Muis werkt bij opstarten alleen na herpluggen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 462832

Topicstarter
Hey Tweakers,

ik heb sinds kort de Steelseries Sensei muis in huis. Ik ondervind echter 1 probleem. Wanneer ik de computer heb opgestart, moet ik eerst de muis uit de kabel halen en er vervolgens weer in pluggen omdat de muis anders niet reageert. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn en hoe los ik dit op?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan zijn dat ie teveel stroom van de USB hub trekt. Probeer eens een andere USB poort, bij voorkeur eentje die op een andere Interne USB hub zit (zie apparaatbeheer).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb hetzelfde gehad met een andere muis, de Razer Imperator. Geen idee waarom het zo vaag deed en waarom je 'm constant opnieuw moest inpluggen na een power cycle (of zelfs een reboot!), maar ik heb 'm uit frustratie maar aan m'n scherm gehangen die een USB hub heeft en met 't scherm uit gaat. Uiteindelijk is de rechtermuisknop ervan gaar geworden ('t triggerde twee kliks ipv 1 bij vasthouden), dus heb ik een andere gekocht.

Je zou 'm RMA kunnen sturen, kijken of een ander hetzelfde doet of niet. In geval 't dat ook doet, misschien contact opnemen met de fabrikant en om opheldering vragen? Firmware update misschien nodig? En anders, helaas, vervangen voor ander merk of type.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 16:21
Ik heb dat ook gehad! Ik heb de muis terug gestuurd voor RMA en heb een nieuwe gekregen.

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 19:29

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Ik meld mij hierbij ook aan. Wat een ellende met die Steelserie Sensei. Met Windows 8.1 krijg ik om de week dat de drivers/software niet meer werk en moet telkens een reinstall doen. Plus dat hij bij sommige bootup niet pakt

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En dat in vergelijking met de muis die mijn vrouw circa 10 jaar geleden kocht. Ze zocht een muis met maar één criterium, hij moest prettig in de hand liggen. Een pretentieloos exemplaar (even gekeken, want ik wist het niet meer), fabricaat Creative. Kostte ongeveer een tientje en ze heeft hem nog steeds.

Edit:
En drivers installeren was (ook op de inmiddels nieuwe computer) helemaal niet nodig. Hij volstond met wat Windows standaard in huis heeft. Toen haar PC werd vernieuwd heb ik nadrukkelijk gevraagd of ze er ook een nieuwe muis bij wou hebben, het antwoord was "nee absoluut niet, ik ben met deze meer dan tevreden". Ik moet er wel aan toevoegen dat wij (even terzijde ook op mijn PC) hoegenaamd geen spelletjesmensen zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Techneut op 17-08-2014 13:32 ]

Pagina: 1