Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 17:31
Ik ben nu een paar jaar in het bezit van de Revoltec Fightmouse Elite, een variant van de Ozone Smog en nog een aantal anderen. Het design wordt zeg maar 'rebranded' en niet voor niets want ze zijn zeer populair en daarbij nog eens zeer betaalbaar.
Afgezien van de afneembare 'grips', gewichtjes en overige toeters en bellen heeft de muis, naar mijn mening, de heilige graal onder de muizen: keramische voetjes/sliders/gliders. Een wereld van verschil met het veel stroevere teflon.
Heeft iemand enig idee waarom er niet meer gebruik gemaakt van deze onslijtbare tevens superieure sliders (er is nauwelijks keuze afgezien van de rebrands)? Je kan ze ook niet los kopen, tenzij je in de buidel wil tasten voor een Sharkoon Darkglider, waar ze er los bij zitten.
Als ik de Fightmouse Elite over m'n Roccat Taito mat heen haal dan lijkt het net of ie zweeft. Zeer nice.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Afbeeldingslocatie: http://bankti.free.fr/DSC00685.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.jmt.bg/images/products/25818_58411.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door g1de0n op 15-08-2014 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Eerst thread lezen alvorens te reageren, aub. Het gaat hier over keramische sliders en niet de door jou genoemde synthetische. OT blijven, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

ipv andere voetjes zou je natuurlijk ook een gladdere muismat kunnen kopen
opzich interessant. ik heb een RAT9 maar ben er nooit echt gelukkig mee geworden, ik kan er gewoon geen precieze handelingen mee doen, of dat aan de muismat of voetjes ligt: misschien.

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 15-08-2014 02:18 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
mrc4nl schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 02:17:
ipv andere voetjes zou je natuurlijk ook een gladdere muismat kunnen kopen
opzich interessant. ik heb een RAT9 maar ben er nooit echt gelukkig mee geworden, ik kan er gewoon geen precieze handelingen mee doen, of dat aan de muismat of voetjes ligt: misschien.
De Taito die ik heb is zo'n beetje de gladste mat die er is, voornamelijk door de 'heat blasted nanomatrix' :9 Toen ik van Teflon naar keramisch ging was het in ieder geval een universum van verschil en dan al helemaal in combinatie met de Taito. Enfin, back OT.

[ Voor 13% gewijzigd door g1de0n op 15-08-2014 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat dit heel erg ligt aan de gebruikte muismat, ik heb zelf een stoffen mat (Steelseries QcK) met een Roccat Kone XTD (Geen idee waar de pads van gemaakt zijn ondanks m'n uitgebreide review). Op zo'n gladde plastic-achtige mat verwacht ik echter dat veel gladdere en slijtvastere pads het beter zullen doen.

Die gladde muismatten zijn echter yuck imho.

Ik ga hier wel aan toevoegen: Bij de TS zijn setup heb ik nogal een "Polo met dikke velgen" idee. Het is een leuke muis dat zal ik toegeven, maar verre van goed het beste. Om er dan zulke pads onder te plakken is nogal onnodig, en ik vraag me af of het niet meer als een placebo effect geeft. Als het echt zo goed was hadden we hier allang meer van gezien. En gezien de prijs zullen ze ook niet duur zijn, terwijl het best wel een leuk stukje marketing kan zijn om de prijs op te drijven van toch al dure high-end muizen.

Een fatsoenlijke sensor icm een degelijke muismat zal waarschijnlijk meer verschil maken als een paar keramieken voetstukjes, ik ben echter wel benieuwd of er ook unbiased reviews over te vinden zijn. En lui die er letterlijk hun werk van maken zijn al gauw biased doordat ze worden gesponsord.

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 15-08-2014 02:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
D4NG3R schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 02:23:
Ik denk dat dit heel erg ligt aan de gebruikte muismat, ik heb zelf een stoffen mat (Steelseries QcK) met een Roccat Kone XTD (Geen idee waar ze van gemaakt zijn ondanks m'n uitgebreide review). Op zo'n gladde plastic-achtige mat verwacht ik echter dat veel gladdere en slijtvastere pads het beter zullen doen.

Die gladde muismatten zijn echter yuck imho.
De QCK heb ik ook geprobeerd, maar die was ruw vergeleken bij de Taito. Ook heb ik allerhande plastic achtige pads gehad en vond die niet heel fijn, met teflon of keramische sliders.

Laten we de thread in eerste instantie niet over matten houden, maar juist over de zeldzame keramische sliders en muizen.

Met betrekking tot je toevoeging:

Ik denk dat je hem eerst zou moeten 'testrijden' alvorens te oordelen. Ik test/koop aardig wat gear en deze combinatie liegt er niet om kan ik je vertellen. De bang for buck ratio bij de Fightmouse ligt erg hoog. De consensus onderschrijft dat. Goed, beter, best, dat zijn subjectieve ervaringen.
Je zou het moeten proberen, dan pas oordelen of aannames doen.

Grappig, ik kwam net dit topic tegen, eigenlijk een kopie van deze:

http://reviewstash.com/viewtopic.php?id=1842

"Since using the ceramic feet I, however, have not had to replace my mouse nor my mouse pad; everything glides as smoothly as the day that I paired to two. And, there aren't any real signs of wear on the ceramic feet. The real question is, why aren't consumers demanding ceramic feet on their mice? They should be relatively inexpensive - even if cost is an issue (which it isn't), they could put them only on higher-end products.

I truly believe that manufacturers like Logitech and Microsoft are refusing to incorporate this "technology" into their products, because it is so much more effective than thin, unreliable Teflon pads. They are truly afraid of people having their products last for longer than their "quality engineering" has intended. And, they know that people will eventually tire of buying (if they know where to find them) replacement strips.

It's an absolutely unfortunate situation and I feel that, if you have the time, you should fire your favorite peripheral manufacturer an email about it."

Ik heb het idee dat het te maken heeft met het feit dat teflon slijt en dus profit(!) betekent.

[ Voor 54% gewijzigd door g1de0n op 15-08-2014 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teflon is gladder, daarom wordt er nog steeds teflon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 04:20:
Teflon is gladder, daarom wordt er nog steeds teflon gebruikt.
Feitelijk onjuist. Keramische gliders hebben een hogere dichtheid en zijn vele malen gladder.

