Toon posts:

[Windows 8.1] Na win update extreme crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gister avond waren er ineens 36 updates voor win 8.1 .
Na het installeren kwam de computer niet verder meer dan het inlogscherm van windows .
Geprobeerd de updates 1 voor 1 te installeren zodat het verkeerde update er van zelf uit zou komen maar windows update deed erg moeilijk en negeerde mijn instellingen om het 1 voor 1 te doen en installeerde toch gewoon een hele berg tegelijk .

Toen maar een schone install gedaan en alle updates geïnstalleerd en ja hoor dat ging prima geen probleem.
Totdat ik als eerste de chipset drivers installeerde windows ging compleet over zijn nek en wilde niet meer booten zelfs geen inlog scherm meer.

Ik heb gegoogeld op windows update crasht mijn computer maar daar vind ik niks recents mee helaas ik hoop nu hier mensen te vinden die hetzelfde hebben en eventueel de defecte update hebben geïdentificeerd .

Met vriendelijke groeten Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je al op de frontpage gekeken? ;)
nieuws: Windows 8.1 start bij sommige gebruikers niet meer op na update

[ Voor 70% gewijzigd door Raven op 15-08-2014 10:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het uitsluiten van de op de FrontPage genoemde KB2982791 en de optionele update KB2975719 heb ik nog steeds dezelfde problemen .

Ik doe maar ff auto update uitschakelen en deze week geen updates meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het al opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb vandaag sinds een paar weken mijn computer weer aangezet en ik zie hem dus absoluut niet er tussen staan. Heb slechts 33 update's.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

Speedmaster

Make my day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al het negatieve nieuws over deze updates op tweakers en NUnl ben ik bij Microsoft na gaan vragen wat te doen. Zie de transcriptie van deze hulpchat, interessant dat Microsoft zelf NIET adviseert deze updates te verwijderen!

Microsoft
info: at 16:02:07
Wacht alstublieft totdat een agent heeft geantwoord. U bent momenteel '1' in de wachtrij.
info: at 16:02:07
Privacyverklaring
U chat nu met 'Laurien'.
Laurien: at 16:02:12
Welkom bij Microsoft. Mijn naam is Laurien. Goed dat U met ons contact heeft opgenomen, wat kan ik voor u doen?
Laurien: at 16:03:09
Op dit moment kunt u de updates gewoon automatisch installeren.
Mart: at 16:04:21
Is update KB2982791 die op 13.8.14 op mijn PC geinstalleerd is dan wel veilig?
Mart: at 16:04:36
heb tot na deze update mijn laptop nog niet gereboot
Laurien: at 16:05:26
Er zijn geen updates die onveilig zijn op dit moment.
Mart: at 16:06:03
oke, dus als ik mijn pc nu opnieuw opstart is het 100% zeker dat deze niet crasht?
Laurien: at 16:06:53
Het kan altijd zijn dat een PC crashed, dat kan aan heel veel verschillende zaken liggen. Maar de update vertoont geen problemen.
Mart: at 16:08:06
waarom wordt dan in dit artikel uit naam van microsoft aangekondigd dat het geadviseerd wordt deze updates te verwijderen? zie http://www.nu.nl/tech/385...terug-crashmeldingen.html
Laurien: at 16:08:27
Dit is geen artikel van Microsoft.
Mart: at 16:10:40
Dat zie ik, dus microsoft adviseert niet desbetreffende updates van een windows 8.1 systeem te verwijderen?
Laurien: at 16:11:05
NEe hoor.
Mart: at 16:13:01
oke, dus Microsoft heeft updates KB2982791, KB2970228, KB2975719 en KB2975331 niet teruggetrokken?
Laurien: at 16:15:38
Enkel de laatste update van afgelopen vrijdag. Echter als de update nu geinstalleerd staat is er geen probleem.
info: at 16:18:40
Het afschrift van uw chat wordt aan het einde van uw chat verzonden naar {name}.
Mart: at 16:19:34
goed, dan ga ik mijn pc rebooten en hoop ik dat ie t daarna nog doet. Dank voor de informatie.
Pagina: 1