Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 14:15
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe televisie en heb de volgende twee modellen op het oog: de Samsung F8000 en de Sony W9. Ik kijk vooral gewoon TV, maar wil mijn Xbox One er ook op aansluiten (speel FIFA online) en kijk zo nu en dan een film via mijn harde schijf. In eerste instantie wilde ik voor de Samsung F8000 gaan omdat ik het design mooier vind en de functionaliteiten van de TV beter vind (SMART TV gedeelte). Toen las ik over de hoge input lag van de Samsung F8000. Op de Sony W9 is de input lag veel lager. In hoeverre moet ik mijn keuze baseren op de input lag? Wat zouden jullie aanraden?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor snelle reactie games is het belangrijk.

W905A of W955B?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De input lag merk je volgens mij alleen met de afstandsbediening, Mijn Samsung UE40F6770 is daar ook traag, maar verders niet. En input lag bij gamen ligt dan toch vooral aan de gebruikte console? :?

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2014 19:51 ]

• TictaCNL
@mr.paaJ
W905A

@CptChoas
Input lag merk je ook tijdens games (bijvoorbeeld shooters). Ik heb op het forum gelezen dat input lag boven de 50ms merkbaar is als je shooters online speelt. Ik vraag me alleen af in hoeverre ook van invloed is op FIFA als ik online speel en of ik daarvoor voor de Sony moet gaan (omdat lagere input lag)

[ Voor 16% gewijzigd door TictaCNL op 14-08-2014 19:53 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:03
CptChaos schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:
De input lag merk je volgens mij alleen met de afstandsbediening, Mijn Samsung UE40F6770 is daar ook traag, maar verders niet. En input lag bij gamen ligt dan toch vooral aan de gebruikte console? :?
Inputlag bij je afstandsbediening? Je bedoelt dat het zappen traag gaat? Dat is heel wat anders dan wat er normaal gesproken verstaan wordt onder inputlag. En ook de gebruikte console heeft er weinig mee te maken.

Inputlag gaat erover hoe snel de tv het signaal wat je erin stopt op het beeld kan toveren. Ik denk dat je met beide type tv's prima kunt gamen, maar ik zou zelf eerder voor de Sony gaan, omdat die realistischere kleuren heeft. En in dit geval ook een lagere inputlag, als ik jou mag geloven ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 14-08-2014 19:59 ]

The devil is in the details.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

De W905A is een erg mooie TV, misschien wel de mooiste LED van vorig jaar. (al plasma overwogen? ;)) Wel heel kritisch van kijkhoek: zijn volle kleurweergave komt alleen tot tot zijn recht als je er recht voor zit dus let daar even op.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 14-08-2014 21:30 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
CptChaos schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:
Toen ik deze las moest ik toch een beetje lachen van binnen. Hier klopt echt helemaal niets van. Input lag is zoals door diversen hier al aangeven zeker belangrijk bij gamen. Als deze te hoog is, wordt goed spelen onmogelijk bij de snellere games. De Sony's zijn er goed op dit gebied en hebben de laagste input lag.

edit:
De input lag van de F8000 is 45 ms en die van de W9 zo'n 19 ms volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 15-08-2014 07:33 ]

• TictaCNL
Ik heb vandaag toch de F8000 besteld omdat ik het design en de smartTV functionaliteiten gewoon beter vind. Ik heb ook gelezen dat Samsung een firmware update heeft uitgebracht waardoor de input lag nu max 39 is. Is dit toch nog te hoog dan (dat ga ik zelf ervaren) stuur ik de TV terug.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik zelf vind dat heel hoog, plasma heeft bv 0,0001 ms.
Vroeger, lang geleden had ik ook een lcd besteld om voor te gamen toen kon ik heel goed merken wat input lag deed, heb hem toen terug gestuurt en ben toen voor een plasma gegaan omdat die de laagste input lag heeft van alle tv's.
Ik wist toen niet eens dat de kleuren ook veel mooier was dan LCD had hem online gekocht was trouwens een LG.
Nu heb ik een Panasonic plasma waar ik erg blij mee ben heerlijk om te Gamen en op Films te bekijken.

Mijn advies is dan ook om te proberen om een Panasonic plasma ergens te scoren.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• TictaCNL
michael3 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:53:
Vroeger, lang geleden had ik ook een lcd besteld om voor te gamen toen kon ik heel goed merken wat input lag deed, heb hem toen terug gestuurt en ben toen voor een plasma gegaan omdat die de laagste input lag heeft van alle tv's.
Ik wist toen niet eens dat de kleuren ook veel mooier was dan LCD had hem online gekocht was trouwens een LG.
Nu heb ik een Panasonic plasma waar ik erg blij mee ben heerlijk om te Gamen en op Films te bekijken.

Mijn advies is dan ook om te proberen om een Panasonic plasma ergens te scoren.
Volgens mij weet je niet helemaal waar je het over hebt. Een input lag van 0,0001 ms lijkt me heel sterk. Zie hier een artikel over input lag van de best scorende tv's (http://www.cnet.com/news/...hdtvs-for-serious-gamers/). De laagste waarde is 16.9 ms, overigens niet van een plasma tv. Heb je je LCD tv toendertijd wel op game modus/pc modus gezet? Dit scheelt weer heel wat ms input lag. Verder zeggen professionals dat normale mensen input lag onder de 50ms niet eens merken.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
michael3 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:53:
Wat een onzin. Bij veel plasma's is de input lag lekker laag. Maar de waarde die jij noemt, slaat nergens op. Er zijn ook plasma's met een wat hogere input lag zoals de ST60 van Panasonic. De Sony W-series zijn ideaal om op te gamen. Zijn LCD' s overigens.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:55
Het enigste nadeel van de Sony is de Nederlandse smart functionaliteit (bv geen npo gemist).
Een maat heeft de W9 , en ik heb een oudere LG met een wat hogere inputlag, en wij konden allebei het verschil niet zien. Wel staat de W9 bekend om zijn correcte kleurweergave. Mijn ouders hebben de Samsung F8000, deze heeft inderdaad meer functies (zoals een webcam), maar is iets meer overgesatureerd.