Nog input van andereren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, doe eens wat vriendelijker en minder kortaf reageren :o

Ga bovendien niet de moderator uithangen. Als je vindt dat iemand offtopic post, maak een topicreport aan, dan grijpen wij in. Wannabemodgedrag wordt niet op prijs gesteld.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
dion_b schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:08:
Ja, doe eens wat vriendelijker en minder kortaf reageren :o

Ga bovendien niet de moderator uithangen. Als je vindt dat iemand offtopic post, maak een topicreport aan, dan grijpen wij in. Wannabemodgedrag wordt niet op prijs gesteld.
Pardon? Als er keer op keer OT wordt gegaan mag ik dat zeker opmerken, niet? Feitelijke onjuistheden die stellig worden gebracht wordt niemand wijzer van. We zijn volwassenen hier, dus kunnen ook zeker zelf wel een thread gaande houden. Derailen heeft niemand wat aan. Is het werkelijk nodig om meteen op het 'melden' knopje te drukken op het moment dat je iets enigszins vervelend vindt?

[ Voor 27% gewijzigd door g1de0n op 16-08-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:15:
[...]

Pardon? Als er keer op keer OT wordt gegaan mag ik dat zeker opmerken, niet? Feitelijke onjuistheden die stellig worden gebracht wordt niemand wijzer van. Ik denk eerder dat jouw toon beetje buiten de perken gaat, vrij agressief vind ik zelfs, want ik bedoel het goed! We zijn volwassenen hier, dus kunnen ook zeker zelf wel een thread gaande houden. Derailen heeft niemand wat aan.
Bedoel je niet offtopic ?

Ik vind jouw 2e post best wel flink arrogant overkomen, ongeacht wat je bedoeling was.
zowiezo behoorlijk uit de hoogte.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Klachten over moderatie mogen ook per dm naar de moderator :>

Laat het vooral geen eenzijdige discussie worden met voorgenomen standpunten, en waarvan èèn persoon het voor het zeggen heeft.
Mijn advies,noem het topic:"de voordelen van keramisch". Dat klinkt minder denigrerend. Want nu lijkt het opeens alsof teflon slecht is terwijl al die jaren het prima heeft gewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 16-08-2014 00:29 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het probleem is dat muismaten, meestal de 'stoffen' slijtage ondervinden. Daarbij is het glijden wel van belang, maar het moet een mix zijn. Vrij licht glijden zonder 'feedback' c.q. frictie zorgt er vaak voor dat je juist niet accuraat bent. Misschien leuk voor bijvoorbeeld normaal computer gebruik en/of bepaalde games, maar voor een shooter wil je meestal goede kwaliteit pads hebben met een muis die daar goed op reageert.
Ik heb altijd steelseries mousepads (xxl e.d.) in combinatie met de oude g500 muis (nu wel weer g400s). Dat werkt bijvoorbeeld prima. Dat glijd goed, maar tegelijkertijd voel ik de frictie om goed te richten.

Verder reageer je alsof dit je eigen clubje is, feitelijke meuk en dat soort dingen. Wees eens wat socialer en wat opener want dit gaat namelijk nergens over. Heel je houding en toon is vrij banaal. En dan kun je wel weer reageren op mij omdat ik weer iets zeg (net zoals je bij andere deed) maar neem nou maar aan dat als een paar man het zegt, dat het bij jezelf ligt.. Iets met 'feitelijk', zoals jezelf dat mooi zegt. Dat kun je mooi zelf nu feitelijk observeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
fish schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:27:
[...]

Bedoel je niet offtopic ?

Ik vind jouw 2e post best wel flink arrogant overkomen, ongeacht wat je bedoeling was.
zowiezo behoorlijk uit de hoogte.
Ho ho, ik leg heel duidelijk uit in m'n post waar ik het over heb. Als een user iets post over iets wat niks met de materie te maken heeft, een zinnetje lang, dan vind ik dat desinteresse over het onderwerp.
Het is zo makkelijk om een thread te derailen en dat gebeurt naar mijn mening veel te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Als je gewoon zegt dat je dat niet zoekt, omdat rede X en/of Y, dan was het al klaar. Heel je houding "derailed" dit topic. Dat je het even weet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Douweegbertje schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:32:
Als je gewoon zegt dat je dat niet zoekt, omdat rede X en/of Y, dan was het al klaar. Heel je houding "derailed" dit topic. Dat je het even weet :/
Volkomen mee oneens. Het is de houding van bepaalde users die threads derailen. Daar mag ik als TS wat over zeggen, vind ik. We leven gelukkig nog steeds in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Lul verhaal. Dit is tweakers en niet Nederland. Begin je eigen forum met je elitaire clubje dan. Tweakers regels > nederland blabla vrijheid van mening blabla.

Verder vermaakt iedereen zich, jij moet weer zo moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Je bedoeld het vast goed, maar het klinkt als "ik ben hier de baas" , wat beter werkt is een vriendelijke

zullen wij weer ontopic gaan door te disccuseren over keramisch vs teflon ipv op de man spelen:)

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 16-08-2014 00:36 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Douweegbertje schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:35:
Lul verhaal. Dit is tweakers en niet Nederland. Begin je eigen forum met je elitaire clubje dan. Tweakers regels > nederland blabla vrijheid van mening blabla.

Verder vermaakt iedereen zich, jij moet weer zo moeilijk doen.
Zo zo, agressief toontje, toe maar. Ik vermaak me trouwens prima hier, maak je geen zorgen. Jammer alleen dat er een paar moeten flamen in plaats van inhoudelijk te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Voor je informatie, ik reageerde inhoudelijk.

Ik weet echt niet waar je kronkel zit, maar je zult vast veel vrienden hebben met jouw instelling. Echt absurd dat mensen zoals jij hier even komen vertellen wat iedereen moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
mrc4nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:36:
Je bedoeld het vast goed, maar het klinkt als "ik ben hier de baas" , wat beter werkt is een vriendelijke

zullen wij weer ontopic gaan door te disccuseren over keramisch vs teflon ipv op de man spelen:)
Jammer alleen dat de thread kaputt is. Gooi er maar een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat staven? Teflon is één van de gladste substanties die de mens kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Douweegbertje schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:39:
Voor je informatie, ik reageerde inhoudelijk.

Ik weet echt niet waar je kronkel zit, maar je zult vast veel vrienden hebben met jouw instelling. Echt absurd dat mensen zoals jij hier even komen vertellen wat iedereen moet gaan doen.
Wat zit jij vies op de man te spelen met je aannames en je gesar. Hou eens even op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

g1de0n schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:54:
Heeft iemand enig idee waarom er niet meer gebruik gemaakt van deze onslijtbare tevens superieure sliders ?
Het lijkt me omdat er gewoon verdomd weinig vraag naar zal zijn.

