Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 22:46
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15xleua.jpg
Hier boven te zien mijn china tablet. Sinds een tijdje laadt hij niet meer lekker op. Alleen nog als ik de connector er op een haakse manier in houdt. Niet ideaal dus.

Nu wil ik de tablet gaan gebruiken om XBMC op te zetten. Hij komt dus in de kast te liggen en ik kom er niet meer aan. Hij hoeft dus niet meer zo portable te zijn ;). Mijn vraag is nu, kan ik niet gewoon mijn lader rechstreek op de tablet solderen? Heeft iemand hier een oplossing voor?

Het liefst zo dat ik mijn accu nog kan hergebruiken :)

Edit:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32
Het is zeer waarschijnlijk dat de accu een ander voltage levert aan het mainboard dan dat jouw adapter levert.
3.7 volt is bijv geen ondenkbare spanning, terwijl je adapter 5v levert. - Niet proberen dus! -

Edit: Solderen op het punt waar je "lader connector" zit kan natuurlijk wel, maar niet waar de batterij op het mainboard zit.,

[ Voor 23% gewijzigd door stfn345 op 14-08-2014 18:08 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:36
Soldeer er gewoon een nieuwe micro usb connector op. Deze is waarschijnlijk kapot, zoals ze dat zo vaak doen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou gewoon je DC input fixen. Kijk even naar het DC-DC circuit.

Verder heb je geen micro-SD stekker, maar waarschijnlijk een USB stekker of barrel plug. micro-SD is een geheugenkaart.

Ik denk dat je connector gewoon los zit. Even opnieuw solderen en je kan weer verder. Kan ook zijn dat ie gewoon stuk is gezien de china kwaliteit, meestal verroeste crap die ze daar in stoppen. Dan zou je de gehele connector kunnen vervangen. Connectors kan je overal wel krijgen, Farnell, Conrad en Ebay zijn goede plekken om te kijken.

Accu kan je niet omwisselen met een lader: je accu is namelijk niet zomaar aangesloten op je moederbord, maar via een laad en monitoringscircuit en andere meuk die het aannemelijk maken dat het niet erg lekker gaat werken.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan je USB connector vervangen, maar da's wel precisiewerk natuurlijk. Aan het batterij-gedeelte solderen is makkelijker, maar je kan NIET zomaar 5v aan zo'n lithiumbatterij hangen! Je kan wel een kleine lithiumlader kopen en die aan je batterij hangen, misschien kan je die wel ergens wegwerken in de tablet.

http://www.ebay.com/itm/5...ain_0&hash=item3a9534537e

[ Voor 8% gewijzigd door Mavamaarten op 14-08-2014 18:15 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verplaats je topic even naar het tabletgedeelte.

• Maartinho
jeroen3 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:10:
Soldeer er gewoon een nieuwe micro usb connector op. Deze is waarschijnlijk kapot, zoals ze dat zo vaak doen.
Deze gaat gewoon op de + en - van de batterij? en gaat er gewoon een micro-usb in? is het zo simpel?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Maartinho schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:31:
[...]

Deze gaat gewoon op de + en - van de batterij? en gaat er gewoon een micro-usb in? is het zo simpel?
Nee, absoluut niet! Als je dat doet dan is de kans groot dat die batterij je huis in lichterlaaie zet.
Als je een nieuwe micro-usb aansluiting koopt, dan moet je de oude eraf solderen en de nieuwe erop solderen. Dit is echter niet zo simpel als het lijkt, die pinnetjes zijn erg klein. Als je die connector aan je batterij soldeert dan geef je die batterij 5V, terwijl zo'n batterij maximum 4,2V mag krijgen of hij ontploft/gaat in vlammen op.

Met die lithiumlader die ik linkte (hierzow) kan je de BAT+ en BAT- verbinden met de + en - van de batterij. Dan kan je gewoon een micro-USB kabel in dat ladertje prikken. Met een beetje slim positioneren krijg je die lader nog wel in de behuizing van je tablet. Let wel op dat je nergens kortsluiting maakt dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Mavamaarten op 14-08-2014 18:37 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Maartinho
neem mij niet kwalijk voor de bovenstaande post, ik had de verkeerde post gequote...
Mavamaarten schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:15:
Je kan je USB connector vervangen, maar da's wel precisiewerk natuurlijk. Aan het batterij-gedeelte solderen is makkelijker, maar je kan NIET zomaar 5v aan zo'n lithiumbatterij hangen! Je kan wel een kleine lithiumlader kopen en die aan je batterij hangen, misschien kan je die wel ergens wegwerken in de tablet.

http://www.ebay.com/itm/5...ain_0&hash=item3a9534537e
Dezelfde vraag dus voor deze post..
Pagina: 1