Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb afgelopen week de Msi GP70 game notebook gekocht. Deze kwam met windows 8 gepreinstalled maar kwam er na 2 dagen gebruik achter dat dat toch niet echt mijn ding was. Dus harde schijf geformateerd en windows 7 vanaf disc geinstalleerd, verder alles prima (gecheckt of alle hardware in de laptop w7 compatible was).

Maar nu heb ik helemaal geen wifi verbindingen meer. Heb de drivers van m'n netwerkkaart al meerdere kerel opnieuw geïnstalleerd maar hij kan nog steeds geen enkel netwerk vinden.
Er zit geen switch op de laptop voor verbindingen en heb bij ons thuis 2 routers en bij de buren 1tje getest maar hij kon er geen een vinden, daar ligt het dus niet aan.

Iemand een ideetje wat het dan wel kan zijn?
Wees mijn held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik denk niet dat het ding echt gemaakt is voor Windows 7. het zal ongetwijfeld 'werken'

Maar 100% vraag ik me af. Wen gewoon aan windows 8 zou ik zeggen :p

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShadowAS1 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:20:
Ik denk niet dat het ding echt gemaakt is voor Windows 7. het zal ongetwijfeld 'werken'

Maar 100% vraag ik me af. Wen gewoon aan windows 8 zou ik zeggen :p
Als ik het niet voor elkaar krijg dit werkende te krijgen gooi ik die er ook echt wel weer op.
Maar ben er gewoon niet zo'n fan van, dus als het kan: ff niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk even of je Windows 8 drivers kan vinden. OEM Windows 8 drivers kan je vaak op de site van de fabrikant downloaden en werken vaak ook op Windows 7.

Als die niet werken kan je ook generieke drivers van de PHY fabrikant opzoeken.

Kijk ook even of je in UEFI niet een WiFi instelling kan vinden. Soms zetten ze die standaard bij het opstarten uit om stroom te besparen zodat het OS hem daarna aan zet als ie nodig is.

Post ook even een screenshot van je device manager.

[ Voor 52% gewijzigd door johnkeates op 15-08-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:24:
Kijk even of je Windows 8 drivers kan vinden. OEM Windows 8 drivers kan je vaak op de site van de fabrikant downloaden en werken vaak ook op Windows 7.

Als die niet werken kan je ook generieke drivers van de PHY fabrikant opzoeken.

Kijk ook even of je in UEFI niet een WiFi instelling kan vinden. Soms zetten ze die standaard bij het opstarten uit om stroom te besparen zodat het OS hem daarna aan zet als ie nodig is.

Post ook even een screenshot van je device manager.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/29nj6hl.jpg

Screenshot was me even te veel moeite :*)

Heb zowel windows 8 drivers van MSI zelf geprobeerd (8.0 en 8.1) en windows 7 drivers van intel en MSI. Geen hiervan werkte.

Weet je toevallig hoe je in de UEFI kunt komen via windows 7? Tijden het opstarten staat er nergens 'press f12 for Bios' oid. Ben nieuw met het hele UEFI gebeuren maar voor zover ik weet is het een vervanging/verbetering van Bios en praktisch hetzelfde?

Via windows 8 was er een optie om af te sluiten in de UEFI te booten maar deze is er bij windows 7 dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan gewoon even uitproberen. ESC inhouden tijdens het opstarten, DEL proberen, F10, F2, F8 enz. Telkens opnieuw afsluiten en opstarten (dus niet een echte herstart, maar echt afsluiten en opstarten). Je vind de juiste toets zo vanzelf wel ;) Escape en Delete zijn veel voorkomend, Daarna de F-toetsen.

De driver die je zou moeten hebben is versie: 17.0.6.1

Kijk ook even of applicaties als inSSIDer of NetStumbler ook problemen hebben, en of je bij de eigenschappen van je wireless kaartje nog een tabje hebt van Intel zelf, soms heb je daar voor de PROset/Wireless drivers extra instellingen, diagnostics en stats enzo, geeft wat meer debugging informatie.