De vraag is ook of die sliders superieur zijn of niet. Ik hoef mijn muis echt niet gladder te hebben dan dat die nu is, en gezien de overweldigende hoeveelheid gamemuizen die er zijn met teflon en niet iets anders verwacht ik eigenlijk dat het gros van de gamers er ook zo over denkt.

Veel van die fabrikanten doen gedegen onderzoek naar wat de markt wil, en als hier veel vraag naar zou zijn, dan zouden we het wellicht wel wat meer zien.

Ik denk dat teflon gewoon de beste optie is die er op dit moment te vinden is, en dat je het daarom zoveel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het zal denk ik ook niet uit kostenoverweging zijn om over te stappen op keramisch (eerder duurder?)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Keramiek is best hard, de meeste oppervlakken zullen uiteindelijk eerder verslijten/beschadigen dan je muis.

Dat zullen de meeste klanten niet appricieren als het gaat om een mooi bureau etc ..
teflon zal dat nooit doen.

@ts
En dan heb ik nog geen bewijs gezien dat keramiek "gladder"is. dat wil ik wel eens zien dan.
jij wil gewoon dat niemand je tegenspreekt. nou fijn schrijf dan een blog. maar open geen topic erover.

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 16-08-2014 01:01 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
TERW_DAN schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:41:
[...]

Het lijkt me omdat er gewoon verdomd weinig vraag naar zal zijn.

De vraag is ook of die sliders superieur zijn of niet. Ik hoef mijn muis echt niet gladder te hebben dan dat die nu is, en gezien de overweldigende hoeveelheid gamemuizen die er zijn met teflon en niet iets anders verwacht ik eigenlijk dat het gros van de gamers er ook zo over denkt.

Veel van die fabrikanten doen gedegen onderzoek naar wat de markt wil, en als hier veel vraag naar zou zijn, dan zouden we het wellicht wel wat meer zien.

Ik denk dat teflon gewoon de beste optie is die er op dit moment te vinden is, en dat je het daarom zoveel ziet.
Je maakt wel een punt. Hoewel ik denk dat er weinig vraag naar is omdat maar heel weinig mensen afweten van het materiaal icm de muis.
Om te bepalen welke van de twee superieur is kan je wetenschappelijk te werk gaan en kijken hoe ze atomisch in elkaar steken. De eigenschappen van keramisch in dit geval is dat het keihard is en een verbinding van metaal en non-metaal materiaal. Denk maar een een opgepoetste knikker, maar dan vele malen harder. Teflon is een synthetisch materiaal en buigzamer, lijkt op een plastic. Zoals eerder vermeld kan ik uit eigen ervaring vertellen (en rigoureus) testen dat keramisch keer op keer gladder uit de bus komt. Dus je geeft hem bv een lichte zwieper op een muismat en hij glijdt dan nog even door. Met teflon is dat een stuk minder, zoals je bv kan zien in het filmpje hierboven.

Ik denk dus dat er voornamelijk teflon wordt gebruikt omdat het wel degelijk slijt en veel mensen gewoon een nieuwe muis aanschaffen als het moment daar is, of nieuwe gliders kopen, die de betreffende merken heus in stock zullen hebben.

Keramiek slijt niet, dus theoretisch gezien kan je jaren en jaren doen met één muis, mits de laser het volhoudt.

Iedereen is vrij om deze 'mening' te weerleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
mrc4nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:42:
het zal denk ik ook niet uit kostenoverweging zijn om over te stappen op keramisch (eerder duurder?)
Ik denk dat het proces om effectieve keramiek te vervaardigen voor de muis, in dit geval, duurder is dan stukken teflon te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
fish schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:53:
Keramiek is best hard, de meeste oppervlakken zullen uiteindelijk eerder verslijten/beschadigen dan je muis.

Dat zullen de meeste klanten niet appricieren als het gaat om een mooi bureau etc ..
teflon zal dat nooit doen.

@ts
En dan heb ik nog geen bewijs gezien dat keramiek "gladder"is. dat wil ik wel eens zien dan.
jij wil gewoon dat niemand je tegenspreekt. nou fijn schrijf dan een blog. maar open geen topic erover.
Mijn muismat geeft geen blijk van slijtage, na twee jaar. Hoe dat voor anderen is weet ik niet.

Je tweede punt is niet waar, ik ben op zoek naar inhoudelijke en wijze inzichten. Ik heb zojuist gereageerd op zo'n post net hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bijde muizen in het filmje roteren zichtbaar om hun eigen snoer. deze geeft zowiezo meer weerstand dan de voetjes.

Het eerste wat ik voelde bij een draadloze muis was het gemis van het snoer. de voetjes zijn daarbij vergelijken geneuzel

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
fish schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:06:
bijde muizen in het filmje roteren zichtbaar om hun eigen snoer. deze geeft zowiezo meer weerstand dan de voetjes.

Het eerste wat ik voelde bij een draadloze muis was het gemis van het snoer. de voetjes zijn daarbij vergelijken geneuzel
Klopt, maar toch zie je dat de muis met de keramische gliders verder door glijdt. Jij niet? Dat probleem met de kabel heb ik trouwens geëlimineerd met de Roccat Apuri, die je bedrade muis een wireless gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:00:
Zoals eerder vermeld kan ik uit eigen ervaring vertellen (en rigoureus) testen dat keramisch keer op keer gladder uit de bus komt.
Zoals gezegd is teflon één van de gladste materialen die we kennen - zelfs gekko's en insecten kunnen er niets mee. Of het door jou gerefereerde materiaal dan ook echt gladder is én of je daar als mens verschil in merkt lijkt me dan de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:11:
[...]

Zoals gezegd is teflon één van de gladste materialen die we kennen - zelfs gekko's en insecten kunnen er niets mee. Of het door jou gerefereerde materiaal dan ook echt gladder is én of je daar als mens verschil in merkt lijkt me dan de vraag.
We kunnen de proef op de som nemen en een mesje in beide materialen zetten. Ik geloof dat de wet van hetgeen dat harder is uiteindelijk ook gladder is hier opgaat, mits het ook glad gepoetst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:10:
[...]

Klopt, maar toch zie je dat de muis met de keramische gliders verder door glijdt. Jij niet? Dat probleem met de kabel heb ik trouwens geëlimineerd met de Roccat Apuri, die je bedrade muis een wireless gevoel geeft.
nee ik zie een ongecalibreerde hand.die harder of zachter kan duwen. ik zie niet of de voetjes vuil zijn, nada
voetjes blijven geneuzel (zolang je ze schoon houdt)

mes is zo bullshit .. harder is niet gladder ...

