Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem voor een vriend van mij. Aangezien mijn kennis wat roestig is, toch even dit topic:
Het wordt een allround systeem. Er moeten in ieder geval twee 1920x1080 schermen aan komen van minimaal 21,5". Het systeem wordt gebruik voor office, videos kijken, muziek draaien, en af en toe gamen. Als er gegamed wordt, moet het wel goed draaien. Voor dit geld verwacht niemand een topsysteem dat alles op 1080p op hoogste settings draait, maar 720p en medium/high moet wel lukken zo denk ik?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is een absolute maximumprijs van €850.
Van dit bedrag moeten worden aangeschaft:
Kast, 2 beelschermen, DVDlezer, CPU, GPU, Werkgeheugen, SSD, HDD, Mobo, Assemblage, PSU
Wat heb je zelf al gedaan?
Onderstaand PC samengesteld. Ik heb mezelf hierbij behoorlijk in moeten lezen.
Twijfelpunten :
De PC moet besteld worden bij Azerty. De prijzen zijn daarom aangepast in onderstaand lijstje om de Azerty prijzen te matchen.
Ga je overklokken?
Nee. Wel zal er veiligheidshalve een Scythe Shuriken RevB worden geinstalleerd omdat Google leert dat de X4 760k standaard een 'brakke' koeler heeft.
Concrete vraag?
Voldoet onderstaand systeem aan de wensen, en zijn er verbeteringen mogelijk of nodig die binnen het budget passen. Kritiek is gewenst.
LET OP : De lijst is aangepast
Systeem voor een vriend van mij. Aangezien mijn kennis wat roestig is, toch even dit topic:
Het wordt een allround systeem. Er moeten in ieder geval twee 1920x1080 schermen aan komen van minimaal 21,5". Het systeem wordt gebruik voor office, videos kijken, muziek draaien, en af en toe gamen. Als er gegamed wordt, moet het wel goed draaien. Voor dit geld verwacht niemand een topsysteem dat alles op 1080p op hoogste settings draait, maar 720p en medium/high moet wel lukken zo denk ik?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is een absolute maximumprijs van €850.
Van dit bedrag moeten worden aangeschaft:
Kast, 2 beelschermen, DVDlezer, CPU, GPU, Werkgeheugen, SSD, HDD, Mobo, Assemblage, PSU
Wat heb je zelf al gedaan?
Onderstaand PC samengesteld. Ik heb mezelf hierbij behoorlijk in moeten lezen.
Twijfelpunten :
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De CPU bottleneckt wss 2-6fps. Klopt dit, of is het erger dan dat?
- Is het systeem krachtig genoeg om twee schermen aan te sturen. De bedoeling is video/office/internet op 1 scherm, en een game fullscreen op de andere.
- Voeding stevig genoeg?
- Veel goede verhalen gelezen over de BenQ GL2250. Komt in Google extensief postief voor, is de 2250M noemenswaardig anders? De specs op website van fabrikant zijn 100% identiek.
De PC moet besteld worden bij Azerty. De prijzen zijn daarom aangepast in onderstaand lijstje om de Azerty prijzen te matchen.
Ga je overklokken?
Nee. Wel zal er veiligheidshalve een Scythe Shuriken RevB worden geinstalleerd omdat Google leert dat de X4 760k standaard een 'brakke' koeler heeft.
Concrete vraag?
Voldoet onderstaand systeem aan de wensen, en zijn er verbeteringen mogelijk of nodig die binnen het budget passen. Kritiek is gewenst.
LET OP : De lijst is aangepast
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 50,37 | € 50,37 |
| 1 | Club3D Radeon R9 270 '14 Series | € 151,90 | € 151,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 52,99 | € 52,99 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 34,98 | € 34,98 |
| 2 | BenQ GL2250M Zwart | € 94,95 | € 189,80 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 26,90 | € 26,90 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 19,90 | € 19,90 |
| 1 | XFX TS Series 550W | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | "]Crucial MX100 | € 67,91 | € 67,91 |
| 1 | Assemblage | € 59,00 | € 59,00 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 855,46 | |
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.