Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Skidmarks
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-10 10:23
Onlangs heb ik mijn oude Linksys router vervangen door de Asus RT-AC68U en sindsdien komen pushberichten van GMail en WhatsApp niet meer direct op mijn HTC Desire S telefoon aan. De vertraging is soms wel een uur.

Op de iPhone 5 van mijn vrouw komen de pushberichten wel direct aan i.c.m. de nieuwe router. Mijn telefoon werkte dus wel goed met de oude router en werkt ook nog steeds goed op het Wi-Fi netwerk van mijn werk. Het is dus echt de combinatie van de nieuwe Asus router en mijn telefoon wat problemen opgeeft.

Na wat googlen begrijp ik dat Android een soort hearbeat gebruikt en een TCP verbinding tot wel een half uur openhoudt om pushberichten te ontvangen en dat waarschijnlijk de router nu dus dat niet toestaat, o.i.d. Ik heb al de PNF No-Root app op mijn telefoon gezet en de heartbeat veranderd naar 5 minuten, maar dat heeft geen effect.

Mijn router draait met de default settings en de laatste firmware. Wie weet hoe ik dit kan oplossen, moet ik een bepaalde setting maken in de router?

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 27-09 21:50
Ik had er ook altijd last van met HTC One en HTC One X... lijkt mij een HTC kwaaltje.. echte oplossing weet ik niet.. heb ook een AC68U en een Note 3, werkt ook gewoon de hele tijd.

• MeXter
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07-10 15:14
Ik had hier inderdaad ook last van. Mijn oplossing bleek dat je de "wireless mode" van 2.4 GHz op "legacy" moet zetten. Hierna werkten de pushberichten wel goed. Je levert dan wel snelheid in op 802.11n.

Tukker | OnePlus 6 | PC Gamer since 386dx | PC Master Race

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True