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 16-08-2014 01:16 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

er zijn veel factoren die de wrijving beïnvloeden. naast materiaal is er het gewicht van de muis en de ondergrond van belang. Wat ik met dynamica heb geleerd is dat oppervlakte er niet toe doet, alleen de kracht en de wrijvinscoefficient.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit topic doet mij echt denken aan die tell sell reclames over keramische pannen waar ze alles wat anders is o.a teflon helemaal de grond in boren. (toevallig vandaag een topic hierover in de HK) waar je dus ook hoort het is maar wat bij je past en hoe je er mee omgaat.

g1de0n het enige wat jij doet is jou eigen mening door de strot drukken van een ander en niet naar de argumenten luisteren van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De twee gladdere materialen dan teflon zijn op te zoeken, de vraag is of jouw voetjes daar dan ook echt van gemaakt zijn :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
bobsquad schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:16:
Dit topic doet mij echt denken aan die tell sell reclames over keramische pannen waar ze alles wat anders is o.a teflon helemaal de grond in boren. (toevallig vandaag een topic hierover in de HK) waar je dus ook hoort het is maar wat bij je past en hoe je er mee omgaat.

g1de0n het enige wat jij doet is jou eigen mening door de strot drukken van een ander en niet naar de argumenten luisteren van een ander.
Nee nee, het probleem is dat allerhande lui zijn die zich persoonlijk voelen aangevallen omdat zij waarschijnlijk een muis hebben met teflon gliders. Ik heb trouwens iedereen geantwoord die met argumenten zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:18:
[...]

Dat gaat natuurlijk sowieso niet op, anders zou diamant or BN per definitie het gladst zijn en dat zijn ze allebei niet :)
Maar vervorming=wrijving, treinwielen zijn immers ook erg hard

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:18:
[...]

Dat gaat natuurlijk sowieso niet op, anders zou diamant or BN per definitie het gladst zijn en dat zijn ze allebei niet :)
Enfin, dit is wat ik bedoelde...

http://www.newscientist.c...ccident.html#.U-6Vqfl_u0I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:18:
[...]

Nee nee, het probleem is dat allerhande lui zijn die zich persoonlijk voelen aangevallen omdat zij waarschijnlijk een muis hebben met teflon gliders. Ik heb trouwens iedereen geantwoord die met argumenten zijn gekomen.
nee hoor ... ik heb geen muis met teflon gliders, sining off. je hebt gelijk ... there i said it. succes

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Als je nu gewoon eens een goede muis koopt ipv de "Revoltec Fightmouse Elite" is deze zinloze discussie helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:00:
Je maakt wel een punt. Hoewel ik denk dat er weinig vraag naar is omdat maar heel weinig mensen afweten van het materiaal icm de muis.
Het idee is anders niets nieuws. Er zijn vroeger genoeg mensen die hun muis gemod hebben met afgesneden knikkers aan de onderkant omdat 't beter zou glijden. Als dat echt zo geweldig was was dat misschien wel wat meer doorgebroken. Maar de afgelopen 10 jaar heb ik daar eigenlijk amper nog wat van gehoord.
Om te bepalen welke van de twee superieur is kan je wetenschappelijk te werk gaan en kijken hoe ze atomisch in elkaar steken. De eigenschappen van keramisch in dit geval is dat het keihard is en een verbinding van metaal en non-metaal materiaal. Denk maar een een opgepoetste knikker, maar dan vele malen harder. Teflon is een synthetisch materiaal en buigzamer, lijkt op een plastic. Zoals eerder vermeld kan ik uit eigen ervaring vertellen (en rigoureus) testen dat keramisch keer op keer gladder uit de bus komt. Dus je geeft hem bv een lichte zwieper op een muismat en hij glijdt dan nog even door. Met teflon is dat een stuk minder, zoals je bv kan zien in het filmpje hierboven.
En waarom zou dat keramiek superieur maken over teflon?

Een baksteen is ook harder dan papier, en inderdaad, als ik een huis ga bouwen dan lijkt de baksteen superieur over een pak papier te zijn. Maar zodra ik een boodschappenlijstje meekrijg van iemand dan hoop ik toch ECHT dat hij dat op een stukje papier zet en niet met een aantal bakstenen aan komt zetten.

Je stelt hier heel stellig dat keramiek superieur is, maar er is helemaal niets dat die bewering daadwerkelijk kan staven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
fish schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:20:
[...]

nee hoor ... ik heb geen muis met teflon gliders, sining off. je hebt gelijk ... there i said it. succes
Het gaat hier helemaal niet om gelijk, man. Het gaat om een inhoudelijk gesprek met sterke argumenten voor en tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
RoaDHouse schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:20:
Als je nu gewoon eens een goede muis koopt ipv de "Revoltec Fightmouse Elite" is deze zinloze discussie helemaal niet nodig.
Auw, dat doet echt pijn, wow... Troll harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
mrc4nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:19:
[...]

Check deze link even als je wil:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

weer een tripplepost, gebruik die wijzig knop eens :')

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 16-08-2014 01:23 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
TERW_DAN schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:21:
[...]

Het idee is anders niets nieuws. Er zijn vroeger genoeg mensen die hun muis gemod hebben met afgesneden knikkers aan de onderkant omdat 't beter zou glijden. Als dat echt zo geweldig was was dat misschien wel wat meer doorgebroken. Maar de afgelopen 10 jaar heb ik daar eigenlijk amper nog wat van gehoord.

[...]

En waarom zou dat keramiek superieur maken over teflon?

Een baksteen is ook harder dan papier, en inderdaad, als ik een huis ga bouwen dan lijkt de baksteen superieur over een pak papier te zijn. Maar zodra ik een boodschappenlijstje meekrijg van iemand dan hoop ik toch ECHT dat hij dat op een stukje papier zet en niet met een aantal bakstenen aan komt zetten.

Je stelt hier heel stellig dat keramiek superieur is, maar er is helemaal niets dat die bewering daadwerkelijk kan staven.
Het gaat hier om een verbinding van metaal en non-metaal materiaal versus een synthetische plastic-achtige stof genaamd teflon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De materialen gladder dan teflon zijn op te zoeken, maar de grote vraag is of jouw voetjes daar ook van gemaakt zijn (en of de uitvoering ook goed genoeg is om daadwerkelijk winst te boeken).
mrc4nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:19:
Klopt, maar ik denk dat mijn vorige post goed aangeeft dat dat niet het hele verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Je weet wel dat BAM nog steeds onderzocht word en tot nu toe vaak alleen in wapens en in powertools gebruikt wordt vanwege de kosten?