[ Voor 37% gewijzigd door johnkeates op 15-08-2014 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:29
Je kan beter Classic Start even installeren heb je Windows 7 op Windows 8.1, en veel sneller als dat 7. 7 Is voor mensen die nog niet bekend zijn met Classic Start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om het een of het ander, maar die 3160 is een waardeloos ontwerp. Anno 2014 is 1x1 gewoon crap, ongeacht of het ac is of niet. Vervang dat ding sowieso zsm. De AC-7260 is een prima alternatief dat breed verkrijgbaar is, 2x2 mogelijk maakt en bovendien prima onder Windows 7 werkt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Heb je enkel 2,4Ghz kanalen in de buurt of ook 5Ghz? Zou de software niet gewoon de 2,4Ghz kanalen hebben uitgezet? Afgelopen week was er nog zo'n topic hierover namelijk.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:07:
Je kan gewoon even uitproberen. ESC inhouden tijdens het opstarten, DEL proberen, F10, F2, F8 enz. Telkens opnieuw afsluiten en opstarten (dus niet een echte herstart, maar echt afsluiten en opstarten). Je vind de juiste toets zo vanzelf wel ;) Escape en Delete zijn veel voorkomend, Daarna de F-toetsen.

De driver die je zou moeten hebben is versie: 17.0.6.1

Kijk ook even of applicaties als inSSIDer of NetStumbler ook problemen hebben, en of je bij de eigenschappen van je wireless kaartje nog een tabje hebt van Intel zelf, soms heb je daar voor de PROset/Wireless drivers extra instellingen, diagnostics en stats enzo, geeft wat meer debugging informatie.
Heb ondertussen alle drivers onder de zon wel gehad maar geen een lijkt direct te werken. Netstumbler kan ook niks vinden, wel geeft hij onderaan aan 'adapter not present'. Bedoelt hij hiermee mijn wireless kaart? Want die ' werkt' wel als het goed is.
In de bios stonden geen opties. Wel stonden er onder het advanced tabje nog wat dingen:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/33k7tvr.png

Heb bij de 1e 2 de opties van auto naar 20mhz only gezet maar dat hielp ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:25:
Heb je enkel 2,4Ghz kanalen in de buurt of ook 5Ghz? Zou de software niet gewoon de 2,4Ghz kanalen hebben uitgezet? Afgelopen week was er nog zo'n topic hierover namelijk.
Wat bedoel je precies? Slaan 2,4Ghz en 5Ghz op verschillende wifi bandbreedtes? Heb hier verder niet zo'n verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je adapter is goed geïnstalleerd, maar hij zal softwarematig uit staan (rfkill). Is er geen hotkey utility o.i.d. van MSI waarmee je in Windows 8 wifi kon togglen?

Edit: die is er wel degelijk, Radio Switch

[ Voor 30% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-08-2014 16:04 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

Wat bedoel je precies? Slaan 2,4Ghz en 5Ghz op verschillende wifi bandbreedtes? Heb hier verder niet zo'n verstand van.
Het zijn twee frequentiebanden waar WiFi op kan werken. 2.4GHz wordt voor WiFi b, g en n gebruikt, 5GHz wordt voor a, n en ac gebruikt.

Goede moderne routers/APs werken op beide tegelijk. Cheap-ass of oudere apparaten werken maar met een van de twee, meestal alleen 2.4GHz.

Goede moderne NICs kunnen op een van de twee maar niet beide tegelijk werken. Oudere NICs kunnen alleen op 2.4GHz werken.

Kanalen 1-13 zijn 2.4GHz, kanalen 36-64 en 100-140 zijn 5GHz-kanalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:01:
Je adapter is goed geïnstalleerd, maar hij zal softwarematig uit staan (rfkill). Is er geen hotkey utility o.i.d. van MSI waarmee je in Windows 8 wifi kon togglen?

Edit: die is er wel degelijk, Radio Switch
Heb het voor elkaar gekregen!
Er was idd een hardware switch die ik al een paar keer geprobeerd had maar niets uit leek te halen. Ik bedacht me ineens dat deze switch waarschijnlijk op windows 8 was ingesteld dus niet met windows 7 werkte. Heb vervolgens een software alternatief van de switch weten de downloaden en nu werkt het!

Nu ik verder kijk lijkt die radio switch idd ook te werken via Intel PROset.

Ik kan vooruit, Iedereen bedankt! _/-\o_
Pagina: 1