onkyo tx-sr309 geeft geen geluid door aan boxen

Pagina: 1
Acties:

• Miljoen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09-2022
merk receiver
onkyo av receiver tx-sr309

Merk speakerset
Jamo Type: A 102 HCS 6

deze set heb ik tijdelijk te leen omdat een kennis naar het buitenland gaat, en dus niet alles gelijk mee kan nemen. Bij hem werkte alles goed en wel. Bij mij dus niet, ik kan hem ook niet vragen er naar te kijken want hij is al weg, daarom heb ik hier maar een topic gestart omdat ik er zelf niet meer uit kom na heel wat geprobeerd te hebben.

Speakers zijn aangesloten dmv zwart-rode kabel, rood op plus en zwart op min, op de speakers staan kleuren dus dat maakt het nog makkelijker rood op rood, zwart op zwart.

Op de receiver op A gezet, A= 5.1 B=2.0

pc verbinden met de receiver via HDMI of optische kabel gaf geen geluid. In Win7 bij luidspreker instellingen testen op 5.1 surround deed alleen de subwoofer het.

Telefoon verbinden via USB deden de speakers het niet, alleen de subwoofer.

Zelf al geprobeerd,
draden naar speakers omgewisseld:
1.de receiver rood op min en zwart op plus, de speakers rood op rood, zwart op zwart.
2.de receiver rood op plus en zwart op min, de speakers zwart op rood, rood op zwart.
3.de receiver een factory reset gegeven.

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-01 12:29
heb je al geprobeerd om er een analoge bron direct aan te hangen? (bijv telefoon van jack->RCA plug)
Of de interne speakertest al geprobeerd? hiermee speelt hij ruis af per kanaal.

(over het A/B deel; als je hem op A zet moet je achter op de versterker je speakerdraden ook op de A terminal aansluiten, die in het geblokte gedeelte)

Dingen die je nu hebt geprobeerd af te spelen zijn voornamelijk digitale signalen.
Om de versterker te testen kun je meestal het beste eerst makkelijkste dingen proberen.
Draden kleur correct aansluiten is het beste, en deze omwisselen zal het probleem niet oplossen.

• Miljoen
Ja dit heb ik nu ook geprobeerd(gelukkig zag ik die kabel net vanmiddag nog liggen), maar helaas ook alleen de subwoofer doet het.

Dat klopt, ik heb alles ook op het A gedeelte aangesloten, en dus de receiver op A gezet.

De draden wou ik voor de test even omwisselen(had op internet gezien dat dit soms een probleem kon zijn)

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35
Lijkt me dat je het menu in moet om de bronnen en in/uitgangen goed te zetten.

Jouw receiver staat nog ingesteld zoals je kennis dat had gedaan.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En op mute heb je natuurlijk al gedrukt?
Ja ik weet het, factory reset.

Oh en je hebt de HDMI ingangen toegewezen aan de juiste functie?
AB > Setup > 1. Input / Output assign > 2. HDMI Input?

Hengel anders de PDF handleiding binnen... :)

[ Voor 51% gewijzigd door Lip op 15-08-2014 13:44 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Miljoen
Bedankt voor het reageren allemaal,

ik ben vandaag naar een elektronica zaak gegaan, enige advies wat hun hadden nadat ik alles had uitgelegd en wat ik al had geprobeerd. Neem een nieuwe kabel van 1m mee en probeer het daarmee.

Thuis aangesloten en de speaker gaf gelijk geluid. waarscheinlijk waren de kabels al aan vervanging toe, en door het los en vast zetten zijn ze helemaal kapot gegaan waardoor ze het niet meer deden.

Ik weet niet of het hier kan, maar het topic kan op slot.

[ Voor 6% gewijzigd door Miljoen op 15-08-2014 22:41 . Reden: laatste zin toegevoegd ]

Pagina: 1