Hier een linkje voor je https://www.ameslab.gov/node/5245

owja ik denk dat revoltec mochten ze gebruik maken van BAM (wat de muizen 5x zo duur zouden maken)
ze het wel hadden vermeld in hun specs http://www.revoltec.com/v...cts/re122/re122_db_en.pdf

[ Voor 24% gewijzigd door bobsquad op 16-08-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:24:
[...]

Het gaat hier om een verbinding van metaal en non-metaal materiaal versus een synthetische plastic-achtige stof genaamd teflon.

Die link heb ik gezien, maar die maakt je punt niet.

Kom nou eens met een argument waarom keramiek superieur zou zijn over teflon voor het gebruik in muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
mrc4nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:23:
weer een tripplepost, gebruik die wijzig knop eens :')
Excuus, zal niet meer gebeuren. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
TERW_DAN schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:27:
[...]

Die link heb ik gezien, maar die maakt je punt niet.

Kom nou eens met een argument waarom keramiek superieur zou zijn over teflon voor het gebruik in muizen.
Mijn stelling, zoals eerder aangegeven, is gebaseerd op mijn ervaring en de ervaringen van nog een aantal andere mensen. Dit valt nog eens mede te staven door de materialen te vergelijken en welke eigenschappen ze hebben. Ik geef duidelijk aan in m'n eerste post of er nog andere bevindingen zijn van anderen en er wellicht een houdbare grond kan ontstaan voor de stelling.
Je weet wel dat BAM nog steeds onderzocht word en tot nu toe vaak alleen in wapens en in powertools gebruikt wordt vanwege de kosten?

Hier een linkje voor je https://www.ameslab.gov/node/5245

owja ik denk dat revoltec mochten ze gebruik maken van BAM (wat de muizen 5x zo duur zouden maken)
ze het wel hadden vermeld in hun specs http://www.revoltec.com/v...cts/re122/re122_db_en.pdf
Dank voor de link. Uiteraard zal BAM betere eigenschappen hebben dan de keramiek van mijn muis, toch zullen er meer overeenkomsten zijn dan verschillen, tevens in effect.

[ Voor 30% gewijzigd door g1de0n op 16-08-2014 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Goedzo alweer een dubbelpost lees eens mijn linkjes door }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook precies nadat hij zegt "het zal niet meer gebeuren"

edit ....oh en ook denigrerend doen .. doe maar
klinkt als een echtelijk dispuut Dit doe jij fout, ja maar jij doet dit fout !

edit .. ja dat !

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 16-08-2014 01:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
fish schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:32:
ook precies nadat hij zegt "het zal niet meer gebeuren"

edit ....oh en ook denigrerend doen .. doe maar
klinkt als een echtelijk dispuut Dit doe jij fout, ja maar jij doet dit fout !
Let jij maar op je interpunctie, knul.

Edit: wat?

[ Voor 26% gewijzigd door g1de0n op 16-08-2014 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:35:
[...]

Let jij maar op je interpunctie, knul.
Zorg jij maar eens dat je ontopic reageert i.p.v. domme reacties typt ik heb 2 linkjes gegeven maar blijkbaar geef je er niks om of je wil niet zien dat ik gelijk heb. Nee je gaat je frustratie op iemand anders uiten. Misschien is het tijd om naar bed te gaan en morgen maar even kijken wat voor een idioot topic je hebt aangemaakt.

Edit:
Daarbij staat revoltec niet echt bekend om kwaliteit. Daardoor geloof ik ook nooit dat ze BAM toepassen op hun producten aangezien het nog bijna nooit industrieel is toegepast. Laat staan voor consumentenproducten, Leuk voor je dat je de perfecte muis voor jou hebt gevonden maar deze discussie is nutteloos geworden door hoe jij reageert op je mede-forumgebruikers

[ Voor 27% gewijzigd door bobsquad op 16-08-2014 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:31:
Mijn stelling, zoals eerder aangegeven, is gebaseerd op mijn ervaring en de ervaringen van nog een aantal andere mensen.
Hele volksstammen geloven uiterst onwaarschijnlijke dingen, dus wat meer gesubtantieerde waarnemingen zijn dan prettig :)
Dit valt nog eens mede te staven door de materialen te vergelijken en welke eigenschappen ze hebben. Ik geef duidelijk aan in m'n eerste post of er nog andere bevindingen zijn van anderen en er wellicht een houdbare grond kan ontstaan voor de stelling.
Nogmaals, weet je van welk materiaal die muisvoetjes zijn gemaakt of heb je er iets bijgezocht? Weet je zeker dat deze uitvoering overeenkomt met de ideale situatie?

Het komt op mij over als wat teveel aannames :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
bobsquad schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:37:
[...]

Zorg jij maar eens dat je ontopic reageert i.p.v. domme reacties typt ik heb 2 linkjes gegeven maar blijkbaar geef je er niks om of je wil niet zien dat ik gelijk heb. Nee je gaat je frustratie op iemand anders uiten. Misschien is het tijd om naar bed te gaan en morgen maar even kijken wat voor een idioot topic je hebt aangemaakt.

p.s. als jij op de man speelt bij overige forum gebruikers, ben ik niet bang om daar eventueel een ban voorop te lopen.
Alweer een winnaar. Ik geloof dat jij niet helemaal begrijpt hoe de zaken in elkaar steken. Door JOUW frustratie ga je strooien met 'domme reacties typt' en 'idioot topic', laat staan dat jij mij gaat vertellen dat ik maar naar bed moet gaan.
Ik zou nu een aanname kunnen maken over je mogelijke <20 leeftijd, maar daar verlaag ik me niet toe.
quote:
g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:31:
Mijn stelling, zoals eerder aangegeven, is gebaseerd op mijn ervaring en de ervaringen van nog een aantal andere mensen.
Hele volksstammen geloven uiterst onwaarschijnlijke dingen, dus wat meer gesubtantieerde waarnemingen zijn dan prettig :)
quote:
Dit valt nog eens mede te staven door de materialen te vergelijken en welke eigenschappen ze hebben. Ik geef duidelijk aan in m'n eerste post of er nog andere bevindingen zijn van anderen en er wellicht een houdbare grond kan ontstaan voor de stelling.
Nogmaals, weet je van welk materiaal die muisvoetjes zijn gemaakt of heb je er iets bijgezocht? Weet je zeker dat deze uitvoering overeenkomt met de ideale situatie?

