Toon posts:

Videokaart voor budget multimediasysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een videokaart met als doeleind licht photoshop en video-editting gebruik.
Het systeem wordt verder gebruikt om een filmpje op te kijken, surfen en tekstverwerking. (minder relevant voor de GPU vereisten dus)

Wat is je budget?
Maximum de prijs van de momenteel gekozen GPU zijnde:
1Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost€ 72,50€ 72,50

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al verschillende malen gelezen dat ATI GPU's beter samengaan met AMD CPU's. (En nvidia - intel.)
Nu voor mijn eigen high end gaming systeem heb ik mij hier niks van aangetrokken en denk ook niet dat dit er echt veel toe doet. Do correct me if I'm wrong!
Het merk doet er dus niet toe.

Verderzou een DVI uitgang wel mooi zijn!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is het systeem dusver, de GPU zou dus vervangen kunnen worden door een betere kaart voor een eventueel lagere prijs.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 68,-€ 68,-
1MSI A78M-E45€ 47,41€ 47,41
1Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost€ 72,50€ 72,50
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 66,50€ 66,50
1Sharkoon MA-A1000€ 29,-€ 29,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 68,-€ 68,-
1Cooler Master GM G450M€ 43,-€ 43,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 394,41

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Volgens mij is die kaart al overkill?

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:11:
Volgens mij is die kaart al overkill?
Daar heb ik ook al aan gedacht. Daarom dat ik ook hier post. Enig voorstel?
Misschien zoiets:
http://tweakers.net/price...-pcie-hdmi/specificaties/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 22:29 ]

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:50
Maar als die kaart al overkill is, zou een APU dan ook niet al voldoen?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Reepje
  • Niet online
Lijkt mij wel.

Bespaart een hoop. Maakt ruimte voor een ssd. Dat is dan nog eens een echte performance boost.

Kijk eens naar het budget best buy basis systeem van 322 euro reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:00:
Lijkt mij wel.

Bespaart een hoop. Maakt ruimte voor een ssd. Dat is dan nog eens een echte performance boost.

Kijk eens naar het budget best buy basis systeem van 322 euro reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014
Met deze APU is het ook nog mogelijk als ze bijvoorbeeld een lichtgewicht game willen installeren? Ze hebben een kindje van 1 jaar, ik vermoed dat het komende jaar+ ze misschien wel eens wat zouden willen spelen met het kind op de pc?

Verder zal dit ook voor photoshop enzo voldoende werken?

• Reepje
  • Niet online
Dat kan starcraftII nog wel redelijk spelen. Maar ik hoop dat dat kind van 1 nog een jaartje of wat van computers wegblijft. Denk eerder dat pappie misschien nog wel eens een spelletje wil spelen, dat kan dus.

Voor wat je beschrijft, doet deze bak dat met gemak.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

APU's zijn prima in staat tot basic gaming, voor wat ik hier lees wat je ermee wilt is elke GPU zware overkill en het spaart bovendien energie én geluid door het er niet in te zetten.

Je hebt al gekozen voor een FM2 moederbord, dat zijn juist de processors met APU aan boord dus je kan die €72,50 zo uitsparen zonder dat je met deze wensen iets qua performance merkt.
Edit: je moet natuurlijk wel ook een processor kiezen met APU erin. Bijvoorbeeld deze:
pricewatch: AMD A8-6600K Boxed en bekijk ook even dit filmpje om te zien wat de APU kan afspelen.

Het is echter sterk aan te raden een SSD erin te zetten in plaats van de HDD. Aangezien je bespaart op de graphics kan je dan voor rond de €100 een 256gb SSD nemen. Ik zou dan over een jaartje ofzo daarnaast een 2e schijf installeren als er meer ruimte nodig is (want de SSD prijzen dalen op dit moment hard).

[ Voor 114% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-08-2014 10:00 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1