Opzoek naar nieuwe interne harde schijf, vervanging Seagate

Pagina: 1
Acties:

• Hemmo Paski
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-04-2025
Ik zoek een?
Interne harde schijf als vervanging voor Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB > maar in zelfde prijsrange of betere prijs kwaliteit verhouding
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB

Wat is je budget?
rond de 60Eu

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren, als het maar compatible met windows 7 is

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het hoeft alleen maar beter te zijn als wat het vervangt

Hallo,

Ik ben een leek op het gebied van computer hardware en ik heb de volgende vraag. Mijn harde schijf is er gisteren mee gestopt. Redelijk wat data enzo kwijt, maar goed. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe interne harde schijf die mijn oude kan vervangen. Dit is al een redelijk oude harde schijf (2009) (Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1T) geloof ik maar echt heel veel geld (student) heb ik er ook niet voor. Weet iemand er een goed alternatief voor? En is het moeilijk om je nieuwe harde schijf zelf te vervangen als je dat nog nooit gedaan hebt? Is het een kwestie van even openschroeven, los schoeven en vervangen of komt er meer bij kijken?

Ik hoor het graag,

Groeten,

Hemmo

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Een HDD is zo betrouwbaar als je back-up. HDD's die als betrouwbaar te boek staan kunnen als nog crashen. Afijn, dat is iets voor als je je nieuwe hebt aangeschaft :).

In de pricewatch staat genoeg rond je budget:
1TB
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB
pricewatch: Seagate Desktop HDD, 1TB
pricewatch: Toshiba DT01ACA100, 1TB
2TB
pricewatch: Toshiba DT01ACA200, 2TB

Allemaal prima schijven. Als je dus iets bijlegt op je budget, heb je 2x zoveel opslag.

Monteren is een fluitje van een cent, oude eruit schroeven, nieuwe op dezelfde plek erin. Opstarten met de recovery cd erin en W7 herinstalleren. Misschien dat je met (gratis) software nog wat kan redden van je oude harde schijf. Soms werkt dat nog.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
"Het hoeft alleen maar beter te zijn als wat het vervangt"

Je nieuwe 1TB zal een hogere data dichtheid hebben en dus sneller zijn dan je oude schijf. Wat betreft betrouwbaarheid ben ik het helemaal eens met hierboven: "Je HDD is zo betrouwbaar als je backup", daar verandert niets aan.

• linuxfreak23
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Zelf vind ik deze het beste: pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB
Deze hardeschijf is het dichstebij wat je komt bij een ssd, maar natuurlijk veel goedkoper!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Heb je al een SSD?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

linuxfreak23 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:13:
Zelf vind ik deze het beste: pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB
Deze hardeschijf is het dichstebij wat je komt bij een ssd, maar natuurlijk veel goedkoper!
Deze disk blijft anders erg ver weg van een SSD. Daarbij heb je altijd nog SSHDs, die een aanzienlijk grotere cache hebben voor veelgebruikte bestanden als tussenstap.

Gezien het budget van de TS is een SSD alleen een optie als je gaat voor iets van 128GB, maar dat is natuurlijk wel 8 keer zo weinig opslag als een 1TB HDD.

• Hemmo Paski
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-04-2025
Graag iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb er een zeer aandchatig naar gekeken en vond het erg interresant. Een SSD lijkt zeer top. Helaas zal dat moeten wachten totdat ik een nieuwe computer kan aanschaffen. Ik kwam bij vraag en aanbod deze tegen voor 50eu. 1x NIEUW St2000dm001 Seagate Desktop HDD, 2TB. Dit is hem dan ook geworden.

Bedankt voor alle input!
Pagina: 1