Het komt op mij over als wat teveel aannames :)
Het feit dat teflon slijt en keramiek (althans niet merkbaar) niet zegt genoeg over de hardheid, dat is één. Over de gladheid ben ik al heel veel keren duidelijk geweest, dat is uit eigen bevinding en testen en de eigenschappen van beide materialen. Waar het mij om ging, in eerste instantie, is waarom wordt er niet en masse meer gebruik gemaakt van keramiek ipv teflon.
Daarbij staat revoltec niet echt bekend om kwaliteit. Daardoor geloof ik ook nooit dat ze BAM toepassen op hun producten aangezien het nog bijna nooit industrieel is toegepast. Laat staan voor consumentenproducten, Leuk voor je dat je de perfecte muis voor jou hebt gevonden maar deze discussie is nutteloos geworden door hoe jij reageert op je mede-forumgebruikers
Wat weet jij over Revoltec? De muis staat anders aardig hoog in de rating op Pricewatch? Ik heb ook nooit gezegd dat Revoltec gebruik maakte van BAM. Stop eens met ongegronde aannames te maken.

Lees deze quote maar even van een random gebruiker aan de andere kant van de oceaan. Ik ben blijkbaar niet de enige die roepende is in de woestijn:

"Since using the ceramic feet I, however, have not had to replace my mouse nor my mouse pad; everything glides as smoothly as the day that I paired to two. And, there aren't any real signs of wear on the ceramic feet. The real question is, why aren't consumers demanding ceramic feet on their mice? They should be relatively inexpensive - even if cost is an issue (which it isn't), they could put them only on higher-end products.

I truly believe that manufacturers like Logitech and Microsoft are refusing to incorporate this "technology" into their products, because it is so much more effective than thin, unreliable Teflon pads. They are truly afraid of people having their products last for longer than their "quality engineering" has intended. And, they know that people will eventually tire of buying (if they know where to find them) replacement strips.

It's an absolutely unfortunate situation and I feel that, if you have the time, you should fire your favorite peripheral manufacturer an email about it."

Van Amazon (voor de Duits lezenden):

"KERAMIK-Füße! Punkt! Ich möchte nie wieder was anderes, warum ist da nur noch keiner eher draufgekommen statt der Legionen an dämlichen Mausfüssen zum drüberkleben und Co..."

"Die Keramik-Füsse sind wirklich unvergleichlich.....ich kann sie nicht genügend hervorheben.Schöner ist noch keine Maus in meiner Hand über das Pad gerutscht."

"die Keramikgleitfüße, die unvergleichbar sind zu Teflon- und sonstigen Kunststoffgemischten Gleitfüßen;"

Ik sluit me hierbij aan.

Geen misselijke score op Amazon.de, 132 5-sterren reviews van de 182.

[ Voor 78% gewijzigd door g1de0n op 16-08-2014 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Heb je mijn linkjes al doorgelezen dan? nou dan weet je dat wat je beweerd volstrekt ongeloofwaardig klinkt. Tot op heden heb ik hier geen woord van jou daarover gelezen.

p.s. als jij op de man speelt bij overige forum gebruikers, ben ik niet bang om daar eventueel een ban voorop te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik geef het op dit is geen discussie, trusten mede HK genoten :)
en Terw_Dan ofc

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zijn we nu een teflon conspiracy op het spoor?
De hoeveelheid teflon die verslijt is afhankelijk van de grootte van de gliders en de grip.
Als de gliders 2x zo groot zijn dan is de druk per vierkante centimeter maar de helft maar de weerstand 2x zo groot. Voor de gladheid maakt dit niets uit, beiden glijden net zo goed.
De grip maakt ook veel uit, een claw grip zal minder druk uitoefenen dan een palm grip dus beter glijden en de teflon zal minder slijten. Daarnaast heb je natuurlijk nog het gewicht van de muis zelf.
Zewlf gebruik ik een glazen muismat. Deze slijt nooit en een paar telfon voetjes eens in de 2 jaar (als de muis het uithoud) zal me ook de kop niet kosten.
Of BAM gebruikt wordt in de Revoltec is nergens terug te vinden en waarschijnlijk weet Revoltec dit ook niet omdat het een OEM muis is die ze inkopen en hun naam op plakken. Zelf zou ik beginnen met de meegeleverde gewichtjes weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDolce
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06-2023
Je gaat er nu wel vanuit dat hoe gladder, hoe beter. Daar ben ik niet mee eens eigenlijk. Ik persoonlijk vind het fijn als ik wat feedback van mijn muis (Logitech G700s) krijg. Ik heb expres voor een wat zwaardere muis gekozen om dat feedback te krijgen. Volgens mij hoort er een balans te zijn tussen gladheid en feedback.Teflon is misschien een mooie balans voor de gros van de mensen..misschien dat het daarom zo veel gebruikt wordt?
Als glad altijd beter zou zijn, dan zouden alle pro gamers tijdens de games misschien maar een fles olie of glijmiddel mee moeten nemen om hun muismatten mee in te smeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 02:40:
Als ik het goed begrijp zijn we nu een teflon conspiracy op het spoor?
De hoeveelheid teflon die verslijt is afhankelijk van de grootte van de gliders en de grip.
Als de gliders 2x zo groot zijn dan is de druk per vierkante centimeter maar de helft maar de weerstand 2x zo groot. Voor de gladheid maakt dit niets uit, beiden glijden net zo goed.
De grip maakt ook veel uit, een claw grip zal minder druk uitoefenen dan een palm grip dus beter glijden en de teflon zal minder slijten. Daarnaast heb je natuurlijk nog het gewicht van de muis zelf.
Zewlf gebruik ik een glazen muismat. Deze slijt nooit en een paar telfon voetjes eens in de 2 jaar (als de muis het uithoud) zal me ook de kop niet kosten.
Of BAM gebruikt wordt in de Revoltec is nergens terug te vinden en waarschijnlijk weet Revoltec dit ook niet omdat het een OEM muis is die ze inkopen en hun naam op plakken. Zelf zou ik beginnen met de meegeleverde gewichtjes weg te gooien.
Oeh spannend, een samenzweringsverhaal op het spoor, haha. Ik denk niet dat er BAM door Revoltec wordt gebruikt. Er zijn alleen meer overeenkomsten tussen BAM en bv. de keramiek in deze muis dan tussen BAM en teflon. Het bronmateriaal is namelijk keramiek en delen hierdoor zelfde eigenschappen.