• TictaCNL
De W9 is overigens ook niet meer te krijgen in de 40" en 46" maten.

• michael3
S1NN3D schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:10:
[...]

Wat een onzin. Bij veel plasma's is de input lag lekker laag. Maar de waarde die jij noemt, slaat nergens op. Er zijn ook plasma's met een wat hogere input lag zoals de ST60 van Panasonic. De Sony W-series zijn ideaal om op te gamen. Zijn LCD' s overigens.
TictaCNL schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:37:
[...]

Volgens mij weet je niet helemaal waar je het over hebt. Een input lag van 0,0001 ms lijkt me heel sterk. Zie hier een artikel over input lag van de best scorende tv's (http://www.cnet.com/news/...hdtvs-for-serious-gamers/). De laagste waarde is 16.9 ms, overigens niet van een plasma tv. Heb je je LCD tv toendertijd wel op game modus/pc modus gezet? Dit scheelt weer heel wat ms input lag. Verder zeggen professionals dat normale mensen input lag onder de 50ms niet eens merken.
Ja de LCD die ik toen binnen had gekregen stond op de game modus en kon wel dergelijk een vertraging zien, heb toen plasma gehaald en had er geen last meer van.
Ik weet niet of het met de huidige LCD ook zo slecht is, dat moet je zelf ondervinden.

Heb per ongeluk 1 nul te veel geschreven het is 0.001 MS.
Heb voor de gein even de specs op gezocht van mijn oude Plasma scherm de LG 42PG6000:
http://www.plasma-discoun...uct/4106/lg-42pg6000.html
Op onder andere deze website staat dat die een MS tijd van 0.001 heeft.

Mocht dat niet kloppen? dan kan ik daar ook niks aan doen, ik moet het ook van het internet hebben net zoals jullie.

Heb is even goed gekeken naar de specs van mijn Huidige Panasonic TX-P42ST50 die heeft volgend verschillende website's een MS van 0.1
hier een voorbeeld: http://nl.hardware.info/p...p42st50#tab:specificaties
Zit nu te twijfelen want waarschijnlijk klopt dat gewoon niet wat er op die website's staan.
Heb net even een stukje gelezen erover op http://www.hdtvtest.co.uk...1731.htm?page=Performance

en die schrijven het volgende:
Console Gaming
We were a little worried that the much-touted new motion-driving algorithms in the 2012 Panasonic Plasmas would slow down responsiveness and result in immersion-killing input lag. Fortunately, gaming performance is excellent, clocking in at just 16ms in the “Game” mode – one of the smallest results we’ve ever measured, and consistent with the rest of Panasonic’s non-top-end HDTVs (the more expensive models tend to have a little bit more lag).

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• TictaCNL
michael3 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:17:
[...]

[...]

Ja de LCD die ik toen binnen had gekregen stond op de game modus en kon wel dergelijk een vertraging zien, heb toen plasma gehaald en had er geen last meer van.
Ik weet niet of het met de huidige LCD ook zo slecht is, dat moet je zelf ondervinden.

Heb per ongeluk 1 nul te veel geschreven het is 0.001 MS.
Heb voor de gein even de specs op gezocht van mijn oude Plasma scherm de LG 42PG6000:
http://www.plasma-discoun...uct/4106/lg-42pg6000.html
Op onder andere deze website staat dat die een MS tijd van 0.001 heeft.

Mocht dat niet kloppen? dan kan ik daar ook niks aan doen, ik moet het ook van het internet hebben net zoals jullie.

Heb is even goed gekeken naar de specs van mijn Huidige Panasonic TX-P42ST50 die heeft volgend verschillende website's een MS van 0.1
hier een voorbeeld: http://nl.hardware.info/p...p42st50#tab:specificaties
Zit nu te twijfelen want waarschijnlijk klopt dat gewoon niet wat er op die website's staan.
Heb net even een stukje gelezen erover op http://www.hdtvtest.co.uk...1731.htm?page=Performance

en die schrijven het volgende:

[...]
Zoals al heel vaak aangegeven in verschillende topics hier op het forum zijn reactiesnelheid en input lag twee totaal verschillende dingen. Lees je even in op het onderwerp voordat je dingen gaat roepen.

• michael3
TictaCNL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:36:
[...]

Zoals al heel vaak aangegeven in verschillende topics hier op het forum zijn reactiesnelheid en input lag twee totaal verschillende dingen. Lees je even in op het onderwerp voordat je dingen gaat roepen.
Als jij alles zo goed weet, waarom open je dan een topic hierover?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

michael3 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:45:
[...]
Als jij alles zo goed weet, waarom open je dan een topic hierover?
Omdat jij twee algemene termen door elkaar haalt (inputlag en reactietijd) en TS in gaat op één van de twee termen, dat is nogal een verschil en heeft mijn inziens niets te maken met het beter weten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TictaCNL
TV is vandaag binnen gekomen, gelijk even getest. Op normale modus is er inderdaad input lag aanwezig, maar als ik de HDMI poort label als "PC" dropt de input lag en is er niets meer van te merken. Het is zelfs beter dan mijn oude TV, dus ik ben zeer tevreden. Voor de rest is het beeld echt fantastisch.
Pagina: 1