidelijk merkbaar verschil in 30/60/120 fps, zowel in weergave als reactietijd. Je wil minimaal 60 voor een lekker FPS ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:55

Nemesizz

Untouchable

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb nog geen ervaring met crossfire naast deze setup.
Kunnen tal van dingen zijn (om er een paar op te noemen):
- verschil in game settings (resolutie zegt niet alles, zijn tal van andere settings die veel invloed op de snelheid kunnen hebben, dingen zoals; anti-alliasing, field of view...of draw distance hoe het ook maar heet in een game, schaduwen, enz enz).

- CPU bottleneck. Je geeft niet aan wat voor systeem je hebt, maar misschien is de CPU wel te traag om op bepaalde momenten alle data te verwerken.

- PCI-e bottleneck. Ook hier weer, je geeft niet aan wat voor je systeem je hebt (of die vriend van je), maar kan zijn dat de 2e kaart bijvoorbeeld maar op 4x PCI-e snelheid draait. Niet alle borden zijn daadwerkelijk geschikt voor 2 high-end videokaarten, zat borden met een 2e '16x' slot die elektrisch maar op 4x draait.

- Achtergrond programma's. Misschien dat een virusscanner/firewall als een gek al je data gaat controleren, is je CPU ook druk bezig, eventueel wat meer RAM bezet, enz enz, en kan dus ook performance schelen (zelf nooit zo last van gehad, maar het is maar een idee :P ).

En vast nog wel meer dingen waar ik zo snel niet aan gedacht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
De resolutie Is bij beide hetzelfde. Virusscanner ook, en gezien het een vrij verse installatie in draait er voor de rest nog niks op de achtergrond. Cpu: 3570K moederbord: Asrock Z77 Extreme 4. Game settings zijn expres hetzelfde gezet. Alleen heeft hij een FX8350.

Het probleem is dat deze kaarten in plaats van 40-70 op medium/high met gemak 110 fps zouden moeten draaien maar ik kom daar niet eens in de buurt.

En zoals mcsluis al zegt merk ik wel degelijk veel verschil tussen 30 of 60 fps.

[ Voor 9% gewijzigd door RacerBas op 18-08-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Ik heb vandaag eens gekeken wat BF4 CTE deed en deze draaide als een zonnetje dus ik gok dat het een probleem met het spel zelf is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 17:12
@RacerBas Daar zou ik niet zo zeker van zijn omdat, de BF4 CTE alle settings weer naar default zet (was in het begin wel zo weet niet hoe het nu is).

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
Ik had de settings exact hetzelfde als in het normale spel gezet. Wachten op de september update dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 17:12
@RacerBas Nou dan hoop ik voor je dat de update mag helpen en anders misschien als laatste optie een reinstall doen?

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Pagina: 1