Lees even de quotes onderaan als je wil in mijn bovenstaande post. Allemaal lui die exact dezelfde bevindingen hebben zoals ik. Eigenaardig, niet?
Je gaat er nu wel vanuit dat hoe gladder, hoe beter. Daar ben ik niet mee eens eigenlijk. Ik persoonlijk vind het fijn als ik wat feedback van mijn muis (Logitech G700s) krijg. Ik heb expres voor een wat zwaardere muis gekozen om dat feedback te krijgen. Volgens mij hoort er een balans te zijn tussen gladheid en feedback.Teflon is misschien een mooie balans voor de gros van de mensen..misschien dat het daarom zo veel gebruikt wordt?
Als glad altijd beter zou zijn, dan zouden alle pro gamers tijdens de games misschien maar een fles olie of glijmiddel mee moeten nemen om hun muismatten mee in te smeren :+
Daar maak je absoluut een goed punt. Ik had al een dergelijk antwoord gelezen op een andere website. Dat ging over snelheid(keramiek) versus precisie(teflon). Nu is dat ook afhankelijk van de mat die gebruikt wordt en de synergie tussen de twee materialen.
Ik heb trouwens nog iets anders gelezen over gamers die hun voetjes (die op de muis :9 ) insmeren met wd40 e.d. om het gladder te krijgen. Elke Sjaak z'n smaak he ;)

[ Voor 26% gewijzigd door g1de0n op 16-08-2014 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 02:49:Het bronmateriaal is namelijk keramiek en delen hierdoor zelfde eigenschappen.
Als het geen BAM is dan is zijn de voetjes sowieso stroever dan teflon.
Lees even de quotes onderaan als je wil in mijn bovenstaande post. Allemaal lui die exact dezelfde bevindingen hebben zoals ik. Eigenaardig, niet?
Er zijn hele volksstammen overtuigd dat de aarde nog geen 6000 jaar oud is, dus je moet wat voorzichtig zijn met zaken die niet fatsoenlijk vastgesteld zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 02:58:
[...]

Als het geen BAM is dan is zijn de voetjes sowieso stroever dan teflon.

[...]

Er zijn hele volksstammen overtuigd dat de aarde nog geen 6000 jaar oud is, dus je moet wat voorzichtig zijn met zaken die niet fatsoenlijk vastgesteld zijn :)
De keramische gliders die ik keer op keer getest heb zijn absoluut gladder dan alle teflon gliders die ik heb mogen testen. Jouw woord tegen het mijne...

Empirisch bewijs is in deze gewoon geldig hoor. Dat jij het daar niet mee eens bent mag :)

Edit: eindelijk bedtijd na deze verhitte discussie. Fijn dat er nu toch op hoger niveau gediscussieerd wordt, met nieuwe inzichten e.d. Theorie versus praktijk blijft een ding... Night.

[ Voor 13% gewijzigd door g1de0n op 16-08-2014 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 03:02:
De keramische gliders die ik keer op keer getest heb zijn absoluut gladder dan alle teflon gliders die ik heb mogen testen. Jouw woord tegen het mijne...
Je hebt toch net gezegd dat het geen BAM is? Dat betekent dat het een ander keramisch materiaal is en dus minder glad dan teflon, want alle andere keramische materialen zijn minder glad dan teflon.

Dat is geen kwestie van meningen, maar gewoon informatie die je op kunt zoeken.
Empirisch bewijs is in deze gewoon geldig hoor. Dat jij het daar niet mee eens bent mag :)
Het komt nogal vaak voor dat mensen erg overtuigd zijn van de baten van specifieke hardware, ondanks dat die baten objectief niet vastgesteld zijn. Daarom zijn zulke vaststellingen beter met een korrel zou te nemen. Meten is weten - een mening is maar een mening (en dat gaat inderdaad beide kanten op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
BAM is much slipperier than Teflon, with a coefficient of friction of .02 compared to .05. Lubricated steel has a friction coefficient of 0.16.
bron
Reported results of tribological studies of ceramic/ceramic combinations have been dissapointing. Friction coefficients are generally high, on the order of 0.5 to 1.0.
bron
Let wel, dit gaat dus om de wrijving tussen keramiek en keramiek, hoogstwaarschijnlijk is het tussen je tafel/muismat hoger, aangezien keramiek zo 'glad' is toch? ;) (dit is een aanname, correct me if I'm wrong)

Lijkt mij dus dat Teflon voor minder wrijving zorgt.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjen9551 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 03:14:
Let wel, dit gaat dus om de wrijving tussen keramiek en keramiek, hoogstwaarschijnlijk is het tussen je tafel/muismat hoger, aangezien keramiek zo 'glad' is toch? ;) (dit is een aanname, correct me if I'm wrong)
Dat is een lastige - vaak is de wrijving tussen twee verschillende materialen lager dan tussen twee keer hetzelfde materiaal. Je ziet dit bijvoorbeeld in de klokkenbouw, waar hard staal en zacht messing gebruikt wordt om een beter resultaat te bereiken dan met twee keer staal.

Natuurkunde en scheikunde is soms niet erg intuïtief. Dat is ook waarom meten zo belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, keramiek is ongeveer een even grote verzamelterm als "metaal", het zegt eigenlijk niks over de eigenschappen van het materiaal. Glas is een keramiek, porselein ook, en wolfraamcarbide ook. Ik zie eerlijk gezegd weinig gelijkenissen tussen die drie, ook qua gladheid. Natuurlijk, als je die shit polijst, is het glad, maar zeker niet gladder dan teflon.

Eigenlijk is het heel simpel, de enige twee stoffen met een lager wrijvingscoëfficiënt, zijn het al eerder genoemde BAM en diamond-like carbon. BAM is erg duur, DLC wordt al meer gebruikt, maar Revoltec of elk ander merk had daar zeker mee geroeptoeterd met "diamond gliders" of iets in die richting. Wetenschap wint het imo toch echt van jouw woord.

Wat een voordeel kan zijn, is de hardheid, Teflon is niet erg hard, maar anderzijds, wat gebruik je wel niet als je je voetjes verslijt? Ik gebruik mijn muis al jaren op hout, zonder muismat, en mijn voetjes zien er nog redelijk goed uit, het kunststof van mijn muis lijkt zachter te zijn dan het teflon.

Maar, die hardheid kan nuttig zijn, als je muis zich mag uitleven op vrij harde staalplaat welke niet erg glad is, sloop je je teflon voetjes met gemak, en dan kan een hard keramisch materiaal handig zijn. Of een gladdere muismat.

Teflon is voor 99% van de gebruikers hét materiaal om te gebruiken, hard genoeg, vreselijk lage wrijving en lekker goedkoop, wat wilt een mens nog meer?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 03:15:
[...]

Dat is een lastige - vaak is de wrijving tussen twee verschillende materialen lager dan tussen twee keer hetzelfde materiaal. Je ziet dit bijvoorbeeld in de klokkenbouw, waar hard staal en zacht messing gebruikt wordt om een beter resultaat te bereiken dan met twee keer staal.

Natuurkunde en scheikunde is soms niet erg intuïtief. Dat is ook waarom meten zo belangrijk is.
Ja goed punt inderdaad. En wat je zegt, intuïtief is het dan niet meer, glad op glad blijft glad zou je zeggen ;)
Wat mij betreft is het nu duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door arjen9551 op 16-08-2014 03:20 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

VasZaitsev schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 03:17:
Teflon is voor 99% van de gebruikers hét materiaal om te gebruiken, hard genoeg, vreselijk lage wrijving en lekker goedkoop, wat wilt een mens nog meer?
100% mee eens.

Dat de TS keramiek fijner vindt is leuk voor hem, maar dat maakt iets niet superieur.
Dat ik pannenkoeken lekkerder vindt dan macaroni maakt niet dat pannenkoeken superieur zijn.
Ik denk dat in de startpost gelijk al het verschil tussen feit en mening helemaal door elkaar gehaald wordt.

Verder is het zo dat als teflon zo slecht zou zijn (want dat is immers wat er gesteld wordt), er vast wel meer gamemuizen zouden zijn die wat anders zouden hebben.

Wat ik me dan afvraag, als keramiek zo goed was, waarom zie je dan geen goede muizen ermee. Als ik het zo lees heeft die Revoltec Fightmouse helemaal niet zo'n geweldige sensor, wordt er geklaagd over de hoge liftoff distance en meer van zulks. Nu is een sensor natuurlijk niet anders, maar als het echt zo geweldig was, dan denk ik dat er heus wel een fabrikant zou zijn die een muis met keramische gliders bouwde met een fatsoenlijke sensor erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

g1de0n schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 02:30:
[...]

Ik heb het idee dat het te maken heeft met het feit dat teflon slijt en dus profit(!) betekent.
Ik wil niet veralgemenen naar elke fabrikant, maar heb bij Logitech toch in ieder geval de omgekeerde ervaring.
Zelfs met muizen die al jaren oud zijn en waar ik geen enkel garantiebewijs voor had is dit tot nu toe telkens kwestie geweest van support ticket aanmaken en enkele dagen later (gratis!) een envelop in de bus vinden met een setje nieuwe sliders.

Leg maar eens uit hoe teflon ipv onverslijtbaar keramier in dit geval voor meer profit voor (in mijn geval) Logitech zorgt ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Een dengetje teflon is stukken goedkper dan keramiek tevens gaat keramiek sneller stuk met vallen etc etc dus is voor transport ook niet heel handig, ook is teflon minder hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

dudee schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:17:
Een dengetje teflon is stukken goedkper dan keramiek tevens gaat keramiek sneller stuk met vallen etc etc dus is voor transport ook niet heel handig, ook is teflon minder hard.
Keramiek hoeft helemaal niet broos te zijn. ken je dit speelgoed Wikipedia: Tunnel boring machine? Die gebruiken keramische snijkoppen, namelijk van wolfraamcarbide. een keramische stof, juist omdat het niet zomaar breekt of bot wordt.

Keramiek is net als metaal gewoon een verzamelnaam, het zegt vrij weinig over de eigenschappen van het materiaal.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Dat begrijp ik, maar das het zelfde als glas: breekt wanneer je het laat stuiteren maar kan toch wel de diepte van een paar honderd meter aan.

Ik doe zelf technische opleiding en daar hoort inderdaad bij begrijpen dat je met legeringen verschillende eigenschappen kan maken in je materiaal maar iets als nodulair en lamair gietijzer kan goed tegen duw krachten en trillingen maar is echt prut voor trekkrachten.

Hoe je ook probeert je zal keramiek nooit zo goed kunnen maken dat het goed tegen vallen kan, tevens is het moeilijker om keramiek te maken dan de teflon stukjes, vooral niet te vergeten het kosten plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Ik heb 4 jaar lang mijn Razer imperator (teflon voetjes en een laser sensor) op een Razer Goliatus control edition gebruikt.

Heb na het eerste jaar de mat moeten vervangen omdat de kat deze als krab mat gebruikt had...
(Vervangen door een andere Goloatus control)

De voetjes en mat zien er nog uit als nieuw en hij bewoog nog steeds perfect.

Heb een maand geleden een Mionix Avior 7000 gehaald, omdat ik mij ging ergeren aan de nadelen van laser sensoren.
Hierbij heb ik een Mionix Sargas 400 gekregen, welke perfect werkt met de 7000's 3310 optische sensor.

Ik zweer bij de combo van teflon en "cloth" muismatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik gebruik al jaren een beetje Turtle Car Wax op telfon muisvoetjes. Zo nu en dan opnieuw aanbrengen, laten drogen, uitwrijven en ze zijn weer superglad. :+

Echt een wereld van verschil als je geen muismat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Die keramieksliders zijn ook bol en de teflonsliders onder de muizen die ik ken zijn plat. Dit lijkt mij ook aardig bijdragen aan de gladheid.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mrc4nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:29:
Klachten over moderatie mogen ook per dm naar de moderator :>
Dat.

Verder:
g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:31:
[...]

Ho ho, ik leg heel duidelijk uit in m'n post waar ik het over heb. Als een user iets post over iets wat niks met de materie te maken heeft, een zinnetje lang, dan vind ik dat desinteresse over het onderwerp.
Het is zo makkelijk om een thread te derailen en dat gebeurt naar mijn mening veel te vaak.
g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:33:
[...]

Volkomen mee oneens. Het is de houding van bepaalde users die threads derailen. Daar mag ik als TS wat over zeggen, vind ik. We leven gelukkig nog steeds in Nederland.
g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:38:
[...]

Zo zo, agressief toontje, toe maar. Ik vermaak me trouwens prima hier, maak je geen zorgen. Jammer alleen dat er een paar moeten flamen in plaats van inhoudelijk te reageren.
g1de0n schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:40:
[...]

Jammer alleen dat de thread kaputt is. Gooi er maar een slotje op.
Inderdaad. En daar heeft echt maar één schuld aan en dat ben je zelf. Herlees je eigen posts in deze topic eens en steek daarbij hand in eigen boezem. Je kunt misschien inhoudelijk nog de "waarheid" verkondigen, de manier waarop is ongelofelijk bot en wekt zoals je ziet negatiever reacties op.

In plaats van uit de hoogte de "waarheid" te verkondigen raad ik je ten zeerste aan voortaan als normaal mens te posten.

Oh, over "waarheid" gesproken, er staat duidelijk in het GoT Beleid dat meerdere posts achter elkaar ongewenst zijn. Gebruik de "wijzig" knop, je kunt prima op meerdere reacties antwoorden in een enkele post.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.